Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

Zal ik doorgaan met dit dagboek?

Ja
27
84%
Nee
5
16%
Totaal aantal stemmen: 32

53 berichten • Pagina 2 van 3

I_mJimmy
Supergeheim onderzoeker Supergeheim onderzoeker

Re: Ronduit belachelijk - deel 1 online

Deel 2

De felle ochtendzon schijnt door het glas in lood raam recht op mijn gezicht. Ik open voorzichtig mijn ogen en sla de dekens van mijn af. Kreunend sta ik op en trek mijn jurk aan. Ik zie Moya in bed liggen met de dekens tot over haar hoofd opgetrokken. Ik loop naar haar bed toe, terwijl de hele vloer het huis doet kraken en piepen. “Goeiemorgen lieverd.” zeg ik tegen haar, en ik aai haar over haar bolletje heen.

Afbeelding

Als Moya de dekens langzaam omlaag trekt schrik ik, want ik zie dat ze heeft gehuild. Ze stapt uit bed en omhelst me. “Wat is er gebeurd lieverd!?” fluister ik terwijl ik haar stevig tegen me aan houdt. “Risoli, hij, hij…” verder komt ze niet. “Het is al goed, trek je kleding maar aan en ga maar in het bos spelen, ik praat wel met Risoli.” Stel ik haar gerust. “Sorry mam.” zegt ze als ze de trap afloopt. “Er is niks om sorry over te zeggen.” stel ik haar gerust, en begin te glimlachen.

Afbeelding

Zodra Moya buiten is loop ik naar de boekenkast, en trek hem open. Risoli is nu zijn dagelijkse wandeling over het strand aan het maken, en ik moet de oude man zo snel mogelijk naar buiten laten. “Meneer, meneer…” zeg ik, maar dan hoor ik beneden de deur opengaan. “Risoli…” zeg ik. Ik haast me naar beneden toe om Risoli te begroeten, anders krijg ik problemen. Als ik beneden aankom kijkt Risoli me nijdig aan. “Wat doe jij hier nog!?” zegt hij, alsof ik gisteren heb verteld dat ik ga verhuizen.

Afbeelding

Door de ogen van Risoli

Regina staart me aan alsof ik iets heel vreemds heb gezegd. Ze kent hier de regels, ze mag hier gratis overnachten met haar dochter als ze voor me werkt en zich aan de regels houdt, en dat laatste heeft ze niet gedaan. “Voor twee uur vanmiddag wil ik dat jij en je dochter vertrokken zijn, doe geen moeite om te smeken. Jij hebt mijn gezag ondermijnt, en de regels gebroken, je kunt gaan.” zeg ik bot en emotieloos. Als ik de trap op loop sta ik nog even stil en kijk haar aan. “En de oude man… Ik zal wel voor hem zorgen..”.

Afbeelding

Risoli loopt rustig verder de trap op, en na enkele minuten sinds hij boven is hoor ik het geschreeuw en gejammer van de oude man. Eerst ben ik in shock, maar ik weet dat ik en Moya zo snel mogelijk naar een andere stad moeten, zo snel als we kunnen. Ik pak negen goudstukken uit de kassa en een fles water uit de kast, daarna verlaat ik het gebouw zonder enig geluid. Ik ren naar het bos toe om Moya te zoeken, maar ze zit nog rustig bij de fontein op het plein.

Afbeelding

“Kom mee Moya, we moeten weg hier!” zeg ik terwijl ik haar aan haar arm mee sleur. Moya reageert verbaasd en zegt geen woord, we lopen stil door het bos heen, opzoek naar een andere woonplek. Als we een paar mijl verderop zijn stopt Moya met lopen en kijkt me verdrietig aan. “Mama, ik heb beer niet meegenomen…” zegt ze met een pruillip. Ik kan wel zeggen dat ik een nieuwe voor haar koop, maar dat kan ik niet, we zijn zo arm als het maar kan. Toch besluit ik een leugentje om bestwil te doen. “Uh, ik koop wel een nieuwe voor je, een mooiere beer.” Stel ik haar gerust. We lopen samen rustig verder als Warnfields verschijnt aan het einde van het bos. “Daar gaan we wonen, lieverd, daar is ons nieuwe thuis.” zeg ik, en omhels haar innig.

Afbeelding
Update volgt, ik laat de poll nog even staan (A)... Reactie's a.u.b :D!
Afbeelding
I_mJimmy

Re: Ronduit belachelijk - *UPDATE DEEL 2*

JustMyLife schreef:Regina... waar heb ik die naam eerder gehoord xD?

Grappig verhaal, al lijkt het wel een beetje op mijn verhaal...
Oh daar heb ik niet eens bij stil gestaan, hoe dan ook. Ik zal er wel zorgen dat het verhaal zo min mogelijk op jouw verhaal zal gaan lijken :laugh

Bedankt allemaal :knuffel
Afbeelding
Jenny
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager

oehh, ik vind zulke verhalen echt super!
Alleen ik wou ook zo`n soort verhaal maken, nu zie ik dat jij dat ook doet: maar even iets anders verzinnen. :P

Maar probeer het idd niet teveel op het verhaal van JML te laten lijken, maar dat lukt je vast wel! :D
I_mJimmy

Deel 3

Ik zit diep in gedachten totdat Moya aan mijn armen begint te trekken. Tussen de bomen door loopt een pad naar een prachtig strand. “Mama, mama, kunnen we daar niet even pauzeren?” vraagt Moya op haar allerliefst. Al sinds kinds af aan is ze dol op stranden, het zoute zeewater dat in de kuilen liep die zij groef vond ze geweldig. Ik aarzel heel even, maar besluit toch toe te geven. Moya rent vooruit, het strand op.

Afbeelding

Het zand tussen mijn tenen zorgt voor rillingen over mijn rug naar mijn nek. “Mama, mama…”. Moya komt hart naar me toe rennen. “Mama, mag ik met mijn voeten in het water?” zegt ze hijgend. Ik kijk naar de helderblauwe zee, het ziet er zo kalm uit dat ik niet kan weigeren. “Tuurlijk lieverd, mama gaat ook even mee.” zeg ik. Een grote glimlach verschijnt op haar gezicht en ze geeft me snel een knuffel, en nog voor dat ik het weet heeft ze mijn hand vast en trekt ze me in het water.

Afbeelding

Zachte golven raken het witte strandzand en trekken het de zee in. Moya en ik lopen rustig langs de rustige zee en ademen de frisse lucht in. Deze winter wordt hard, de oogst is hier slecht geweest en veel eten zullen we dus niet hebben. Ik kijk naar de prachtige blauwe horizon. Hoe ga ik ervoor zorgen dat Moya en ik de winter doorkomen?

Afbeelding

“Lieverd, zullen we weer terug naar het bos?” zeg ik een beetje angstig als ik in de verte mensen zie aankomen, we mogen niet gevonden of herkend worden denk ik bij mezelf. Moya komt met haar natte voeten naar me toe rennen. We lopen het beboste gebied weer binnen, richting de stad verderop, die al snel dichterbij komt.

Afbeelding

Ik voel me erg misselijk als we de stinkende stad binnenkomen. Geen enkele stad ruikt lekker, maar deze lijkt nog erger dan normaal. Moya grijpt naar haar neus. “Mam, hier wil niet blijven hoor, het stinkt hier.” Zegt ze met een pruillip. Ik aai haar over haar bolletje. “Komt goed lieverd, mama gaat kijken wat ze kan doen.” Stel ik haar gerust. Een huis vinden gaat niet makkelijk worden zonder geld, dat weet ik, het was al moeilijk om bij Rissoli binnen te komen.

Afbeelding

Na een tijdje door de stad gesjokt te hebben komen we weer in een rustiger gebied. Het ruikt hier frisser door de vele bomen en er staan verschillende lege huisjes. Mijn ogen vallen op een klein hutje met een grote tuin. “Misschien moet ik groenten gaan verbouwen..” zeg ik tegen mezelf. Het verdiend waarschijnlijk wel goed, en het is makkelijk om op Moya te letten.

Afbeelding

Moya en ik lopen het erf op, de knisperende balderen klinken onder onze blote voeten en de houten deur komt dichterbij. Ik leg mijn oor op en de deur. Geen gehoor. Voorzichtig bons ik op de deur, maar nog steeds geen reactie. Ik pak de bronzen deurklink en duw die naar beneden. Ik loop langzaam naar binnen en kijk in de rondte. Op het eerste gezicht zie ik niemand, maar als ik me om wil draaien om Moya te roepen, wordt ik bij mijn arm gegrepen.

Afbeelding
Reactie's a.u.b (A)? Update volgt binnenkort :D!
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie