Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

84 berichten • Pagina 2 van 5

Gebruikersavatar
Yolo
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
285
Lid geworden op:
vr 10 aug 2012, 19:49

Re: 5G van Leeuwen (12-2-13) Vacation Trip part 1

Hoofdstuk 3.2 Vacation Trip: Paris

Afbeelding
Als we aankomen ruiken we de heerlijke geuren van vers gebakken brood. Het eerste wat wij dus ook doen nadat we onze koffers in het hotel gezet hebben is een restaurantje bezoeken. Ik geniet van heerlijke crêpes terwijl Micheal aan het genieten is van een kaasbordje. Om en om nemen we een hap van ons eigen bord en geven we elkaar een hapje. "Wat gaan we morgen doen?" vraag ik met een glimlach op mijn gezicht. "Zien we morgenochtend wel." zegt hij zijn schouders ophalend. Ik glimlach naar hem terwijl hij een hapje brie in mijn mond stopt. En zo blijven we nog een paar uur kletsend en naar andere mensen kijkend zitten.

Afbeelding
De volgende dag beginnen we met een bezoekje aan het museum. We hebben het hele museum doorgelopen en wat geproefd van de Franse en Egyptische culturen. We staan nu in een kamer vol met beelden. We lopen ze allemaal langs en blijven bij een beker staan. Micheal leest het kaartje, waar de informatie over het beeld opstaat, voor. Ik bekijk het beeld nauwkeurig en loop eromheen. Het beeld doet mij denken aan een beker die ik vroeger voor een wedstrijd gewonnen had. Ik vertelde Micheal over de wedstrijd terwijl hij mij van achter omhelsde. Hij gaf mij een kus in mijn nek en ik moest lachen. Ik was blij met mijn leven hoe die nu was, maar diep van binnen wist ik dat dit niet voor altijd zo zou blijven.

Afbeelding
De volgende dag bezochten we een brouwerij. We mochten vele soorten nectar proeven en we mochten zelfs zelf een smaak bedenken en brouwen. Het was geweldig om dat te mogen doen. We stonden samen in een grote bak met verschillende soorten druiven. Toen we klaar waren namen we een uitgebreide douche. Na afloop bespraken we dat we over een paar dagen terug zouden komen om onze zelf gebrouwen nectar op te halen. Voor in de tussentijd kregen we een andere fles nectar als cadeautje. En natuurlijk moest ook die meteen geproefd worden.

Afbeelding
De rest van de week vloog voorbij. We maakten lange wandelingen door de vele parken en bossen. We hadden een bijzondere plek gevonden. Het was dan wel naast een kerkhof maar je uitzicht was geweldig. Het leek wel alsof je naar een schilderij aan het kijken was. Meestal konden we daar uren liggen. We genoten van de laatste zonnestralen en zelfs als het donker was bleven we liggen totdat het te koud zou worden. Ook de laatste avond genoten we weer van de laatste zonnestralen. We praatten en kusten totdat we doorhadden dat we maar weer terug moesten naar ons hotel.

Afbeelding
De volgende dag is het helaas al weer tijd om te gaan. Vroeg in de morgen nemen we nog een lange wandeling langs ons plekje en langs verschillende mooi gebouwen. Maar we hadden niet alle tijd. We moesten al snel weer terug zijn bij het hotel, want de taxi zou daar op ons wachten. We wisten dat onze koffers al in de lobby stonden dus dat we iets langer de tijd hadden om van de Franse natuur te genieten, maar de tijd brak al snel aan dat we Frankrijk achter ons moesten laten. We zouden nu naar Monte Vista gaan, het land van mijn familie. Misschien dat ik nog op bezoek zou gaan bij mijn moeder.
Gebruikersavatar
Yolo
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
285
Lid geworden op:
vr 10 aug 2012, 19:49

Re: 5G van Leeuwen (18-2-13) H3.2 Paris

Echt bedankt voor de reactie's :knuffel
Ik had niet zo heel veel zin meer om aan de hoofdstukken van de vakantie te schrijven, daarom ging ik dus maar alvast schrijven aan een paar hoofdstukken verder, waar ik best wel trots op ben :$ , maar nu heb ik dus nog steeds niet geschreven aan de rest van de vakantie. Al hoewel ik nu dus wel inspiratie heb :D . Maar aangezien die nog helemaal niet af zijn, en ik er morgen de hele dag niet ben zullen ze waarschijnlijk woensdag of donderdag pas online komen. Daarbij worden de komende hoofdstukken lekker lang aangezien ik geen honderden hoofdstukken wil over een generatie.
Maar nogmaals enorm bedankt voor de vele lieve reactie's :knuffel
Oh en ik wilde nog eventjes melden dat ik van plan ben om regelmatiger te updaten. Hoogst waarschijnlijk zal er, tijdens normale weken, iedere zondag een update komen. :D
Gebruikersavatar
Yolo
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
285
Lid geworden op:
vr 10 aug 2012, 19:49

Re: 5G van Leeuwen (18-2-13) H3.2 Paris

Hoofdstuk 3.3 Monte Vista

Afbeelding
We hadden een geweldige week in Frankrijk. We hebben toen veel dingen bezocht, maar ook van elkaar genoten en plezier gemaakt. Maar we moesten weer doorgaan. We kwamen aan in Monte Vista, het was aan het einde van de middag en de zon was onder aan het gaan. Het raampje van de taxi stond open en de geur van de zee en de heerlijk frisse lucht kwamen de auto binnen. Toen we bij het appartement aankwamen betaalden we de taxichauffeur en liepen meteen naar onze kamer. Het boeide ons even niet hoe de kamer eruit zag we waren namelijk dood op.

Afbeelding
De volgende dag belde ik meteen mijn moeder. Ik vertelde haar dat we goed en wel aangekomen waren in Monte Vista. We hadden een appartement dicht bij het huis van mijn moeder. Ik wist dat mijn broertje daar ook nog woonde. Ik praatte nog eventjes met mijn moeder, maar ze moest al snel ophangen aangezien ze naar haar laatste dag op het werk moest. We maken nog snel even een afspraak over waar we elkaar afspreken. Uiteindelijk komen we erop uit dat we lekker met iedereen pizza gaan eten in het pizza restaurant.

Afbeelding
Aangezien het nog wel eventjes duurt voordat mijn moeder klaar is met haar werk en we dus naar het pizzarestaurant kunnen gaan besluiten Micheal en ik om een lange wandeling te maken. Ik kom bekende stukjes tegen, maar ik zie ook dingen die erg veranderd zijn. Tijdens de wandeling hebben we lange gesprekken. Ik vertel hoe mijn jeugd hier was. Hoe ik altijd genoot van de vele feestjes aan het zwembad. Uiteindelijk kwamen we bij het punt waar mijn ouders een ongeluk kregen, mijn vader overleed en mijn moeder aan de alcohol begon. “Maar ze is in de laatste jaren enorm veranderd. Ze is naar aan afkickkliniek gegaan toen ik haar verteld had dat het echt hielp.” Plak ik er nog snel achter als ik Micheal diep na zie denken. Micheal omhelst me en geeft me een kus op mijn wang. En zo blijven we een paar minuten staan totdat allebei onze magen beginnen te protesteren. We lachen en lopen met elkaars armen om elkaar heen geslagen richting het pizzarestaurant.

Afbeelding
Als we aankomen zie ik mijn moeder en mijn broertje al aan een tafel zitten. “Mam, Matthias dit is mijn vriend Micheal. Micheal dit zijn mijn moeder en mijn broertje.” Zeg ik. Ik geef mijn moeder een dikke lange knuffel en pak mijn broertje bij zijn schouders. “Wat ben je alweer groot.” Zeg ik met een glimlach op mijn gezicht. Mijn broertje rolt met zijn ogen en gaat weer zitten. Ik kijk mijn moeder vragend aan die haar schouders ophaalt. Micheal en ik gaan naast elkaar zitten tegenover mijn moeder en mijn broertje. Ik bekijk beiden even heel goed en merk dat ze enorm veranderd zijn. Mijn broertje is een paar centimeter gegroeid en mijn moeder is de jongste niet meer.

Afbeelding
“En hoe gaat het hier?” vraag ik met een hap van een heerlijke calzone in mijn mond. “Het gaat geweldig.” Krijg ik meteen als antwoord van mijn moeder. Ze vertelt me dat ze net met pensioen is gegaan en dat het ook al goed gaat met de cijfers van mijn broertje. Ik glimlach en ben blij voor ze. We praatten nog wat verder en ik vertel hoe het met mij is gegaan het afgelopen jaar. Ik vertel over de man die mij een baan had aangeboden terwijl ik nog een alcoholist was. En ik vertel aan hen hoe ik Micheal gevonden heb en dat we net naar Frankrijk zijn geweest en zo meteen naar China gaan.

Afbeelding
Het is een gezellige avond al doet mijn broertje wel een beetje afstandelijk. Ik begin mij dus ook enorm af te vragen of dat nou aan mij ligt of dat hij gewoon tienergedrag vertoont. Als Micheal mijn moeder helpt met het opruimen van borden en zelfs zegt dat ze haar iets moet vragen blijven mijn broertje en ik alleen over. Ik merk meteen dat er een stilte valt die ik enorm graag op wil vullen, maar ik heb werkelijk geen idee wat ik zou moeten zeggen. “Waarom heb je ons verlaten?” vraagt mijn broertje uit het niets. “Waarom heb je niets meer van je laten horen?” komt er meteen achteraan als ik uit verbazing even niets kan zeggen.

Afbeelding
Ik leg hem uit waarom ik vertrok en dat ik niets van mij kon laten horen omdat ik in een afkickkliniek zat en dat moest ik nou eenmaal alleen doen, maar hij blijkt het gewoon niet te begrijpen. “Waarom heb je mij dan daar achtergelaten? Waarom heb je mij niet gewoon meegenomen?” vraagt hij woedend. “Ik had amper genoeg geld voor mijzelf en ik wilde moeder niet helemaal alleen achterlaten. Dat was anders haar dood geworden.” Probeer ik hem uit te leggen. Hij springt van tafel en gooit nog wat nare opmerkingen naar mij toe. Ik sta op en probeer het voor de laatste keer uit te leggen, maar hij stormt woedend weg. Ik kijk hem verslagen na en sla mijzelf voor mijn kop. Waarom denk ik ook alleen maar aan mijzelf? Een paar minuten later komen mijn moeder en Micheal weer terug. Het is inmiddels donker geworden en Micheal en ik besluiten om terug te gaan naar het huisje om even te genieten van een heerlijke nachtrust. Ook vertel ik mijn moeder dat Matthias alweer naar huis gegaan is.

Afbeelding
De rest van de week vloog voorbij. We waren veel te vinden op meerdere prachtige stranden en waren vaak bij mijn ouderlijk huis te vinden. Alles was nog precies hetzelfde zoals toen ik het huis verliet. En ook was er nog steeds niets gedaan aan de tuin. Ik heb echter de rest van de week mijn broertje niet meer gezien noch gesproken. Mijn moeder zegt dat hij er wel weer overheen zal komen. En dat dit gewoon zijn reactie tegenover mij is, omdat hij al die tijd zo ongerust is geweest. Ik glimlach flauwtjes en heb eigenlijk geen idee of ik dit wel moet geloven. Hij was echt enorm boos op mij. Maar het is toch alweer de laatste dag. Tijd om weer verder te reizen en dit keer naar China. Ik neem afscheid van mijn moeder en geef haar een brief met de melding dat ze dit aan mijn broertje moet geven. In de brief staat dat het mij werkelijk waar spijt en dat ik mij ook besef dat ik egoïstisch ben geweest. Ook vraag ik in de brief of, als hij mij ooit vergeeft, mij zou willen bellen.
Big Mama
Aartsschurk Aartsschurk
Berichten:
4831
Lid geworden op:
zo 04 dec 2011, 17:20

Re: 5G van Leeuwen (21-2-13) H3.3 Monte Vista

Ik had even wat minder tijd om te lezen ;) maar ik ben nu weer helemaal bijgelezen. :swing
De up van Frankrijk vond ik erg leuk om te lezen,echt een vakantiesfeertje heb je daar neergezet.
Nu ze in Monte Vista zijn is het erg leuk om die familierelaties te zien en dat dat nog niet zo makkelijk is met haar broer enzo.
Ben erg benieuwd hoe zich dat allemaal gaat ontwikkelen. ;) Hele leuke ups. :D
Gebruikersavatar
Yolo
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
285
Lid geworden op:
vr 10 aug 2012, 19:49

Re: 5G van Leeuwen (21-2-13) H3.3 Monte Vista

Hoofdstuk 3.4 China

Afbeelding
De laatste twee weken van een prachtige vakantie besteedden we in China. Het was werkelijk waar een prachtig land. Bij aankomst keken we dus ook onze ogen uit. De omgeving met al zijn onbekende planten en dieren was prachtig. De gebouwen in de verte zagen er ook al prachtig uit. Ik kon nog steeds niet geloven dat mensen zulke mooie gebouwen konden bouwen. En dan vooral die kolossale muur waar we langsgereden zijn. Hoelang zouden ze daar wel niet mee bezig zijn geweest.

Afbeelding
Over deze twee weken valt maar weinig te vertellen. Je zou eigenlijk kunnen zeggen dat het maar saai begint te worden. Op iedere plek nemen we een kijkje bij vele musea of monumenten en genieten we van het heerlijke eten. En dat deden we in China dus niet anders. En ik kan je vertellen dat het eten echt verrukkelijk is. De sushi is niet helemaal mijn smaak, maar alles is wel van goede kwaliteit.

Afbeelding
Maar een avond was speciaal. We hadden er net een lange dag opzitten. We hadden een wandeling gemaakt in de prachtige natuur. Ik vraag mij soms nog steeds af hoe ik het toch weer voor elkaar heb gekregen om een enorm lang stuk heb kunnen lopen. Zelfs tot aan de top van een aardig hoge heuvel. We waren op dat moment echt doodop, maar in de verte zagen we al een gebouw. De mensen die daar toevallig aan het trainen waren, waren wel zo aardig om ons binnen te laten en een plekje te geven om te rusten.

Afbeelding
Het begon al laat te worden, maar we hadden gewoon geen puf meer om weer helemaal naar beneden te lopen. We hadden dus besloten om een taxi te bellen die ons naar een luxe restaurantje zou brengen. Ook daar genoten we weer van het heerlijke eten, maar wat er toen gebeurde had ik niet aan zien komen. Micheal begon met het houden van een korte speach. Hij vertelde mij dat hij van mij hield en ik werd natuurlijk enorm zenuwachtig. Hij stond op en gebaarde naar mij dat ik ook van mijn stoel af moest komen.

Afbeelding
Zo zenuwachtig en blij als ik was stond ik op. En voor ik het wist knielde Micheal voor mij neer. Mijn hand schoot naar mijn mond en er kwam een kort kreetje uit. Ik schudde mijn hoofd uit ongeloof. Micheal werd heel eventjes bang van mijn gezichtsuitdrukken, maar ging toch stug door met zijn speach. Hij pakte met zijn trillende handen een klein doosje uit zijn jaszak. Hij keek mij zenuwachtig aan terwijl hij het doosje probeerde open te doen, maar het scheen hem niet te lukken van de zenuwen. Ik lachte en hielp hem met het opendoen van het doosje. Ik kreeg een zenuwachtige glimlach naar mij toegericht.

Afbeelding
Het was stil. Ik weet dat het maar een paar secondes duurde, maar het leek een eeuwigheid voordat hij eindelijk vroeg wat hij wilde vragen. “Wil je met me trouwen?” kwam er stamelend uit zijn mond. Een glimlach kwam om mijn mond toen hij de ring om mijn vinger liet glijden. “Ja. Ja natuurlijk wil ik!” riep ik vol blijdschap. Voor een paar seconden keken we elkaar vol liefde aan voordat ik mijn armen om zijn nek gooide. “Tuurlijk wil ik met je trouwen.” Komt er zachtjes uit mijn mond. Terwijl we een lange tijd in elkaars armen blijven staan kijk ik naar de prachtige ring om mijn vinger en vraag mij af hoelang mijn geluk nog voort zal duren.

Afbeelding
Long time no see.
Sorry mensen voor het lange wachten, maar mijn drang om te simsen is de laatste tijd erg verlaagd. Ik was dus ook van plan om in de vakantie veel te simsen zodat ik een aantal hoofdstukken ik voor zou lopen en dat ik ze dus alleen maar hoefde te plaatsen. Dit is er dus niet van gekomen. Ik had vandaag dus weer even een vrije middag genomen om te simsen vandaar dit hoofdstuk. Ook heb ik de komende hoofdstukken al deels geschreven er hoeven dus alleen nog maar screens gemaakt te worden. Het is nu dus zo dat ik ga proberen zo veel mogelijk hoofdstukken te schrijven, maar ik moet ook weer een beetje op mijn cijfers gaan letten. Ik heb echter de komende weken erg veel vrije dagen tussendoor en dus meer tijd om screens te maken. Maar geniet van dit hoofdstuk aangezien het nog wel eventjes zou kunnen duren voordat een volgende online komt.
Vriendelijke groet,
Yolo

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie