Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

Wat vind je van het verhaal?

Doorsnee
0
Geen stemmen
Saai (en waarom?)
2
7%
Origineel
2
7%
Leuke verhaallijn
2
7%
Gaat ermee door
3
11%
Geweldig!
18
67%
Totaal aantal stemmen: 27

109 berichten • Pagina 1 van 6

Gebruikersavatar
Leonie
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
809
Lid geworden op:
ma 16 mei 2011, 14:23

Alles wordt plotseling mooier in zwart en wit: Deel 4! 22'06

Afbeelding
Voor haar moeder is ze een nietsnut, een foutje; voor de mensen in de buurt 'dat sociale meisje' en voor de jongens op school het ideale vriendinnetje. Overal waar ze komt draagt ze maskers, terwijl de waarheid langzaam haar vertrouwen aan begint te tasten. Wie valt te vertrouwen in een wereld waarin je moeder je liever kwijt dan rijk is? En wie is je schouder om op uit te huilen als al je vriendinnen je van jaloezie in de steek laten?

Ook bekend van You know, what always happens, life.

Hoofdstuk 1
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6

Hoofdstuk 2
Deel 1.1
Deel 1.2
Deel 2
Deel 3
Deel 4

Laatst gewijzigd door Leonie op wo 22 jun 2011, 17:41, 22 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Leonie
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
809
Lid geworden op:
ma 16 mei 2011, 14:23

Re: Alles wordt plotseling mooier in zwart en wit

Hoofdstuk 1, deel 1: Drama alom

Afbeelding
"Rennen!" riep ze lachend, met haar blonde krulletjes in de wind. Ik hield van haar, dat kon je wel zeggen, ze was mijn beste vriendinnetje, ik had haar nodig.
"Carli!" riep ik vanaf de hoek van de straat.
"Harder lopen! Er komt iemand aan!" de paniek klonk door in mijn stem. Ik was immers negen jaar oud, alsof je dan besef hebt van gevaar.
Carli rende de stoep over, weg van het huis waar we net belletje hadden geleld en een hoge giechel klom op uit haar keel. Een auto toeterde, ik keek op. Blonde krulletjes, piepende banden. Een knal. "Carli?!" riep ik geschrokken. Geen antwoord.


Afbeelding
Nog een beetje beduusd stond ik op. Dit was al de zoveelste keer dat deze herrinering omhoog borrelde tijdens mijn slaap. Het was vandaag zaterdag, en tevens zeven jaar geleden dat mijn vriendin Carli een dodelijk auto ongeluk heeft gehad. Ze was mijn beste vriendin, mijn steun en toeverlaat en het was oneerlijk dat juist zij van me afgepakt werd. Was het mijn moeder maar geweest, dan leefde ik nu een vrij leven dat ik wilde.

Afbeelding
Ik trok wat sportkleding uit de kast, het zonnetje scheen buiten. Het kon geen kwaad om een rondje te gaan joggen, mits mijn moeder nog sliep natuurlijk. Ik sloop langs haar open kamerdeur, duwde heel even mijn hoofd om het hoekje van de deur om te kijken of ze nog sliep en zette een stap door eerst mijn tenen om de grond neer te zetten.

Afbeelding
"En waar gaat dat heen?!" bulderde een stem nog voor ik er erg in had.
"Een rondje joggen, mama." Antwoordde ik braaf, in de hoop dat ze mijn sportieve iniatief toe zou juigen. Maar ze lachte een valse lach en schudde haar hoofd.
"Jij gaat helemaal nérgens heen," beveelde ze op ijzige toon. Ik stopte mijn hoofd achter mijn arm om eventuele klappen te ontwijken.

Afbeelding
"Sta daar niet zo te nietsnutten! Ga ontbijt maken of zo. Ik heb een drukke week achter de rug, ik moet rust hebben. Dus geen muziek vandaag!" Ze zwaaide dreigend met haar handen en in haar ogen brandde kleine vlammetjes. Ik antwoordde niet, wie dacht ze verdorie wel niet wie ze was? De koningin van dit huis?

Afbeelding
Ze zocht het maar lekker uit met haar stresssyndroom dat ze constant op mij uit moest foeteren. Ik hoorde hoe ze de douchekraan opendraaide en hoe de lauwwarme stralen haar zogenaamde oververmoeide lichaam in hun greep hielden. Dit was mijn kans, als ik nu niet wegging zat ik hier de hele dag opgescheept in dit oersaaie huis. Ik trippelde met muizenstapjes de deur uit en eenmaal buiten begon ik te rennen. Zonder doel, maar alles was beter dan thuis.

Afbeelding
Waar moest ik nu heen? Waar kon ik nu heen? De supermarkt was niet zo heel ver van huis af. Zodra mijn moeder erachter zou komen dat ik hier was, sloot ze me zeker voor een volle week op. Ze zou me hoe dan ook wel vinden, daar was ze listig genoeg voor.

Afbeelding
Ik stelde me voor hoe het er nu in huis aan toe ging, het hoefde niet lang te duren voor mijn moeder zou ontdekken dat ik hem geknepen was. Heel even lachte ik duivels. Dan moest ze ook maar niet zo'n bitch zijn. Ja, ze liep nu vast het huis door op zoek naar haar mislukte dochter, zoals ze me altijd noemde.

Afbeelding
"Ik kom uit jou hoor, jij bent mijn moeder! Dus wie is er hier mislukt?" riep ik haar dan altijd achterna. Maar ik moest altijd net niet de grenzen over treden anders kon ze nog wel eens uithalen. Vaak kon ik aan haar gezicht wel pijlen hoe boos ze was. Dit keer zou ze vast laaiend zijn, maar het boeide me niets.

Afbeelding
Er kwam een man aangelopen en hoewel ik pas zestien was, hij mocht er zijn. Alleen die kleren, maar ach, daarvoor kon je naar de winkel. Ik glimlachte naar hem en hij glimlachte al snel terug.
"Felicity," stelde ik mezelf voor, tegelijk met de perfecte lach die een keurig meisje bezat - of bezitten moest.
"Perry, ik ben nieuw hier in de buurt," zei hij vriendelijk. Ik knikte hem toe.
"En bevalt het?"

Afbeelding
Maar nog voor hij kon antwoorden hoorde ik de stem van mijn moeder.
"Felicity?!" dit keer niet op een bozige toon, maar poeslief.
"Oh, meisje, daar ben je, ik was al bang dat ik je kwijt zou raken. Niet meer weggaan zonder te zeggen waarheen hoor, dat vind ik niet fijn. O, hallo, meneer, u hebt mijn dochter gevonden?" Ik voelde intense haat naar boven komen maar negeerde het en volgde mijn moeder.

Afbeelding
Ik keek nog wanhopig naar de buurtbewoner met ogen die schreeuwden 'verlos me van deze heks' maar de boodschap werd niet opgepakt. De aanstelster wist ook altijd alles te doen om zichzelf in het goede plaatje neer te zetten. Ze praatte tegen me alsof ik een klein meisje van acht was. En als ik iets niet was, dan was dat het.

Afbeelding
"Hallo, Angela McKanzie, Felicity's moeder, aangenaam." Ik verborg me achter mijn arm om haar belachelijke gedrag te ontwijken. Perry antwoordde vriendelijke en zei dat 'als hij had geweten dat Felicity naar huis moest hij uiteraard niet met haar had staan praten'. Heel even dacht ik dat ik in een geest was veranderen, maar helaas, ik stond er nog steeds bij. Ik overwoog om tussen ze in te springen en ze te melden dat ik alles luid en duidelijk hoorde, maar als ik dacht aan de gevolgen liet ik dat beter achterwege.

Afbeelding
Mijn moeder trok me mee naar huis, waar ze weer één van haar gezichten opzette.
"Hoe durf je om me zo voor schut te zetten?! Ik heb een goedlopend bedrijf en dat bedrijf heeft een reputatie, moet je nou eens zien hoe je eruit ziet kreng! Ik wil je nóóit, maar dan ook nóóit meer zien!" schreeuwde ze kwaad terwijl de spetters spuug in de rondte vlogen.

Afbeelding
"Best!" schreeuwde ik terug. "En oh, als je het nog niet wist hè? Ik haat jou ook!"

Laatst gewijzigd door Leonie op ma 30 mei 2011, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Leonie
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
809
Lid geworden op:
ma 16 mei 2011, 14:23

Re: Alles wordt plotseling mooier in zwart en wit: Hoofdstuk

Hoofdstuk 1, deel 2: Tranen zo zout als jouw laatste woorden

Afbeelding
Mijn moeder was de deur uit, had alle sleutels meegenomen en alle deuren en ramen dichtgedraaid. Dit alles had ze medegedeeld terwijl ze in haar slaapkamer stond en zonder me aan te kijken, me een instructie over het eten te geven of maar een kleine aanwijzing over waar ze heen ging. Ze was gewoon verdwenen. Ik stond op, mijn rebelsheid gevloerd door haar strenge regels.

Afbeelding
Mijn leven was niet altijd een hel geweest, bedacht ik me en ik pakte de laptop erbij. Zaterdagmiddag half drie, opgesloten in huis, vrienden op vakantie en geen kip te beleven. Lekker dan, even zuchtte ik gefrustreerd. Maar hier zo blijven mokken had ook niet veel zin. Dus startte ik het zwarte ding op en wachtte enkele minuten tot het beginscherm verscheen.

Afbeelding
Terwijl ik begon te typen naar een onbekende chatter, dacht ik aan mijn jeugd. Die was niet slecht geweest. Sterker nog, ik was een vrolijke peuter die mijn moeder - toen nog mama - de oren van haar kop kletste. Tot die ene avond, die letterlijk, mijn hele leven veranderde. Zo, boem, vanuit het niets was het gedaan met de kraaiende Felicia - tegenwoordig Felicity.

Afbeelding
Het was vroeg in de morgen geweest toen mijn moeder thuiskwam met haar nieuwe scharrel. Scharrel was een beetje een understatement. Ze kende de blonde surfer pas een week of drie en kon niet ophouden met over hem te praten. Niet dat ik er veel van begreep als driejarige, maar het ging om het idee. Nu prikte er een traantje in mijn oog en ik veegde hem vluchtig weg. Jankebal.

Afbeelding
Ik zat binnen rustig op mijn xylofoon te timmeren toen ik buiten stemmen hoorde. Onwetend dat die éne stem mijn hele leven op zijn kop ging gooien.

Afbeelding
"Ik vond het heel gezellig vanavond, Angela," Trevor lachte zijn witte tanden bloot en Angela smolt weg.
"Je hebt geen idee wat je met me doet hè?" fluisterde ze in zijn oor. Hij schudde zijn hoofd verontschuldigend.
"O, ach, het doet er ook niet toe," zei ze uiteindelijk, "als je maar weet dat je meer dan veel voor me betekent," siste ze zachtjes in zijn oor. Hij greep haar vast in een omhelzing en ze wenste dat ze hem nooit meer los hoefde te laten.

Afbeelding
"Maar nooit zoveel als je voor mij betekent, dat weet ik zeker!" Hij grijnsde snugger en drukte zijn mond op haar mond. Angela lachte een hoge meisjeslach, hoewel ze toch al vierentwintig was.
"Oh, echt niet!" giechelde ze.
"Jawel hoor, zal ik het bewijzen?" Trevor wist haar weer te overtreffen. Hij drukte een lange kus op haar mond en Angela werd er zo week van dat ze haar knieën voelde trillen.

Afbeelding
"Ga je mee naar binnen?" vroeg ze, ondanks dat het al tegen vijven aanliep, dat ik al op was en aangekleed door de oppas - die zich overigens schuildhield in de badkamer en door het badkamerraam meeluisterde - en dat ze eigenlijk naar bed hoorde te gaan.
"Hoe kan ik zo'n aanbod nou afslaan?" glimlachte Trevor en hij volgde haar gewillig.

Afbeelding
Tot de donder en bliksem tegelijk naar beneden kwamen vallen. Ik, heel onschuldig aan het spelen, was namelijk nogal een probleem. Een heel klein beetje een heel groot probleem.
"WAT?!" riep hij woedend, "je hebt een kind? Oh, godver-, hoe heb je zo tegen me kunnen liegen? Had me dat er dan bij verteld!" Mijn moeder zakte in elkaar en ik bekeek het schouwspel van een afstandje. Ze smeekte hem om niet zo medogenloos te zijn en zei dat ik echt een lieve dochter was, dat hij vast een goede vader was.

Afbeelding
Het vuur brandde in zijn ogen, ze keek hem bang aan en smeekte opnieuw om wat redelijkheid. De tranen zwelden op in haar ooghoeken en ze veegde ze met trillende vingertjes weg. Trevor stond er met zijn brede lijf nogal dreigend bij, zijn handen opgeheven en zijn ogen toegeknepen.
"Alsjeblieft!" smeekte Angela, maar Trevor had dat woord niet in zijn woordenboek. Voor hij uithaalde kon mijn moeder de klap nog net ontwijken.

Afbeelding
Met pijn in haar hart, hard huilend, vertelde ze hem om te vertrekken. Nu, meteen. Hij haalde zijn schouders op en zweeg verder. Steeds luidere snikken klonken door het huis heen. "Ik heb niet tegen je gelogen, ik heb je vorige week over Felicia verteld!" perste ze nog uit haar keel, maar die man had al geen tijd meer om aandacht voor haar op te brengen.

Afbeelding
En zonder een woord vertrok hij, precies zoals ze hem gevraagd had. Ze voelde al haar spieren samentrekken van verdriet een slaakte een kreet van wanhoop. Ik had inmiddels door dat er iets helemaal niet goed was, maar ik begreep niet wat, ik was nog maar zo klein. Huilend, als een klein meisje van zes, zakte mijn moeder op de grond, ze bleef met haar mouw haar ogen schoon wrijven maar de tranen bleven rollen.

Afbeelding
Het kindermeisje was door de achterdeur naar buiten gegaan en had geen woord gerept over mijn moeders toestand. Ik riep nog wat brabbelwoordjes naar haar, maar ze reageerde niet. Mijn moeder staarde stil voor zich uit. Ik dacht dat haar tranen op waren want ze had al zoveel gehuild. Ik vroeg me af of ze ooit nog zou kunnen lachen. Dit was werkelijk haar grote liefde geweest.

Afbeelding
"Hoi, meisje," zo stil als ze kon pakte ze me op. Omgeven door stilte in de kamer drukte ik mijn hoofdje tegen haar schouder. Ik wilde weten waarom mijn allerliefste mama aan het huilen was door die ene meneer, maar mijn woordenschat was niet groot genoeg om dat te kunnen vragen. Bovendien zou ik het toch niet kunnen bevatten. Want wat was liefde eigenlijk?

Afbeelding
"Het is niet jouw schuld, liefje, het geeft niet, het is oké, het komt allemaal goed." Ik wist niet eens wat er niet goed was, maar luisterde gestaag naar haar zachte woordjes. Achteraf begreep ik pas dat ze die dingen meer tegen zichzelf dan tegen mij fluisterde.

Afbeelding
Ze drukte mijn hoofdje tegen zich aan, haar zoute tranen stromend over haar gezicht, haar hand strelend door mijn haar. Waarom was mijn moeder toch zo verdrietig?
"Sssh, we hebben elkaar nog, we zijn nog samen, we zijn nog niet verloren," ze bleef maar prevelen.

Afbeelding
Abrupt stond ik op. Deze herinneringen deden teveel pijn om ze dagelijks voor de dag te halen. Maar overmorgen werd ik zeventien en dit was de fundamentele datum waarop mijn moeder had besloten me te haten. Ik vermoed dat het met haar liefde, Trevor, te maken had. Dat ik haar geluk in de weg stond.

Afbeelding
Ik herinner me hoe ze vroeger altijd schilderde, waarom ik altijd al een passie voor schilderen heb gehad. Ik zat altijd ademloos toe te kijken terwijl ze de strepen op het canvas zette. Alsof ze werkelijk wist wat ze aan het doen was. Ik was geobsedeerd door de kleuren en de vormen. Mijn moeder trok er altijd zo'n typisch gezicht bij, zo heel geconcentreerd. Na dat voorval met Trevor verkocht ze de schildersezel en raakte ze nooit meer een kwast aan.

Afbeelding
Ja, tot die ene dag, was mijn leven mooi en rooskleurig, straalde het geluk van mijn gezichtje af en had ik de grootste lol met mijn moeder - mijn heldin. Tot die ene dag, was ik Felicia geweest, de onbezorgde peuter, het meisje met de krullen en de beste moeder van de wereld. Maar op die dag, veranderde mijn leven.

Laatst gewijzigd door Leonie op di 31 mei 2011, 16:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Leonie
Anonieme bron-manager Anonieme bron-manager
Berichten:
809
Lid geworden op:
ma 16 mei 2011, 14:23

Re: Alles wordt plotseling mooier in zwart en wit: Deel 2!

Ik kan nog één update maken want de eerstvolgende update is ingepland met Levensweg (maar ik wil natuurlijk ook gewoon even lekker simmen, haha) en woensdagavond tot vrijdag of zondag ben ik een paar daagjes weg dus dan update ik sowieso niet, weten jullie dat alvast :)

Tips, kritiek en opmerkingen zijn meer dan welkom!
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie