Dit is mijn aller, allereerste verhaal in de sims. Ik heb leuke ideeën in gedachten, dus ik hoop dat iedereen het een beetje leuk vind!
--------------------------------------------
Dit is de familie Mitchells. Ze zijn heel erg arm, en leven van de part-timebaan van Hailey. John kan namelijk geen werk krijgen omdat hij nooit naar school is geweest. Hij en Hailey komen namelijk uit Egypte. Daar zijn ze weg gegaan, en hopen op een beter leven in Sunset Valley. Ze hebben samen één zoon, Andrew genaamd.
Dit is hun huis. Het lijkt vrij groot, maar dat is het eigenlijk niet. Binnen staan heel weinig meubels, en de meubels die er staan zijn heel erg primitief. Het liefst zouden ze een beter huis kopen, maar tegenwoordig is alles heel erg duur geworden.
Op het moment doet Hailey mee aan So you think you can sing, sim? Hailey heeft een prachtige stem en hoopt zeker om professioneel zangeres te worden. Ze heeft alleen een behoorlijk groot zenuwenprobleem.
Vandaag moet Hailey naar de repetities om een beetje te oefenen voor de grote show van vanavond.
Vlak voor het theater ontmoet ze Xander Clavell. Hij is erg muzikaal, en best wel een lekker ding, ook al zegt Hailey dit niet hardop. Ze is namelijk al getrouwd met John!
Maar John is echter stik jaloers. Woedend komt hij op Hailey af. "Wat dacht je nou wel!? Zomaar met andere mannen flirten? Hier komt niks van in!" sneert hij tegen Hailey. En tegen Xander valt hij uit: "Hou je poten thuis! Idioot! Weet je niet dat ze met mij getrouwd is? Blijf uit haar buurt!" Geschrokken kijkt Andrew naar zijn vader, zo kent hij hem helemaal niet!
Maar Hailey is heel erg chaggerijnig. "Doe het even niet tegenover Andrew!" sist ze naar John.
De avond van de grote show was aangebroken. Er woei een koele wind en alle toeschouwers en kanidaten waren erg zenuwachtig. Vooral Hailey, die heel erg bang was dat ze het zou verprutsen, ook was ze bang dat als het zou mislukken John weer gemeen tegen haar deed, en dat mocht niet gebeuren!
Het eerste gedeelte van haar liedje ging heel erg goed, in het middenstuk dacht hailey bij zichzelf: "Alles gaat goed komen, ik voel het!" Maar na het middenstuk viel ze iets te laat in met zingen. En daardoor werd ze zo onzeker dat ze angstig de hoge noot probeerde te halen, en dat mislukte. Haar stem sloeg over, en vervolgens durfde ze niet meer verder te zingen. Met tranen in haar ogen rende ze het podium af, en vertelde de presentator schokkerig dat ze niet meer mee deed.
Voor het theater kwam ze even tot rust. Het liefst wilde ze wegrennen, want ze wist dat John heel erg boos op haar zou zijn. Maar ze durfde niet, dus bleef ze staan.
John kwam naar buiten, en meteen begon hij tegen haar te schelden. Met tranen in haar ogen luisterde Hailey naar wat hij zei: "Wat denk je nou eigenlijk wel, asociale troela die je bent! je denkt echt alleen maar aan jezelf! Denk ook eens aan anderen!"
Hailey reageerde boos. Dat was de druppel! "Aan mezelf denken? Ik doe niks anders dan aan het gezin denken, en jij schreeuwt alleen maar wat, en verder doe je niks. Ik werk ook nog steeds!" John antwoordde woedend: "Daar is niks van waar! Ik heb een telefoontje gehad van het kuuroord, en ze hoeven jou niet meer!"
Ondertussen was Andrew zijn ruziënde ouders zat, en ging hij spelen met Cora Vrijevogel.
Uit woede en frustratie sloeg John Hailey in het gezicht.Hij was strontpissig en haatte zijn vrouw. Hailey huilde zachtjes, van pijn en verdriet.
Kort daarna holde John weg van het theater, het park in.
"Kom maar leiverd,"zei Hailey tegen Andrew, "Je vader is een beetje in de war." en ze gaf hem een knuffel als teken dat het wel weer goed zou komen.
Toen Hailey en Andrew thuis kwamen kregen ze vreselijk nieuws: ze hadden de rekeningen niet betaalt en ze stonden op straat!
Toen trokken ze maar in in het park, waar ze konden overnachten voor dat ze eeen oplossing hadden.
-------------------------------------------------------
Dat was het tot nu toe!
Nieuwe update! Ik wilde hem eigenlijk gister al posten, maar de site was even onbereikbaar vanwege de live-chat volgens mij...
----------------------------------------------
De volgende ochtend ging Hailey meteen naar het gemeentehuis om een echtscheiding aan te vragen tussen John en haar. Maar toen ze zijn naam noemde werd het meisje aan het loket wit. Ze vroeg of Hailey niet wist wat er gisteravond in het park gebeurd was. Toen Hailey nee zei, vertelde ze dat...
...John diezelfde nacht nog in het park was overleden. Hij had hele erge honger omdat hij niet zoals bij Hailey en Andrew gratis eten kreeg van de wedstrijd of van school, en dus overleed aan de hongerdood. Vlak daarna kwamen Hailey en Andrew het park in. 'Dat waren dus al die ambulances rond het park vannacht', dacht Hailey bij zichzelf.
Verlangend keek Hailey naar de overkant. Wat zou ze graag een baan willen in de showbusiness. Maar ze zagen haar daar al aankomen: "O, jij was toch dat meisje in dat programma? Nee jij bent afgewezen, je zingt zo slecht."
Hailey wist niet goed of ze nu verdrietig moest zijn omdat John dood was, of dat ze blij moest zijn dat ze van hem af was. Daarom ging ze maar wat vissen, om haar hoofd een beetje te legen.
Toen Andrew uit school kwam, moest hij zijn huiswerk op de grond maken. Dat leverde een nog al rare blik op van Holly Alto, die namelijk al genoeg geld had!
Hailey belde Xander Clavell op, omdat ze toch graag haar verhaal kwijt wilde aan hem, en hij was de enige waar ze echt wat aan had.
--------------------------------------------
Zometeen meer, maar ik wordt gek van dit haperende bericht! .
De rest dus. @Jordoosims: Ik denk het :razz . Maar als je al heel lang niet voldoende eten hebt gahad kan 't gebeuren.. Denk ik !
-----------------------
Hailey werd zo overemotioneel toen ze Xander zag, dat ze meteen begon te huilen. Gelukkig was hij erg begripvol en liet haar rustig uithuilen.
Toen Andrew terugkwam van school, en het huiswerk maken, vond hij zijn moeder in de armen van een, voor hem, vreemde man.
Toen Hailey had uitgelegd wie hij was. Vroeg Andrew: "Mams, maar waarom was je hem dan aan het knuffelen?" Hailey keek een andere kant op en mompelde: "Je vader is vannacht overleden." Eerst dacht Andrew dat Hailey een flauw grapje maakte, maar na wat meer uitleg bleek ze serieus te zijn. Hij schrok heel erg, en bevatte amper het grote verlies.
Gelukkig had iemand zijn picknickmand achtergelaten, zodat ze niet met een lege maag hoefde te nadenken over hun verlies.
Toen was het tijd om te slapen, en omdat toch niemand in de buurt was, en hun kleren moesten drogen van een geïmproviseerde wasbeurt van Hailey, moesten ze in hun ondergoed op de bank slapen. Dat was erg koud, maar ze konden niets anders.
En toen Xander weg was moest ook Hailey er aan geloven.
Omdat er niks te eten was ging Hailey maar wat vissen.
En Andrew ging schaken, om zich van zijn lege maag af te leiden.
Hailey was even naar de supermarkt gegaan om wat van haar vissen te ruilen voor...
...wat appels! Hiervan konden Andrew en zij wel een tijdje van eten tot dat zij weer een nieuwe baan had.
Ondertussen was Hailey in slaap gevallen op een bankje naast de supermarkt, omdat zie die nacht ervoor toch niet zo goed had geslapen als ze dacht.
Toen ze weer terug kwam in het park belde Xander haar. Hij zei dat hij goed nieuws had, en dat hij naar het park zou komen om het haar persoonlijk te vertellen.
Toen Xander in het park was aangekomen vertelde hij snel: "Ik heb hel goed nieuws! Ik heb wat 'contactjes' in het theater zitten die jou wel willen hebben als ingehuurde fan, het is niet veel, maar in ieder geval een begin." Hailey was dol blij en wilde metten beginnen, maar ze moest wachten tot vanmiddag.
------------------------------------------------
ZO. Nu ben ik door al mijn foto's heen. Ik hoop dat jullie het leuk vonden .
Een volgende update! Ik ben nog steeds ziek, dus ik heb heel veel screenshots gemaakt, maar ik heb ze niet allemaal gelijk geüpload.
-------------------------------------------------
Van de honger begon Hailey zenuwachtig in de prullebak te graaien van de familie Clavell, tijdens haar wandeling door de buurt was ze erachter gekomen dat de familie behoorlijk rijk was, maar ze had echter geen succes.
Toen Xander haar daar zo in die prullebak vond, kreeg hij medelijden en nam haar mee naar binnen voor wat gezelligheid, al ging 'die gezelligheid' wel wat verder...
Ook Andrew kwam even op visite, en terwijl hij zijn huiswerk maakt viel Xander op de grond in slaap, zo ongelooflijk saai vond hij het.
Maar al snel begon Andrew zich te misdragen. Hij ging douchen, terwijl Xander nadrukkelijk had gezegd dat dat niet mocht.
En daarom werden Hailey en Andrew het huis uit geschopt, en moesten ze de nacht op het strand doorbrengen waar ze wat relaxte strandstoelen vonden die ze vannacht als bed gebruikten.
Toen gingen ze samen een appeltje eten en was de ochtend alweer bijna aangebroken.
Vlak voor het theater ging Hailey haar gitaarkunsten oefenen, op een gitaar die ze had gekocht van wat gevangen vissen.