Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

783 berichten • Pagina 31 van 40

Klaas
Mest analist Mest analist

Re: Natte traan en zachte wang - Deel 5 (pagina 60)

Deel 6.

Afbeelding
Olivia kijkt in haar koffie. Ze zit al weken met het idee dat Marloes Isabella vermoord heeft. Ze heeft een paar keer een poging gedaan om het Joost te vertellen, maar elke keer dacht ze terug aan wat Marloes zei. Ergens wilt ze het vertellen, maar toch heeft ze het lef er niet voor. Olivia zucht en verzamelt al haar moed bij elkaar.
‘Joost, ik moet je wat belangrijks vertellen.’ zegt Olivia nog steeds kijkend in haar koffie.
‘Ja.’ zegt Joost afwezig. Hij leest de krant en kijkt niet op.
‘Het gaat over Isabella. Je weet wel, die vrouw die vermoord is paar maanden terug.’ zegt Olivia.
‘Ik weet wie je bedoelt.’ zegt Joost. ‘Wat is daar mee?’

Afbeelding
De keukendeur wordt geopend en Marloes loopt naar binnen. Olivia schrikt en kijkt haar aan.
‘Marloes.’ zegt Olivia geschrokken. Marloes kijkt haar alleen streng aan.
‘Wat wilde je nou vertellen over Isabella?’ vraagt Joost terwijl hij zijn krant weglegt en een slokje koffie neemt. Marloes schrikt van de woorden en kijkt Olivia heel vals aan.
‘Ja Olivia, wat wilde je vertellen?’ zegt Marloes terwijl ze haar streng aan blijft kijken.
‘Nee, laat maar. Het is niet belangrijk.’ zegt Olivia tegen Joost.
‘Kan ik jou even spreken in de woonkamer?’ zegt Marloes die zich al omdraait en wegloopt.

Afbeelding
Olivia loopt de woonkamer binnen en loopt naar Marloes toe, die boos op haar afloopt.
‘Luister, ik weet niet wat jij net probeerde te vertellen, maar het zal vast niets goeds zijn. Ik had je gewaarschuwd, maar je bent weer eigenwijs. Jij gaat je spullen pakken en je verlaat dit huis.’ zegt Marloes niet al te hard, in de hoop dat Joost haar niet hoort.
‘Wat?’ zegt Olivia geschrokken. ‘Ben je gek. Ik kan nergens anders heen.’
‘Dat is niet mijn probleem, Olivia. Dan had je je maar niet met mijn zaken moeten bemoeien.’ zegt Marloes terwijl ze haar vals aankijkt.
‘Ik ga niet mijn spullen pakken en ik vertrek zeker niet.’ zegt Olivia boos.
‘Jij wilt het zo spelen.’ zegt Marloes. ‘Oké, dan zullen we nog wel eens zien wie hier zijn zin krijgt.’ Marloes kijkt Olivia nog een keer vals aan en loopt dan de woonkamer uit.

Afbeelding
Saskia loopt weg van het plasje vruchtwater en blijft naar haar buik kijken.
‘Wat heeft het te betekenen dan?’ vraagt Melissa die Saskia met haar ogen volgt.
‘Mijn vliezen zijn gebroken. Het vruchtwater is helder, dus de baby heeft er niet in gepoept.’ zegt Saskia in zichzelf.
‘Gepoept? Saskia, wat is dit allemaal?’ vraagt Melissa die wel gek lijkt te worden.
‘Als ik na vierentwintig uur geen weeën krijg, moet ik naar het ziekenhuis.’
‘Saskia ga even rustig zitten.’

Afbeelding
Saskia loopt om het bankstel heen en gaat er daarna op zitten. Melissa blijft achter het bankstel staan.
‘Melissa, je moet onze verloskundige bellen. Ik moest haar bellen als mijn vruchtwater kwam.’ zegt Saskia.
‘Hoe moet ik de verloskundige dan bellen?’ vraagt Melissa die het niet meer snapt.
‘Met de telefoon natuurlijk! Pak het nummer van het prikbord even alsjeblieft.’

Afbeelding
Melissa doet wat Saskia zegt en loopt richting de keuken. Ze weet niet wat er allemaal gebeurt. Opeens hoort ze Saskia gillen. Melissa schrikt, draait om en ziet Saskia pijnlijk met haar handen op haar buik.
‘Wat gebeurt er, Saskia?’ vraagt Melissa.
‘Je moet bellen. Het zijn weeën. Dat betekent dat de baby er aankomt.’ zegt Saskia pijnlijk.
‘Ik kan niet bellen. Mijn telefoon is ingenomen door papa.’ zegt Melissa bang. ‘En de telefoon is nog niet aangesloten. Waar is jou telefoon?’

Afbeelding
‘Die ligt nog thuis.’ zegt Saskia zuchtend. ‘Melissa, het is belangrijk dat we nu niet in paniek raken.’ Ze lijkt echt last te hebben van haar weeën.
‘Dan kunnen we toch ook niet bellen.’ schreeuwt Melissa terug, die bijna op uitbarsten staat. Melissa wilt weg uit deze situatie, aarzelt even en sprint dan naar buiten.
‘Melissa, alsjeblieft.’ zegt Saskia puffend.

Afbeelding
‘Dus jij en Dirk leerde elkaar kennen in de brugklas?’ vraagt Fabio geïnteresseerd.
‘Ja, hij was de enige die mij zag staan. Niemand vond me leuk of knap. Ik droeg namelijk een bril en een beugel.’ zegt Simone lachend.
‘Nu ben je anders een heel knappe vrouw.’ zegt Fabio terwijl ze haar niet aankijkt. Simone denkt na over wat ze hier op moet antwoorden. Fabio probeerde haar al te zoenen en nu probeert hij haar in te pakken met complimentjes.
‘Bedankt.’ zegt Simone kortaf zonder hem aan te kijken.

Afbeelding
‘Fabio. Simone.’ Melissa sprint het trapje af en rent op ze af.
‘Melissa. Hoe gaat het met je?’ vraagt Simone vriendelijk. Ze heeft Melissa al heel lang niet meer gezien.
‘Jullie moeten naar binnen komen.’ zegt ze in overstuur. Simone kijkt bezorgd.
‘Wat is er aan de hand?’ vraagt Fabio terwijl hij door het raam naar binnen kijkt.
‘Saskia, iets met haar baby.’ zegt Melissa. Simone schrikt.
‘Ik hoop dat het niets ergs is!’ zegt ze terwijl ze naar Melissa loopt om haar te kalmeren.

Afbeelding
Fabio rent de woonkamer in en ziet Saskia met haar handen op haar buik.
‘Saskia, wat is er aan de hand?’ vraagt Fabio.
‘Het zijn weeën. Je moet even op het bord in de keuken het nummer van de verloskundige bellen. Ik moest haar eigenlijk bellen toen mijn vliezen braken, maar de weeën kwamen geen drie minuten later.’ zegt Saskia snel.
‘Oké, ik zal wel bellen.’ zegt Fabio snel en hij rent naar de keuken.

Afbeelding
Wanneer Fabio in de keuken staat komt Simone aanlopen, die meteen naar Saskia loopt.
‘Luister goed, ik weet wat er moet gebeuren in deze situatie. Jij gaat met mij mee naar boven. Staat daar al een bed?’ vraagt Simone rustig.
‘Ja, die staat er al.’ zegt Saskia.
‘Oké, goed. Ik zal je daar verzorgen totdat er een verloskundige komt.’
‘Waar is Melissa?’ vraagt Saskia bezorgd.
‘Die staat buiten. Ze moest even bijkomen.’ zegt ze terwijl ze Saskia helpt richting de hal te lopen.

Afbeelding
Na het bellen van de verloskundige en Arnoud loopt Fabio naar buiten.
‘En? Gaat het allemaal lukken?’ vraagt Melissa die bijgekomen is.
‘Ik denk het wel. De verloskundige komt eraan en Simone is nu boven om Saskia te helpen.’ zegt Fabio. ‘Ik denk wel dat de ruzie tussen jou, je vader en Simone lang genoeg geduurd heeft. Saskia trekt het echt niet.’
‘Als je nou komt om daarover te praten, dan kun je weer naar binnen gaan.’ zegt Melissa snauwerig. Fabio luister en loopt naar binnen.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie