Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

13 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
hond113
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
259
Lid geworden op:
do 01 sep 2011, 14:43

Welke videokaart is geschikt om De Sims 3 op hoog te spelen?

Hoi hoi,

Ik heb nu een redelijk goede videokaart en speel nu met de opties op gemiddeld en sim detail op hoog, opzich gaat dat nu wel maar af en toe hapert mijn game een beetje maar met seizoenen ben ik bang dat dat nog meer gaat gebeuren en ik zou dan ook wel graag op hoog tot zeer hoog willen spelen.

Nu is mijn vraag welke videokaart daar goed voor is, gewoon eentje die dat goed aankan ;)

alvast bedankt
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Welke videokaart is geschikt om De Sims 3 op hoog te spe

Eventjes drie vraagjes:
1) Welke videokaart heb je nu?
2) Gebruik je een desktop of een laptop? Bij een laptop kun je je videokaart zelfs niet eens upgraden.
3) Wat zijn de andere specificaties van je pc? (Denk aan RAM, processor, enz.)


Op basis hiervan kunnen ik en anderen iets beter inschatten wat voor een videokaart je nodig zult hebben. ;)
Gebruikersavatar
hond113
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
259
Lid geworden op:
do 01 sep 2011, 14:43

Re: Welke videokaart is geschikt om De Sims 3 op hoog te spe

Rudy schreef:Eventjes drie vraagjes:
1) Welke videokaart heb je nu?
2) Gebruik je een desktop of een laptop? Bij een laptop kun je je videokaart zelfs niet eens upgraden.
3) Wat zijn de andere specificaties van je pc? (Denk aan RAM, processor, enz.)


Op basis hiervan kunnen ik en anderen iets beter inschatten wat voor een videokaart je nodig zult hebben. ;)
1 ik ben de doos kwijt :$ ik heb hem vorig jaar gekocht maar was niet erg duur, hij is rood met zwart/grijs
2 ik gebruik een desktop computer
3 Dat zou ik echt niet weten, ik gebruik een hele uitgebreide HP die veel RAM heeft en veel aankan. Maar hij heeft niet zo'n goede videokaart
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Welke videokaart is geschikt om De Sims 3 op hoog te spe

Dan zullen we eerst maar eens achterhalen welke videokaart je hebt: ;)

1) Ik neem aan dat je windows (xp, vista of 7) gebruikt. Zo niet, dan moet je even iets posten.
2) Ga naar menu start en typ in het vakje programma's en bestanden zoeken dxdiag. Start dit op.
3) Als dxdiag is opgestart, ga dan naar het tablad Beeldscherm.
4) Kijk dan bij naam. Daar staat als het goed is je videokaart. Bij mij staat er intel hd 4000, maar ik heb nog een 2e losse videokaart, die je daar niet ziet. Mocht dit bij jouw ook zijn (, of iets dergelijks met intel hd), dan moet je het even zeggen, want je zei net dat je een losse videokaart had aangeschaft. (Intel hd maakt namelijk deel uit van een intel processor en kan onmogelijk een losse processor zijn.)
5) Post dan datgene dat bij naam staat + een screenshot van je dxdiag.

Afbeelding

Hopelijk kunnen we het nu achterhalen :D
Gebruikersavatar
Shevens
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3471
Lid geworden op:
do 28 okt 2010, 20:02

Re: Welke videokaart is geschikt om De Sims 3 op hoog te spe

Het kan zijn dat het nu al wat beter is, mocht dit niet blijken en je wil een nieuwe kopen. Dan zou ik gaan voor een budgetkaart, meestal is een budgetkaart tegenwoordig best goed. Ik heb een jaartje geleden voor €31,- een ATI Radeon HD5450 512MB gekocht en je kan zien hoe dat uitpakt op mijn screens, (Bijna alles kan maximaal wanneer het spel downloadloos en op 1280x1024 wordt gespeeld, ik zie dat jouw resolutie lager is dus ik neem aan dat het nog wel op grotere instellingen kan worden gespeeld.
Ik denk zelf dat er betere kaarten te vinden zijn aangezien deze al 2 jaartjes oud is, maar ik ben er heel blij mee! =)
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties