Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

395 berichten • Pagina 4 van 20

Emma
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot

Re: Het Geheim van Het Meisje van Yde *Update 6 (Ayumii)*

Wat zie ik daar vliegen?? Een update!!
-------------------------------------------------------------------------------

Afbeelding

Mai laat me een spiegel zien. Ik kijk erin en spring gelijk in Mai's armen. Tranen rollen over mijn wangen van blijdschap. "Bedank-t Mai!!" zeg ik vrolijk.

Afbeelding

"Geen probleem Flore. Ik heb er erg mijn best op gedaan. Kijk eens onder de kerstboom." antwoordt Mai.

Afbeelding

Ik kijk onder de kerstboom en zie wat rare dozen liggen van alle hoogtes en breedtes. "Wat zijn dat?" vraag ik aan Mai. "Die doosjes heten cadeaus. Als het Kerstmis is geven de meeste families elkaar cadeautjes. Ik ben er vannacht vroeg uitgegaan, maar wel laat genoeg zodat de winkels open waren, tenminste de eerste winkels."

Afbeelding

"Dus...deze...ka-doo-tjus zijn...voor mij??" vraag ik aan Mai terwijl ik haar met grote ogen aankijk. "Ja. Speciaal voor jou." antwoordt ze.
Ik vlieg Mai om haar hals. "Mai zoveel voor Flore doet! Flore blij!!" schreeuw ik. Mai lacht. "We moeten er het beste van maken!!" zegt ze vrolijk. "Zal ik straks wat nieuwe kleding voor je gaan kopen, Flore?"

Afbeelding

"Ja." zeg ik. Deze kleding plakte aan mijn huid en was verkleurd en gesleten. Waarom ik mijn pakje uit het museum gebruik als pyjama, snap ik ook niet.

Afbeelding

"Flore, je moet meekomen. Ik zal je goed vermommen dus maak je geen zorgen, maar ik kan je absoluut nog niet thuis laten." zegt Mai bezorgd. Ik knik. Ik begrijp haar. Ik weet nog niet wat ik moet doen als ik alleen thuis ben...

Afbeelding

"Trouwens Flore, ik weet niet of je al over dit onderwerp wilt praten, maar ik vraag het toch. Kun je me vertellen over de dag dat je werd opgeofferd?" vraagt Mai aan me met een serieus gezicht. Ik knik zachtjes. "Graag..."

(Flashback)

Afbeelding

"We komen eten te kort! Er sterven steeds meer mensen!! We moeten iets doen, Lea." zei het hoofd van onze stam. Hij was een sterke man. Lea was zijn vrouw en wist altijd wat er moest gebeuren.

Afbeelding

Dus kwam die avond de raad bij elkaar voor een gesprek.

"Ik zal nu vertellen wat we moeten doen..." zei Lea.

Een moment van stilte. Iedereen keek met spanning naar Lea.

"We...moeten iemand opofferen. We moeten God tevreden stellen, dan zal hij ons belonen." vertelde Lea aan de raad. Iedereen knikte. "Maar wie?" zei één lid van de raad.

Afbeelding

"Iemand die ons nooit helpt! Daar hebben we toch niks aan!!" zei een ander lid.
Afbeelding

"Hmm...ik weet al zo'n iemand. Ze zegt dat ze moeilijk kan lopen, maar volgens mij liegt ze." zei weer een ander lid.

Afbeelding

"Oh, je bedoelt die Flore! Goed idee. Morgen beginnen we met de ceremonie!" zei het hoofd.
Lea knikte zachtjes.

Afbeelding

Die volgende ochtend werd ik vroeg wakker gemaakt door Lea. Ik vroeg wat er was maar ze negeerde me en trok me mee naar het bos waar de hele stam stond. Ik kreeg een slecht voorgevoel.

Afbeelding

"Flore, we moeten dit doen, voor God." zei Lea.

Afbeelding

Ze pakte een touw en bond het om mijn hals. "Wat bedoel je? Wat is dit?!" schreeuwde ik.

"Een offer voor de goden!! We hebben jou toch niet nodig, zwakkeling!!" krijste een stamlid. 
Ik schrok...

Afbeelding

Lea trok aan het touw. Opeens voelde ik me niet meer springlevend. Ik was bijna dood maar leefde nog een klein beetje.

Afbeelding
Ik voelde dat ik door een paar stamleden ergens naartoe werd gedragen. Ik werd ergens ingegooid. Ik zakte langzaam naar beneden.

Afbeelding

Mijn ogen gloeiden rood, voelde ik. Wraak. IK WILDE WRAAK. WRAAK OMDAT DIE STOMME STAMLEDEN ME HADDEN OPGEOFFERD!! Maar ik kon niet meer bewegen en voor mijn ogen werd het zwart.

(Einde flashback)

Afbeelding

"Ah, dus zo..." Mai keek met grote ogen naar mij. "Toen Flore wakker werd bevond Flore zich in het museum, maar Flore had mensenvorm nog niet terug. Af en toe kon Flore denken, en meestal luisterde Flore naar jou, Mai. Daardoor heeft Flore haar tijd in het museum doorstaan...door jou, Mai." vertelde ik aan Mai. Ze was stil...
Afbeelding
eyes as bright as the night sky .
Yum
Snode rechterhand Snode rechterhand

Re: Het Geheim van Het Meisje van Yde *Update 7 (Nako)*

Afbeelding
Mai aaide zachtjes over mijn hoofd. “Flore dat is het liefste wat ik ooit gehoord heb. Laten we nu maar wat kleren voor je gaan kopen.”
Afbeelding
Ze loodsde me voorzichtig naar haar kamer. Te trok wat spullen uit de kast: Een shirt, De witte broek die ik aanhad gekregen bij de tandarts. Een grote zonnebril. Sokken. Lage hakken.
Afbeelding
Ik trok ze allemaal aan. Mai maakte mijn vlechten los en bond ze in een staart.
Afbeelding
Ze loodsde me naar de badkamer en begon mijn Make-up te doen. Toen ze klaar was gespte ze een riem om mijn middel.
Afbeelding
Samen liepen we naar de auto. Ze startte de motor en reed naar de winkel.
Afbeelding
Niemand herkende me. Gelukkig. Mai kocht ook meteen een boek voor me. “Nu kan ik je leren lezen.” Fluisterde ze me in.
Afbeelding
Ze liet het inpakken in mooi papier. Toen we teruggingen was de avond gevallen.
Afbeelding
Mai legde het boek onder de boom. Ik wou ook een Cadeau kopen voor Mai. Ik wist alleen niet hoe.
Afbeelding
Ik begon maar weer bij de schildersezel te klooien.
Er kwam nu tenminste iets uit.
Afbeelding
Het was niet prachtig maar mooi genoeg voor mij. Ik hing het op aan de muur.
Afbeelding
Mai keek naar het schilderij. “Mooi gemaakt Flore.” Complimenteerde ze me.

-----
:D
Afbeelding
Emma
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot

Re: Het Geheim van Het Meisje van Yde *Update 8 (Ayumii)*

Update 9

--------------------------------------------------------------

Afbeelding

"Flore, had je vroeger ervaring met schilderen? Je bent echt getalenteerd." zegt Mai. "Ja. Flore vroeger op muren schilderde. Flore leuk vond. Flore goed schilderen." antwoord ik. 

Afbeelding

"Dat merk ik! Mijn complimenten! Zal ik je nog wat Nederlands leren?" vroeg Mai. Ik knikte. 

Afbeelding

De avond was weer heel gezellig en ik had weer veel nieuwe woordjes en deze keer ook grammatica geleerd. Ook mocht ik wat schrijven oefenen. Het was echt leuk.

Afbeelding

We gingen daarna slapen in Mai's zachte bed...

Afbeelding

Ik word wakker en Mai ligt weer eens niet naast me. Ik sta op en loop naar de woonkamer. Geen Mai. Dus besluit ik naar de badkamer te lopen...

Afbeelding

...Mai ligt in een 'bad'. Dat woord heb ik gisteren geleerd. Ze zit een vreemd liedje te zingen in een andere taal. "Mai, goe-de-mor-gen." zeg ik met veel moeite omdat goedemorgen zo'n lang woord is.
Mai schrikt en glijd uit. Ze komt na een tijdje weer naar boven en zegt. "F-Flore!! Hoi...! Wat doe jij hier?" zegt ze verbaasd.
"Flore is beleefd en zoekt Mai om goe-de-mor-gen te zeggen tegen haar. Flore be-leefd." antwoord ik.

Afbeelding

Mai lacht blozend en stapt uit bad, droogt haarzelf af en trekt haar pyjama weer aan. Ze aait me over mijn hoofd. "Je bent lief, Flore." zegt ze.
Afbeelding
eyes as bright as the night sky .
Yum
Snode rechterhand Snode rechterhand

Re: Het Geheim van Het Meisje van Yde *Update 9 (Nako)*

Afbeelding
“Flore gaat nieuwe kleren proberen. Flore vind ze mooi.” Zei ik vrolijk. Ik liep naar de slaapkamer en trok de kast open.
Afbeelding
Ik haalde de nieuwe kleren er uit. Ik trok er een spijkerbroek uit. Het woord spijkerbroek had Mai me ook gister geleerd.
En een trui. Ook gister geleerd.
Afbeelding
Ik trok mijn kleren aan. Ze zaten lekker warm.
Afbeelding
Mai kwam weer aanlopen met de borstel en ze deed mijn vlechten opnieuw.
Afbeelding
Ik bedacht me ineens wat een geluk ik heb gehad. Ik bedoel wie zou er nou in vredesnaam een veenlijk in huis nemen?
Afbeelding
Ik draaide me om en sloeg mijn armen om Mai heen.
Afbeelding
“Waar heb ik dit aan te danken yeon-in?” Vroeg Mai.
“Gewoon. Voor alles. Flore vind Mai lief.” Murmelde ik in Mai's schouder.
Afbeelding
“Zal ik je dan laten zien hoe die computer werkt??” Vroeg Mai.
Ik knikte mijn hoofd er haast af.
Afbeelding
Samen liepen we naar de computer. “Eerst druk je op de grote knop.” Mai legde alles duidelijk uit. Uiteindelijk kon ik zelf een computerspelletje opstarten en spelen.
Afbeelding
“Mai,Ik heb ho-nger” Mijn maag rommelde. Mai liep al meteen weg en begon aan een schaaltje wafels.
Afbeelding
Al snel zat ik lekker aan een bord wafels te knabbelen.
------------
:D
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie