Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

12 berichten • Pagina 1 van 1

sanne-babyy
Snackventer Snackventer
Berichten:
81
Lid geworden op:
za 15 okt 2011, 10:47

Hoe hoger mijn instellingen,

hoe lelijker m'n spel wordt.. Waar ligt dit aan? Want als ik alles op hoog heb staan dan zie ik de pixels. Ligt dit aan de videokaart? En welke videokaart is dan wel geschikt of moet ik 'm gewoon uploaden?
sanne-babyy
Snackventer Snackventer
Berichten:
81
Lid geworden op:
za 15 okt 2011, 10:47

Re: Hoe hoger mijn instellingen,

simsfan1988 schreef:Kijk anders ff op de sims 3 site, daar vermelde ze videokaarten die geschikt zijn om de sims 3 te spelen! of kijk op een forum of het daar vermeld wordt! Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Ja, daar heb ik dus al gekeken maar ik kreeg daar geen reactie. Ik heb ook al naar EA gemaild en ik zou antwoordt krijgen binnen 24 uur, nou, ik wacht al 5 dagen :s
Big Mama schreef:Ik denk dat dit aan je videokaart ligt.Ik weet niet welke je gebruikt maar ik gebruik de NVIDIA GeForce,en daar heb je verschillende uitvoeringen in. :D
Waar kan ik vinden welke videokaart ik heb?
Gebruikersavatar
Shevens
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3471
Lid geworden op:
do 28 okt 2010, 20:02

Re: Hoe hoger mijn instellingen,

Ik denk dat of je videokaart is niet geüpdated, of je videokaart is niet gemaakt om Sims te spelen.. Het kan ook gewoon een zakelijke computer zijn, die hebben meestal alleen videokaarten voor spelletjes op internet, dat had ik voor de videokaart die ik nu heb ook =)
Afbeelding
sanne-babyy
Snackventer Snackventer
Berichten:
81
Lid geworden op:
za 15 okt 2011, 10:47

Re: Hoe hoger mijn instellingen,

Big Mama schreef:http://forum.simsnieuws.nl/viewtopic.php?f=34&t=12144

Hier legt Rudy uit waar je kan zien welke videokaart je hebt.Je moet een beetje naar beneden scrollen.
Als je er niet uitkomt gewoon even een PM sturen naar Rudy en hij wil je vast wel even helpen.
Zeg maar dat ik je gestuurd heb. xD Ik ben niet zo technisch vandaar dat ik het even zo doe. ;)
Ik zal 'm wel even mailen XD, ik ben zelf ook niet zo technisch namelijk!
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Hoe hoger mijn instellingen,

Ik heb je pm ontvangen, maar ik zal er in dit topic even een reactie op geven, want zo kan iedereen hier nog meehelpen om je probleem op te lossen. ;)

Eerst beginnen we even met het onderstaande citaat van mij uit het andere topic. Het zou fijn zijn als je dat even zou willen nalopen, want dan kan ik je gemakkelijker verder helpen, doordat ik dan weet welke videokaart je hebt, en van wanneer de laatste update van je videokaart is. (Overigens zei je al dat je de drivers voor je videokaart had geüpdatet, maar d.m.v. een screenshot van je dxdiag (zie onderstaand citaat) krijg ik toch een beter inzicht in je videokaart en dergelijke.)
Rudy schreef:1) Ik neem aan dat je windows (xp, vista of 7) gebruikt. Zo niet, dan moet je even iets posten.
2) Ga naar menu start en typ in het vakje programma's en bestanden zoeken dxdiag. Start dit op.
3) Als dxdiag is opgestart, ga dan naar het tablad Beeldscherm.
4) Kijk dan bij naam. Daar staat als het goed is je videokaart. Bij mij staat er intel hd 4000, maar ik heb nog een 2e losse videokaart, die je daar niet ziet. Mocht dit bij jouw ook zijn (, of iets dergelijks met intel hd), dan moet je het even zeggen, want je zei net dat je een losse videokaart had aangeschaft. (Intel hd maakt namelijk deel uit van een intel processor en kan onmogelijk een losse processor zijn.)
5) Post dan datgene dat bij naam staat + een screenshot van je dxdiag.

Afbeelding
sanne-babyy
Snackventer Snackventer
Berichten:
81
Lid geworden op:
za 15 okt 2011, 10:47

Re: Hoe hoger mijn instellingen,

Rudy schreef:Ik heb je pm ontvangen, maar ik zal er in dit topic even een reactie op geven, want zo kan iedereen hier nog meehelpen om je probleem op te lossen. ;)

Eerst beginnen we even met het onderstaande citaat van mij uit het andere topic. Het zou fijn zijn als je dat even zou willen nalopen, want dan kan ik je gemakkelijker verder helpen, doordat ik dan weet welke videokaart je hebt, en van wanneer de laatste update van je videokaart is. (Overigens zei je al dat je de drivers voor je videokaart had geüpdatet, maar d.m.v. een screenshot van je dxdiag (zie onderstaand citaat) krijg ik toch een beter inzicht in je videokaart en dergelijke.)
Rudy schreef:1) Ik neem aan dat je windows (xp, vista of 7) gebruikt. Zo niet, dan moet je even iets posten.
2) Ga naar menu start en typ in het vakje programma's en bestanden zoeken dxdiag. Start dit op.
3) Als dxdiag is opgestart, ga dan naar het tablad Beeldscherm.
4) Kijk dan bij naam. Daar staat als het goed is je videokaart. Bij mij staat er intel hd 4000, maar ik heb nog een 2e losse videokaart, die je daar niet ziet. Mocht dit bij jouw ook zijn (, of iets dergelijks met intel hd), dan moet je het even zeggen, want je zei net dat je een losse videokaart had aangeschaft. (Intel hd maakt namelijk deel uit van een intel processor en kan onmogelijk een losse processor zijn.)
5) Post dan datgene dat bij naam staat + een screenshot van je dxdiag.

Afbeelding

Afbeelding
Here you go!

Ik denk eigenlijk dat ik 't probleem heb opgelost, nadat ik mijn schermweergave van de sims in 1366 x 768 heb veranderd, net zoals op de printscreen staat. Kan dat nog verschil maken of zit ik er nu helemaal naast? Ik heb trouwens alleen nog maar naar m'n scherm gekeken hoor en hij ziet er nu gewoon mooi en duidelijk uit, weet nog niet zeker of 'ie helemaal goed reageert zonder vastlopen.
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Hoe hoger mijn instellingen,

Ik zie dat je een kaart hebt van Intel HD. Ik hoop dat je, net zoals ik, nog een tweede videokaart hebt in je laptop, want anders ziet het er niet goed uit. Intel HD is namelijk niet echt een goede kaart voer sims 3.

Nu zullen we dus even uitzoeken of je nog een tweede videkaart hebt. (Ik typ nu even vanaf m'n iPad, dus het kan zijn dat mijn beschrijving niet helemaal klopt. Als dat het geval is, moet je het maar aangeven.)

1) Ga naar Menu start en klik dan met je rechtermuisknop op (Deze) Computer, zodat er zo'n klein submenutje ontstaat waar onder ander Beheren staat. Klik daarop.
2) (Deze stap weet ik niet voor 100% zeker) Klik dan aan de linkerkant op Apparaatbeheer.
3) Klik dan op Beeldschermadapters.
4) Dan zou je daar je videokaart(en) moeten vinden. Maak hier even weer een screenshot van.

Zoals ik al zei, is het dus slecht nieuws als bij beeldschermadapters alleen Intel HD te vinden is. Maar goed; We zien eerst wel of je een tweede videokaart hebt. :D

Edit: Het zou inderdaad wel kunnen dat De Sims 3 beter draait op de juiste resolutie van je beeldscherm.
sanne-babyy
Snackventer Snackventer
Berichten:
81
Lid geworden op:
za 15 okt 2011, 10:47

Re: Hoe hoger mijn instellingen,

Rudy schreef:Ik zie dat je een kaart hebt van Intel HD. Ik hoop dat je, net zoals ik, nog een tweede videokaart hebt in je laptop, want anders ziet het er niet goed uit. Intel HD is namelijk niet echt een goede kaart voer sims 3.

Nu zullen we dus even uitzoeken of je nog een tweede videkaart hebt. (Ik typ nu even vanaf m'n iPad, dus het kan zijn dat mijn beschrijving niet helemaal klopt. Als dat het geval is, moet je het maar aangeven.)

1) Ga naar Menu start en klik dan met je rechtermuisknop op (Deze) Computer, zodat er zo'n klein submenutje ontstaat waar onder ander Beheren staat. Klik daarop.
2) (Deze stap weet ik niet voor 100% zeker) Klik dan aan de linkerkant op Apparaatbeheer.
3) Klik dan op Beeldschermadapters.
4) Dan zou je daar je videokaart(en) moeten vinden. Maak hier even weer een screenshot van.

Zoals ik al zei, is het dus slecht nieuws als bij beeldschermadapters alleen Intel HD te vinden is. Maar goed; We zien eerst wel of je een tweede videokaart hebt. :D

Edit: Het zou inderdaad wel kunnen dat De Sims 3 beter draait op de juiste resolutie van je beeldscherm.
Afbeelding
Er staat nog een Nvidia bij, zoals je kan zien. Geen idee of die wel goed is, haha :p.
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Hoe hoger mijn instellingen,

Voor zover ik weet is de GT 520M geschikt om De Sims 3 (inclusief uitbreidingen) ongeveer te kunnen spelen op medium (en sommige op hoge) setting, zeker op jouw resolutie. En om je vraag te beantwoorden; Deze kaart is dus gewoon geschikt om De Sims 3 goed mee te kunnen spelen. ;)

Als je dus inderdaad je videokaart al had geüpdatet, kan ik je vanaf hier niet veel verder helpen. Maar om toch even te controleren of je je videokaart helemaal goed hebt geüpdatet, moet je bij dat 'Beeldschermadapter'-scherm met je rechtermuisknop op NVIDIA GeForce GT 520M klikken en dan op 'Eigenschappen'. Bij het tabblad 'Stuurpgramma' zie je achter 'Datum' de laatste datum waarop je je videokaart hebt geüpdatet. Als dit ergens voor juni 2012 is, dan zou je misschien nog even op het internet kunnen zoeken naar nieuwe drivers voor je videokaart. (Ik heb zelf geen NVidia videokaart, dus kan ik je daar niet erg goed bij helpen.) Als de datum ergens daarna staat, dan zul je nagenoeg geen prestatie verschillen zien bij De Sims 3, dus dat is dan ook niet echt nodig.

Weergave- en sorteeropties