ik heb het net een beetje van gelezen wat ik zag is dat ze bruinig haar had maar eigenlijk moet ze rood haar hebben. ik kan die foto helaas niet kopieeren maar kijk maar ff op goolgle : het meisje van yde
Rita schreef:ik heb het net een beetje van gelezen wat ik zag is dat ze bruinig haar had maar eigenlijk moet ze rood haar hebben. ik kan die foto helaas niet kopieeren maar kijk maar ff op goolgle : het meisje van yde
GEEN foto plaatsen! Voor sommige lezers kan het misselijkmakend zijn. Je moet weten dat er hier ook jonge lezers komen.
Haar haar was origineel blond (In het verhaal is het ook blond dus) maar toen ze als veenlijk gevonden was, was het rood/rossig verkleurd.
Ja klopt. Ik vond het ook niet helemaal fijn om haar te maken in de eerste instantie.
Maar zodra ik aan het plaatje was gewend kon ik haar beter maken!
Maar Ayumii heeft gelijk haar haar was orgineel blond en krullerig.
@ Rita: het meisje van Yde had inderdaad rossig haar, maar dat komt door het oxidatieproces van het(roesten) van het haar in het veen. Van oorsprong was ze blond. Het drents museum heeft in 1993 in Manchester een reconstructie laten maken. Deze reconstructie staat ook in dit museum met blond haar en al.
Elodie schreef:@ Rita: het meisje van Yde had inderdaad rossig haar, maar dat komt door het oxidatieproces van het(roesten) van het haar in het veen. Van oorsprong was ze blond. Het drents museum heeft in 1993 in Manchester een reconstructie laten maken. Deze reconstructie staat ook in dit museum met blond haar en al.
Ik zat bang in de auto van de politieman die me had opgehaald.
De man staarde naar voren en zei niks.
Toen we binnenkwamen werd ik de auto uitgesleurd.
Ik werd in een kamer geduwd.
De man liep weg en twee tellen later kwamen verschijdene dokters binnen.
Ze trokken aan mijn haar en tanden. Ik sloeg een aantal keer een hand weg als ze aan mijn tanden zaten.
Toen ze klaar waren liepen ze weg. De man die me opgehaald had kwam weer binnen.
"Je bent inderdaad Flore Veen. Maar nu de vraag: Hoe ben je tot leven gekomen?" Vroeg hij met een zware stem.
"Flore weet niet! Flore werd op een dag gewoon wakker! Flore er niks aan kunnen doen!" Zei ik snel. De man trok een wenkbrauw op. "Zomaar?" Vroeg hij. Ik knikte.
"En waarom was je Janke Prins aan verminken toen wij binnenkwamen?" Voegde hij eraan toe. "Flore weet niet! Flore vond Janke gemeen! Flore weet niet waarom!!!"
Zei ik snel. "Kleine bedriegster!" Siste de man kwaad. Er kwamen twee mannen binnen die me meenamen.
Ik schopte en schreeuwde. “Nee! Nee! Flore heeft niks gedaan!
Mai-La,iemand??!” Ik begon keihard te huilen.
De man liep weg. Ik huilde en krijste nog harder maar het had geen zin.
Ik werd in een cel gepropt. Er werd een heel stom oranje pak naar me gegooid. Ik trok mijn vieze kleren uit en trok het pak maar aan.
Ik ging op het harde bed zitten en sloeg kwaad mijn armen over elkaar. Ik trok een pruillipje en staarde kwaad voor me uit.
Er kwam een vrouw binnen. Ze zette een bord macaroni met kaas en een glas Cola voor me. “Alstjeblieft Meis.” Een traan rolde over mijn wang. Ze deed me denken aan Mai.
"Maila. Wat is er met haar?" vroeg Janke aan Mai-La. "Ze...is niet wat je denkt." antwoordde Mai-La.
"Ik kan echt niet geloven dat ze het meisje van Yde is Maila. Dat is onmogelijk, zelfs al gloeiden haar ogen rood." zei Janke.
Mai-La barstte in tranen uit. "Maar waarom...WAAROM hebben ze haar van mij afgenomen...!! Dat is zo...zo..Ik kan het niet in woorden uitbrengen, Janke...Ik mis haar zo..." zei ze.
Janke klopte op Mai-La's schouder. "Hey, alles komt goed. Ik ben rijk en zal mijn advocaat om hulp vragen. Hij zal haar en ons helpen." zei ze.
"Weet je dat echt zeker...?" vroeg Mai-La snikkend door haar tranen.
"Ja, op mij kun je vertrouwen, dat weet je toch?" zei Janke met een lach die in het hart van Mai-La schoot. Opeens dacht ze terug aan het verhaal dat Flore haar vertelde. Lea...Ze wist niet waarom, maar Mai-La wist hoe Lea eruit zag.
(Flashback)
"Hidde, kom je even? Ik wil naar dat ene land, Korea." zei Lea tegen Hidde, haar man die ook bij de opoffering van Flore was. Hij was en bleef het hoofd van hun stam en hun raad.
"Natuurlijk schat, graag. We pakken de boot en huren iemand in." antwoordde Hidde lief tegen zijn vrouw.
Het was een lange reis, maar uiteindelijk was de hele raad in Korea aangekomen. "Wat een mooi stuk grond hier Hidde!" zei Lea. Ze was blij dat ze in zo'n mooi land waren aangekomen."
"Ja hé schat. Laten we dat huis daar binnen gaan. Misschien heb je, uhm...zin om iets leuks te doen." antwoordde Hidde knipogend naar zijn vrouw.
Er was niemand in het luxe huis en dus hadden Hidde en Lea een avond vol liefde.
Zeven maanden later keek Lea naar haar buik, die opeens wel erg dik was geworden.
Twee maanden daarna kreeg ze opeens hevige steken in haar buik. Ze besloot maar te persen. Hidde was in de stad aan het ruilen.
Zo zette de familie Yoong en Prins hun generaties voort tot de tijd dat Mai-La Kim Yoong was geboren, die veel weg had van haar voorouder Hidde die twee miljoen jaar geleden leefde. Janke Prins was kort daarna geboren en had veel weg van haar voorouder Lea...De Lea die Flore gruwelijk aan haar einde had gebracht...