Update 5: Toch?

Ik wilde weer naar bed, maar ik dacht dat ik niet meer in slaap kon komen dus bereide ik alvast het ontbijt voor.

Ik besloot om niet te roepen, de anderen moesten zelf maar weten hoe laat ze wakker werden en gingen eten. Ik begon wel alvast.

Flore en Jake kwamen na een tijdje de hoek om rennen en zeiden dat ze naar school gingen.
"Moeten jullie niet eerst wat eten?" Vroeg ik.
"Nee, dat doen we wel op school." Riep Jake vanuit de hal.
Ze zaten naast elkaar in de bus, ze waren de eerste die werden opgehaald want er was verder nog niemand.

Gouw daarna kwamen Chrissy en Landon naar beneden. Chrissy had May al uit bed gehaald en zette snel haar stoel in elkaar.

Ze gaf May een bord met babyeten en beantwoordde daarna een telefoontje van haar zusje Hayley.

"Ik ga zo naar mijn werk, dus ik eet even kort." Zei Landon.
"Is goed, dan zullen wij wel weer op Miley passen." Antwoordde Chrissy.
"Oke." Zei Landon. "Maar ik wil nog wel iets weten, hoe lang waren jullie van plan te blijven?"
Het werd even stil.
"Tja kijk, we moeten een huis zoeken." Zei ik. "Of dat nu hier is, in Riverview of in China maakt niet uit."
"Kan je zelf niet een huis ontwerpen en bouwen?" Vroeg Landon die het echt wel goed bedoelde.
"Pfoe nu je het zegt, ik moet mijn werkgever nog opbellen voor wat nieuwe klusjes die hij had. Daar zat ook een vrij project in die ik zelf in mocht vullen."
Landon ging daarna snel naar zijn werk.

Dat was gelukkig niet zo ver.
Maar in ieder geval, ik belde mijn werkgever op.

"Goedemiddag met Jay." Zei ik tegen de telefoniste. Ik werd doorverbonden met de persoon die ik nodig had.
"Hey, ik wilde je net bellen Jay." Zei hij. "Ik heb 3 projecten voor je, met 1 vrij project in een stad naar keuze."
"En wat zijn de locaties?" Vroeg ik gespannen.
"Barnacle Bay, Riverview en Bridgeport." Antwoordde mijn baas. "Je hoeft alleen bij de bouw van het vrije project aanwezig te zijn. Waar je dat naar gaat zetten is jouw keuze."
"Prima, dan denk ik er nog over na." Antwoordde ik. Ik hing op.
Dit zou een lastige keuze worden.

Ondertussen was Landon op weg naar zijn eerste klus. Een kleine huisbrand was de melding.

Achteraf kan je beter spreken niet zo kleine huisbrand, ondanks de grootte heeft hij het vuur geblust!

Wij hadden thuis zin in tosti's, altijd lekker.

Ik vertelde het nieuws over mijn projecten, Chrissy reageerde enthousiast, ze ging ondertussen ook al nadenken over de plek van het vrije project. Stiekem hoopte ze dat ze daar dan ook konden gaan wonen.
"Hey, Miley is trouwens jarig." Zei ik geschrokken.
"Weet ik, we geven zo een klein feestje voor het huishouden." Antwoordde Chrissy.
Toen iedereen thuis was kon het feestje beginnen.

Ze groeide op, nu kon ze lekker met May gaan spelen.

Die avond zaten de twee peuters in de wieg, terwijl wij tv keken.
"Waar ga je heen Flore?" Vroeg ik.
"Huiswerk maken." Zei ze terug.
"Heel goed meisje, succes." Zei ik.

"Moet jij geen huiswerk maken Jake?" Vroeg Landon verward.
"Nee heb ik al af." Loog Jake. Hij had er nu even geen zin in hoor.

Ik vertelde meteen het nieuws, Chrissy reageerde.
"Ik wil naar Bridgeport." Zei ze. "O, ik bedoel ik vind dat je dat project in Bridgeport moet bouwen."
Ik keek haar aan, ze keek hoopvol naar mij.
"Ik wilde sowieso niet iets gaan doen in Riverview, maar Barnacle Bay en Bridgeport zijn wel aantrekkelijk." Zei ik.
"Als ik jou was zou ik naar Bridgeport gaan, en dan buiten het centrum." Zei Landon. "Ik hoorde dat het leven daar écht goed is."
We praatten er nog wat over, maar we waren er nog niet uit.
"Ik had me toch een droom vannacht." Begon ik. Ik vertelde het verhaal van de indringer, maar Landon werd er niet gerust op.
"Mm, ik vind dat we iemand op wacht moeten hebben." Zei hij.
"Ik slaap hier wel, en ik zet meteen het alarm aan." Zei ik.
Iedereen ging daarna slapen, ze waren nu wat geruster dan daarnet.

Ik was tv aan het kijken. Ik zette het alarm aan en ging terug.

Ik viel meteen in slaap, de bank was lekker zacht en de meisjes sliep ook goed.
Na een tijdje klonk er een korte zoem in de kamer en viel de stroom uit, maar ja dat wist ik nu dus niet.

Maar ondertussen bij het stadhuis...

"Pssst, loop door." Zei één van de mannen.
"Ja rustig, straks horen ze ons nog." Zei de andere.

Landon moest er ineens vroeg uit want ze moesten massaal naar een dorp hier ver vandaan om daar te assisteren.

Ondertussen slopen de mannen om het stadhuis heen en kregen ons huis in het vizier.

"Ik open de deur, kijk jij of er iemand wakker is." Zei een van de mannen. De man sloop naar het raam en keek in de huiskamer.
"Er ligt er een op de bank, en de kinderen slapen gelukkig ook." Zei hij.
"Mooi." Zei de andere op een duistere toon.

Hij deed de deur open en wachtte even.
"Geen alarm, kom doe stil." Zei de voorste man. Zachtjes slopen ze door de keuken in de richting van de woonkamer.

"Ze liggen hier." Fluisterde man. Ze hoorde iets...

Ik ging rechtop zitten en keek wazig voor me uit.
"Bah is het nog steeds nacht." Zei ik geïrriteerd.

De mannen renden snel maar zachtjes terug naar de keuken, ik zag en hoorde ze niet.

Na een poosje staren viel ik weer als een blok in slaap. Een van de mannen keek om het hoekje.
"Kust is veilig."

"Slaapt hij echt?" Fluisterde een van de mannen.
"Jep, kom." Zei de ander.

De mannen deden waar ze voor kwamen...
En slopen zo stil als muizen weer naar buiten, niemand die het merkte, niemand die het zag...
Laatst gewijzigd door Jozz op vr 29 okt 2010, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.