Die nacht sliepen we prima, zo slecht waren de bedden nou ook weer niet. Ik droomde s' nachts al van de volgende dag. Waar zouden we in godsnaam naar toe moeten? Ik kon er niet op komen.

Er was wel iemand die niet veel sliep..

Dat was May, die had waarschijnlijk genoeg energie over van de vorige dag.

Ik werd ondertussen ook al half wakker, maar er uitkomen dat wilde ik nog niet.
Ik lag rustig naar mijn eigen adem te luisteren toen ik voetstappen hoorde. Ik draaide me om en verstopte mijn gezicht in mijn kussen.

Het was Joris. Hij klopte zachtjes op de deur. May begon te praten en ik opende mijn ogen.
"Goedemorgen." Zei Joris zacht en voorzichtig. "Het is 7 uur."
"Morge." Zei ik slaperig. "Ik heb honger man."
"Oh geen probleem, dat maak ik wel even." Zei Joris behulpzaam.

"Wakker worden." Zei ik hard genoeg zodat Flore en Chrissy wakker werden.
Ze gaapten allebei.
"O hoi Joris." Zei Chrissy met half geopende ogen.
"Ik maak het ontbijt, gaan jullie je maar omkleden ik heb verder geen haast." Zei Joris en hij draaide zich om.
"Oke is goed." Antwoordde ik.

Ontbijt maken was Joris wel gewend. Dat deed hij sowieso altijd voor zichzelf. Heel soms als hij echt moe was niet, dan ging hij een hapje in het café eten. De laatste tijd niet, niet omdat ik het had gekocht destijds, maar vooral omdat het nu weer leeg stond. Ik heb het verkocht aan een eigenaar van een restaurant in de stad, maar die man doet er verder ook niks mee.
Joris maakte wel vaker eten voor zijn gasten, dat vond hij zelf ook altijd leuk om te doen. De rommel zou het zo meteen wel opruimen, voordat de andere gasten komen.

"Kom May, even je kleertjes aan doen." Zei ik lief. May werd al best groot, en ze begon ook steeds beter te praten en lopen.

"Zo, alweer wafels." Grapte ik toen ik de kamer binnen kwam.
"Ze zijn heel lekker hoor pap." Zei Flore.
"Als je wilt mag je er nog wel één van mij hebben Flore." Zei ik aardig.
"Jaa!" Zei ze blij. Voordat ik aan mijn bord begon gaf ik May haar flesje.

"Waar gaan jullie naartoe?" Vroeg Joris belangstellend.
"Geen idee eerlijk gezegd." Antwoordde ik eerlijk. "Ik vind het niet leuk om te zeggen maar, dat zien we dan wel." Joris knikte, hij vond het ook niet leuk, maar hij kon er helaas ook niks meer aan doen.

Het ontbijt was zo op, en Chrissy keek op de klok.
"Tijd om te gaan." Zei ze met een zeker spanning in haar stem.

We liepen gezamenlijk het gezellige pand uit. Dit zou ik nooit vergeten, niet omdat het zo geweldig leuk was, maar omdat er iemand was die iets voor hun over had en iets voor hun deed.

"Dan nemen we afscheid." Zei ik. "Heb je mijn nummer trouwens."
"Jep, ik heb het al in mijn telefoon gezet." Zei Joris. "Ik zal je over een tijdje bellen, en zorg dan alsjeblieft dat je dan een huis hebt."
"Komt voor mekaar." Zei Chrissy zelfverzekerd. We gaven Joris allemaal een hand, en liepen de straat uit. We hadden immers ook geen auto meer.

We liepen een heel stuk door Twinbrook, maar we zeiden vrijwel niets tegen elkaar. Ik wilde eerst heel graag dat we gingen praten over de toekomst, maar toen bedacht ik me dat ik ook maar niks zou zeggen. We zoeken hier wel een plekje in de buurt om te zitten.
We kwamen bij het park aan en ik trok mijn mond open.
"Kom jongens, we gaan even het park in." Zei ik.
"Oke." Zeiden Chrissy en Flore tegelijk. Ik zocht een plekje met niet zo veel mensen, dat vond ik wel prettig nu. Ik moest er ook niet aan denken om nu Matt of één van zijn vrienden tegen te komen.

We begonnen te discussiëren over mogelijke oplossingen, maar eerlijk gezegd kwamen we er niet uit.

"Ik weet het niet meer..." Zei ik wanhopig. Ik legde mijn gezicht in mijn handen, Chrissy keek ook erg moeilijk.
"Papa." Begon Flore met een lief stemmetje. "Kunnen we niet naar Ome Landon gaan?"
"Natuurlijk!" Riep ik hard, May schrok er van en begon te huilen, Chrissy troostte haar.
Hoe kan ik dát nou vergeten?! Ik ben er net 3 maanden geweest!
Ik griste mijn telefoon uit mijn jaszak en belde meteen mijn broer op. Hij woont nog steeds in Sunset Valley in ons ouderlijk huis. In ieder geval het eerste huis dat ik nog kan herinneren want in ben in Flossom City geboren.
De telefoon ging over...

"Hallo met Landon Greenhill..." Zei de stem aan de andere kant.
Zo! Wat viel er een last mijn schouders!

"Met Jay!" Zei ik blij. "Hey Landon, mag ik je alsjeblieft om een gunst vragen, het is erg?"
"Tuurlijk, maar wat is er dan?" Vroeg mijn broer. Ik legde het verhaal aan hem uit, hij schrok er van.
"Dus, zou je ons voor een paar weekjes in huis willen nemen?" Vroeg ik voorzichtig.
"Natuurlijk!" Was zijn antwoord. "Julia is pas bevallen van een meisje, Miley. En Jake en ik lopen jullie verder ook niet voor de voeten."
Ik slaakte een zucht van verlichting. O wat was dit heerlijk om te horen.
"Wij komen er zo snel mogelijk aan, dat zal dan wel morgen worden." Zei ik. "Zie je."
"Ciao, tot morgen." Zei Landon. Ik hing op en verkondigde het goede nieuws.

"Geweldig, geweldig, geweldig!" Zei Chrissy opgelucht. Ik belde meteen een taxi om ons op te halen.

"Kom eens May, het komt allemaal weer goed!" Zei Flore blij. May lachte lief en knuffelde haar grote zus. Iedereen was heel blij dat we weer een soort van een huis hadden gevonden. En bovendien gaan we terug naar het veel mooiere Sunset Valley, here we come!

We wachtte gespannen op de taxi. Er spookte allerlei gedachten door mijn hoofd. Wat als hij nou niet op kwam dagen?

Maar die kwam gelukkig wel, we gooide onze spullen achterin. Het was niet veel, maar wel iets.
We zijn er klaar voor! Op naar Sunset Valley, weg van Twinbrook en bovenalles: Weg van Matt en zijn vriendengroep!
Laatst gewijzigd door Jozz op do 21 okt 2010, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.