UPDATE 4: ben je al bang?

"Oké. Dus als ik het goed begrijp ben jij mijn geweten. Ik ben de enige die je kan zien en daarom verklaren mensen me voor gek als ik tegen je praat," somde Elle op.
"Ehm... ja."
"En jij gaat me helpen om mijn leven weer op te bouwen en om van mijn feestverslaving af te komen?"
"Ja, daarvoor ben ik hier ja."

"Maar nu heb ik een paar vragen," zei Geweten. "Waarom zitten we in vredesnaam in een hooischuur?"
"Dat wil je niet weten," zei Elle beschaamd.
"Dat wil ik wél weten en als je het me niet verteld dan ga ik je gedachten lezen."
"Kun je dat?!" vroeg Elle geschokt.
"Ja! Dus zeg op!"

“Nou, nadat ik van een club naar huis was gegaan, kwam er een man achter me aan,” legde Elle uit, “hij achtervolgde me de hele tijd en bleef bij mijn huis rondhangen. Ik vond hem eng dus ben ik gevlucht.”
“Dat had ik ook gedaan. Logisch want ik ben jou, maar… waarom jaag je hem dan niet weg?”
“Omdat hij sterk is!”

“Dat is geen reden. Jij bent slim.”
“IKKE? Laat me niet lachen,” zie Elle beledigd.
“Geloof me. Ik zal je helpen. Waar is het huis?”
“Nou dat is nogal lastig uit te leggen… Je volgt eerst deze weg helemaal uit dan sla je links af bij de waterkrater en dan…”

“OKÉ WAT IS DIT? Een paar seconden geleden zat ik uit te leggen waar mijn huis is plots kwam er licht en…”
“Kijk eens om je heen, Elle.”
Elle bekeek de omgeving. Haar huis!
“Maar… Hoe kan… Hoe wist je dat…”
“Ik kan je gedachten lezen, weet je nog?”
“Hmmm…” was het antwoord.

“Oké het plan is simpel. Ik ga daar naar binnen. Aangezien ik niet gevoelig ben voor materie kan ik door de muur heen als ik dat wil. Erg handig, kan ik je vertellen. Maar ik dwaal af. Die kerel kan me dus niet zien. Ik fluister en blaas de hele tijd in zijn gezicht, hij zal denken dat het spookt. Ik vertel hem dat hij hier weg moet gaan en nooit meer terug moet komen en jij hebt je huis terug!”
Elle knikte. Simpel, maar effectief.

En zo ging Geweten het huisje binnen. Elle wachtte geduldig buiten af.
“Waarom ben je hier,” fluisterde Geweten onheilspellend in zijn oor, “dit huis is niet van jou…”
“Dit is niet grappig! Wie is daar?” vroeg de man verschrikt.
“Men noemt mij Bloedoog. En als je hier niet weg gaat, gaan er verschrikkelijke dingen gebeuren…” loog Geweten.
zo ziet de man het, niemand!
“Geesten bestaan niet,” zei de man met een bibberstem.
“Weet je dat heeeeeeeel zeker?” fluisterde Geweten zachtjes in zijn oor.
“J-ja! Ga weg! Dit is geen leuke grap!”

De man holde naar het keukenkastje en trok een laatje open. Hij greep een vleesmes en wees ermee in het rond.
“Wie je ook bent, ga nu weg!”
“Domme dwaas. Ik ben een geest. Mij kun je lichamelijk niet pijnigen!”

Dat was de druppel. De man liet het mes vallen en holde richting de deur.
“ZWEER DAT JE HIER NOOIT MEER TERUG KOMT!” krijste Geweten in zijn oor.
“JA! IK ZWEER! IK KOM NIET MEER TERUG!”
De man rende naar buiten, de brug over, naar het centrum van Bridgeport.

Geweten ging terug naar Elle, die zich achter het huis had verstopt zodat als de man naar buiten ging, hij haar niet kon zien.
“Dat was geweldig!” prees Elle. “Echt fantastisch! Ik kon alles horen door het dunne muurtje heen. Die man pieste zowat in zijn broek!”
“Stiekem vond ik het ook wel leuk,” zei Geweten grinnikend.

“Maar nu back to buisness,” zei Geweten en ze pakte een pluk haar van Elle vast.
“Deze kleur kan echt niet meer. En kijk eens wat een uitgroei! Zo vind je nooit werk. Ik zal een afspraak bij de kapper regelen.

Toen plukte Geweten aan Elle’s mouw.
“En deze trui heb ik laatst gezien bij een omaatje hier verder op. Alsjeblieft Elle, dit kan toch niet?”
“Nou…” stamelde Elle.
“Laat die kapper maar zitten, ik regel een stylist. En we gaan een baan voor je zoeken. Je hebt je school afgemaakt dus dat zal geen probleem worden. Als je genoeg geld hebt knappen we je huis op en vinden we een leuke man voor je. Eentje die je níét gebruikt.”

“Nou, kom hier, geef me eens een knuffel. Jij komt er helemaal weer bovenop,” zei Geweten en ze trok Elle naar zich toe. Geweten had een ijskoude huid maar Elle hield zich in om niet te rillen. Blij keek ze naar de lucht. Haar gebed was verhoord!
De lang verwachte update
Laatst gewijzigd door maike0090 op di 28 dec 2010, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.