Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

133 berichten • Pagina 3 van 7

Gebruikersavatar
Guppie
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1944
Lid geworden op:
ma 09 jul 2012, 16:54

Re: De Knolletjes ~ de kleine Hortensia

Hoofdstuk 5
Koningsdag!

Afbeelding

''Ik word gek hier in dit ziekenhuis! IK. WIL. LINGO. KIJKEN!''

Afbeelding

''Die sufferds merkten niet eens dat ik gewoon zomaar de deur uitliep. Tssss, het personeel van tegenwoordig...''

Afbeelding

''Maarre, hoe kom ik ook al weer naar huis? Volgens mij ben ik de weg een beetje kwijt. Oh, ik mag hier niet verderrijden, volgens dat bord is de binnenstad afgesloten.''

Afbeelding

''Aaaaaah! Wat is dit voor drukte! Wie zijn al die oranje monsters!''

Afbeelding

''Ik word hier helemaal platgedrukt! Huuuuuu, er zijn hier zelfs kínderen! Wegwezen hier!''

Dat is dus mijn koningsdag-up. Ik begin nu te twijfelen of het nu 'koningsdag' of 'koninginnedag' is, maar goed. :sweatdrop Als laatste heb ik nog een falends poster-achtig iets gemaakt.

Afbeelding

De Knolletjes wensen iedereen een fijne k(r)oningsdag!

Laatst gewijzigd door Guppie op di 30 apr 2013, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Guppie
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1944
Lid geworden op:
ma 09 jul 2012, 16:54

Re: De Knolletjes ~ Hoofdstuk 5 -koningsdag!

^ Klopt! :D

Vandaag even geen up, maar iets anders.
Ik heb, voor de lol, een soort promo gemaakt met de Knolletjes.
Zoals je kunt zien is het onderwerp de grootschalige bijensterfte van de laatste jaren. ;)
Uiteraard kun je dit allemaal ook vinden op de site van de Knolletjes onder 'speciaal'.
_________________________________________________________________________

RED DE BIJ!


Afbeelding

Heb jij de laatste tijd minder bijen gezien in je tuin? Dat zou goed kunnen, want de bijen zijn hard op weg om uit te sterven.
Degenen die ooit wel eens gestoken zijn door een bij zullen daar op het eerste gezicht niet om rouwen, maar bijen zijn uiterst belangrijk voor de voedselketen, en dan hebben we het niet over honing...
Bijen hebben indirect een rol van 30% in de voedselketen. Economisch gezien zijn bijen een van de belangrijkste dieren in de landbouw.
Wanneer de bijen uitsterven, zullen een heleboel plant- en diersoorten ook uitsterven. Vele oogsten zullen mislukken en we zullen merken welke belangrijke rol de bij had in de voedselketen.

Afbeelding

Bijen zijn bijzondere wezens. Ze hebben een sociaal systeem, vergelijkbaar met de mieren. In dat systeem heeft iedere bij een taak en dragen ze allemaal bij aan het voortbestaan van hun kolonie. Maar hoe komt het dan dat het zo slecht gaat met de kolonies?

Afbeelding

Niemand weet precies hoe het komt dat bijen massaal sterven of zelfs verdwijnen. Het zou kunnen komen door virussen of schimmels, maar ook door het massale gebruik van bestrijdingsmiddelen. Niet alleen op landbouwgrond, maar ook elders worden bestrijdingsmiddelen gebruikt tegen 'ongedierte'. Ook straling word soms geopperd als oorzaak: door straling zouden bijen hun orientatievermogen verliezen.

Afbeelding

Dat de bijen in nood zijn is wel duidelijk. Maar wat kunnen we doen voor de bijen?
In de achtertuin kun je al een heleboel doen! Gebruik je bestrijdingsmiddelen? Niet doen, vermoedelijk zijn bestrijdingsmiddelen een van de grootste veroorzakers van bijensterfte. Plant bloemen in je tuin, zorg voor wat mooie plekjes met beschutting en wie weet weten de bijen jouw tuin deze zomer nog te vinden! En als je nog een stapje verder wilt gaan, dan kun je overwegen eens een kijkje te nemen bij een imkervereniging.

Afbeelding

Bronnen en informatie:
http://reddebijen.nl/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijensterfte
http://www.bijensterfte.nl/
markos
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1228
Lid geworden op:
vr 15 feb 2013, 19:43

Re: De Knolletjes ~ Red de bij!

heel leuke informatie! dit heb je echt super gedaan, je krijgt echt de complimenten van mij :knuffel ! ik wist dat de bijen aan het uitsterven waren. mijn vader heeft daarom extra veel bloemen in de tuin gezet en ik heb een klein bijenhotelletje gekocht waar ze in kunnen wonen XD! en eieren kunnen leggen zie voorbeeld":
Afbeelding
zo help ik toch nog een beetje de bij tegen het uitsterven! (ps: dit plaatje heb ik van internet gehaald) maar de mijne is iets kleiner en is echt een huisje :)

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie