Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

5 berichten • Pagina 1 van 1

RedHawk504
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
34
Lid geworden op:
vr 17 mei 2013, 14:46

Videokaart

Oi' oi iedereen,

Van EA games moest ik mijn DXdiag logbestand naar hun toesturen, toen kreeg ik het volgende mailtje waaruit ik zelf niet veel wijzer werd;

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Electronic Arts met betrekking tot De Sims 3.
Het spijt ons dat u problemen heeft met het spel.

In de DXdiag zien we dat Geforce card wel aanwezig maar bniet actief is.
U moet in de Catalyst Software Suite van de videokaart het spel De Sims 3 toevoegen bij de uitzonderingen.
Kijk hierna of het spel nu wel goed functioneert.

Onze excuses voor het ongemak.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen.

Ik heb EA games zelf hierop terug gemaild maar ze wisten het zelf ook niet.

Wie o wie kan het mij uitleggen?


Met vriendelijke groet,

RedHawk504
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Videokaart

Waarschijnlijk weet ik je probleem wel op te lossen. Ik weet het niet zeker, maar als het niet werkt dan moet je maar even hier je DXdiag posten, omdat ik daar wat meer info uit kan halen.

Maar goed, zo werkt het in ieder geval bij mij: (Ik hoop dat het bij jou (ongeveer) hetzelfde gaat. Zo niet, dan moet je maar weer iets posten.)

- Start Catalyst Control Center op.
- Ga naar Toepassingsinstellingen voor schakelbare beeldkwaliteit
- Selecteer dan ts3w.exe en scroll vervolgens helemaal naar rechts.
- Selecteer bij Grafische instellingen dan vervolgens Hoge prestaties

Via deze manier dwing je je pc in ieder geval om met de best mogelijke instellingen en videokaart De Sims 3 te spelen. Mocht dit nog niet werken dan is er waarschijnlijk iets met je drivers van je videokaart mis, maar, zoals ik al zei, heb ik daarvoor je DXdiag nodig. ;)
Gebruikersavatar
SimGandr
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
411
Lid geworden op:
vr 17 dec 2010, 23:49

Re: Videokaart

Ik ben geen computer expert maar het lijkt erop dat jou computer bij het spelen van sims3 naar de onboard moederbord graphische kaart gaat in plaats van jou videokaart die ingebouwd is gebruikt... Ben er niet zeker van maar het lijkt erg veel op een probleem wat ik ooit eens had toen ik zelf een grafische kaart in mijn computer gezet had. De computer pakte die kaart niet op en bleef gewoon die op het moederbord gebruiken. Je krijgt gewoon beeld maar het kan bepaalde grafische dingen niet aan en slaat dan gewoon af of loopt vast. Vaak krijg je gewoonweg niet eens een beeld terwijl het lijkt alsof het wel oplaad.
Wat er dus aan de hand zou kunnen zijn is dat je de videokaart wel geïnstalleerd hebt maar inderdaad niet hebt geactiveerd. En het lijkt erop dat dat is wat ze willen dat je doet. Ik moest de bios in om hem daar om te zetten maar het is erg lang geleden dat ik dat gedaan heb dus durf mijn hand niet in het vuur te steken om je te vertellen waar en hoe... Maar het is vrij simpel te vinden in de bios. Weet je hoe je daar moet komen?

Ik lees namelijk in jou DxDiag:

Display devices: Intel (R) HD Devices 4000

En dat ziet er als een moederbord kaart uit, als ik me niet vergis zou het daar moeten aangeven dat je een GeForce gebruikt, wat ie dus niet doet... Vandaar.
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Videokaart

Ik heb hem net even doorgekeken. (Te veel tekst... xD )

Je hebt dus een laptop, met twee videokaarten (Intel HD 4000 & GeForce GTX 675M) en Windows 8. Zoals je waarschijnlijk wel weet is die Intel HD niet erg geschikt voor De Sims 3, maar vandaar heb je dus ook een GTX 675M. Tussen die twee moet je dus schakelen. En volgens mij zit daar dan het probleem.

Allereerst moet je je laptop dus natuurlijk altijd op hoge prestaties hebben staan bij energiebeheer, maar dat lijkt me eigenlijk wel logisch. Meestal hoort een laptop dan automatisch te kunnen schakelen tussen z'n videokaarten. Als dit echter niet zo is, dan kan het zo zijn dat de drivers van je videokaart niet helemaal goed werken. (Als je toevallig je laptop met Windows 7 hebt gekocht, en uiteindelijk naar 8 hebt geupgrade zonder je videokaartdrivers te updaten, zal dit het probleem wel zijn.) Echter zijn je drivers wel vrij recent, dus van de andere kant lijkt het probleem hier toch niet in te zitten. Toch zou ik wel even proberen om de nieuwste drivers te downloaden en dan de installeren. (Desnoods herinstalleren.)

Dat is dan de simpele oplossing. Mocht dit niet werken dan zul je waarschijnlijk datgene moeten doen dat SimGandr hierboven heeft beschreven. Echter heb ik daar nu nog niet echt verstand van, dus dat zou ik zo nodig dan maar eerst even moeten opzoeken als je daar zelf niets over kan vinden. ;)

Weergave- en sorteeropties