Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

6 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
abctje
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3515
Lid geworden op:
ma 27 sep 2010, 15:41

Alternatief laptop?

Eerder had ik het over mijn huidige laptop, die de sims niet meer wilde draaien. Ik ben inmiddels zover dat ik heb besloten om een compleet nieuwe laptop aan te schaffen.
Eerder had ik de Asus N56VB-S4060H besteld. Maar deze blijkt niet meer leverbaar te zijn door de fabrikant. Dat heb ik al van twee sites moeten horen. Ik ben bang dat ik deze laptop gewoon niet meer kan krijgen. En dus ben ik op zoek naar een alternatief.

Ik heb nu een Dell Inspiron 15R SE gevonden, die lijkt mij persoonlijk wel goed. Maar ik heb er natuurlijk helemaal geen verstand van. Is er iemand die weet of deze de sims aankan op (het liefst) hoge instellingen? En is de videokaart goed? Ik wil namelijk wel mooie kwaliteit voor mijn geld. Mijn budget zit rond de 750 euro.
Een vriend van mij had het ook nog over een Asus K56CB-XX311H, maar zover ik heb kunnen zien is die minder goed dan die andere.

Hier staan de specificaties van de Dell laptop (mijn eerste alternatief):
http://tweakers.net/pricewatch/316025/d ... ificaties/

En hier die van de andere Asus (mijn tweede alternatief):
http://tweakers.net/pricewatch/336297/a ... ificaties/

Zijn er mensen die er verstand van hebben, en mij kunnen vertellen of hij de sims goed kan draaien op hoge kwaliteit? Ik wil erg graag een goede videokaart, met goede kwaliteit. Maar ik kon geen van deze beide videokaarten vinden in de prestatielijst van Pinguintech, misschien zijn dit gewoon nieuwere modellen, of zijn ze gewoon niet geschikt?

Ik zou het niet weten, dus alle kennis is welkom. :3
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Alternatief laptop?

Zelf heb ik de Dell Inspiron 15R SE, en ik kan sims gewoon op hoogst spelen. (Alleen heb ik gedetailleerde kavels vaak maar op 1 of 2 staan, maar zelfs al zou je die op 8 zetten loopt het nog soepel genoeg. Alleen happert het dan wel wat tijdens het laden van kavels, maar dat is overigens totaal niet storend.) Verder zou ik die Asus eerlijk gezegd niet pakken, omdat een 1920 x 1080 scherm eigenlijk wel haast moet bij zo'n budget. En dat speelt ook echt een stuk fijner, alleen wel in ruil voor wat fps. ;)

http://tweakers.net/pricewatch/339242/m ... 5741).html - Iets boven je bugdet, maar wel met een ssd en dat maakt je laptop qua opstarttijden echt veel sneller.

http://tweakers.net/pricewatch/329908/t ... 0-32l.html - Meer processorkracht, iets minder grafische kracht.

http://tweakers.net/pricewatch/339191/l ... 29mh).html - (Maar) 4Gb RAM. Alleen wel een betere videokaart dan de anderen.

Overigens krijg je met deze code (J$8ZW1$GV3HJSM) nog eens 50 euro korting op de Dell laptop. :D
Gebruikersavatar
abctje
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3515
Lid geworden op:
ma 27 sep 2010, 15:41

Re: Alternatief laptop?

De Asus schrap ik dan van mijn lijstje, en die Toshiba denk ik ook. Ik hou van snelheid, maar ik kick ook echt op goede graphics. En volgens mij zijn de andere opties voor mij snel genoeg (In ieder geval sneller dan wat ik nu heb, dus ik vind alles goed).
Die boven mijn budget, daar zit ik wat in over de levertijden. En ik moet me denk ik toch maar aan mijn budget houden. Dus dan blijf ik twijfelen tussen de Dell en die Lenova. Is 4GB echt 'te' weinig, of valt het mee? En wat houdt maximum intern geheugen in, die geeft namelijk 8GB aan. De videokaart lijkt me echt super, maar ik wil wel genoeg ruimte hebben. Ik moet de laptop ernaast namelijk ook nog gewoon gebruiken voor school. Wat toch ook vrij belangrijk is :3
En als laatste nog even over de Dell laptop, er staan er drie op de officiële Dell site. De ene kost 'maar' 679 en de andere dan weer 729 (ook nog één van 849, maar die is me te duur). Ligt het prijsverschil hem alleen eraan dat de ene meer GB geheugen heeft?

Jeetje, sorry voor al mijn vragen zeg! Haha, ik ben echt pietje precies en wil precies weten wat ik krijg. Forgive me. :laugh
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Alternatief laptop?

4 Gb is niet perse te weinig, alleen ik denk wel dat het handiger is om voor 6 of 8 te gaan. Windows gebruikt zelf al zo'n 1,5 Gb en sims volgens mij ook wel zo'n 2 Gb en dan zit je al haast aan de 4 Gb. Ik haal ook wel eens ooit de 5 Gb. (Zelf heb ik overigens 8 Gb RAM.)

Overigens zie ik nu pas dat die Toshiba ook maar 4 Gb RAM heeft. Ik stond te kijken naar het maximale interne geheugen (wat daar dus 8 Gb is). Maximaal intern geheugen betekendt overigens het maximaal aantal Gb RAM je extra toe kunt voegen aan je laptop door middel van aparte werkgeheugen strips. Zo kun je dus in theorie die 4 Gb uitbreiden, alleen kan ik je daar niet bij helpen, want daar heb ik zelf ook geen verstand van. xD

En nu over die Dells. De eerste van 679 is het instapmodel. De tweede van 729 heeft daarbovenop een grotere harde schijf (1000 Gb i.p.v. 750 Gb.) en iets meer RAM (8 Gb i.p.v. 6 Gb.). De laatste van 849 heeft daarnaast ook nog eens een zeer goede quad core processor. (Die andere twee hebben dus een dualcore, maar die is zeker ook snel genoeg voor games.) De eerste is dus al wel genoeg. ;)
Gebruikersavatar
abctje
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3515
Lid geworden op:
ma 27 sep 2010, 15:41

Re: Alternatief laptop?

Oke, ik denk dat ik er dan toch wel uit ben. Die Lenova lijkt me echt supervet, vooral de kwaliteit (ik ben echt een Graphics-freak, haha!) En een vriend van mij, dezelfde die het eerst over die Asus laptop had, die zegt dat je dat interne geheugen gedoe voor iets van 20 euro kan laten doen. Dus dat lijkt me wel fijn. Lenovo is wel een goed merk toch? Want mijn ouders kennen het niet, en dan zijn ze meteen al bang dat ie niet goed is. Maar ik kan geen schrikwekkende dingen vinden over Lenovo. Dus ik persoonlijk heb daar niet zoveel problemen mee. Er staan juist wel goede dingen over dat merk, aardig sterke laptops met goed beeld. :laugh
Vind het aan de ene kant toch jammer van de Dell laptop, ik ben al zo slecht in kiezen. En die lijkt me ook super goed. Maar ik denk dat ik uiteindelijk ga voor de graphics.

Ik ben er dus wel uit, zover ik het nu bekijk. Maar hartstikke bedankt voor je hulp Rudy, you've helped me a lot :knuffel
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Alternatief laptop?

Intern geheugen is inderdaad niet erg duur. Volgens mij kost 8 Gb inderdaad maar iets van 25 tot 35 euro, 4Gb zal wel iets van 20 à 25 kosten. Als je daarnaast overigens nog te weinig ruimte hebt op die harde schijf van 500 Gb, kun je er waarschijnlijk zo een bij zetten. Laptops van 17,3 inch geven namelijk vaak die mogelijkheid. Maar dat kan ik niet voor 100% garanderen, dus dat zou ik zo nodig even moeten uitzoeken als je dat tegen die tijd nog wilt. :laugh

Daarnaast is Lenovo gewoon een goed merk. Kwalitatief is het geloof ik gelijk aan Asus en iets beter dan Dell.

Maar fijn in ieder geval dat je eruit bent. Ik hoop dat je er veel plezier aan zult beleven! :D

Weergave- en sorteeropties