Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

93 berichten • Pagina 2 van 5

Gebruikersavatar
Shevens
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3471
Lid geworden op:
do 28 okt 2010, 20:02

~ Pagina 2

~ Pagina 2
Afbeelding

Toen ik naar de stad ging geloofde ik mijn ogen niet, alles was anders! Hele hoge gebouwen stonden er en werden gebouwd, en de oude cafés waren helemaal veranderd, toen dacht ik maar. “Sisel, welcome to the 50’s.” Ik denk dat je de tijd toch niet kan stoppen als het aankomt op ontwikkeling. Ach, ik vind het wel leuk! Het was inmiddels toch al tijd om te veranderen.

Afbeelding

Toen ik even verder rond keek zag ik een machine. Een jukebox zogenaamd. En je gooide er een muntje in en dan kon je een liedje kiezen. Ik vond dat best wel heel vet! Ik heb nog nooit elektronica gezien behalve de huishoudelijke apparaten. En op zo’n moment vraag ik mij af wat de volgende verandering is. Dadelijk hebben we nog een geautomatiseerde fiets.

Afbeelding

Toen ik verder de stad in liep zag ik allerlei dingen waar ik ondersteboven van stond, ook wel een beetje ongemakkelijk. Ik merk gewoon hoe erg het is om zo’n lange tijd zeg maar opgesloten te zitten. Je ziet overal van die steigers met een tekening ernaast van wat er moet komen, nou, ik zie alleen maar gebouwen die tot aan de hemel moeten komen, dat zal vast en zeker 20 jaar duren lachte ik.
Toen begon ik te denken, wat is het toch rustig hier. Ik zie geen enkel persoon lopen en als ik er een zie lopen lopen ze gauw door. Dan ga ik de volgende keer maar mensen bezoeken in plaats van zoeken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ChanCake
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1082
Lid geworden op:
ma 08 aug 2011, 20:38

Re: Life at War - 'Pagina 2' - Hoofdstuk 1 |*UPDATE!*| 2/9 0

Ik vind het een origineel verhaal. ^^
En je schrijft ook leuk.

Alleen heb ik op de laatste update een opmerking.
Ze zegt dat ze de jukebox "vet" vind. In die tijd gebruikte ze dat woord niet om dingen te omschrijven als iets dat ze leuk vonden. x: Het zou dan leuker zijn als je een ouderwets stopwoordje van die tijd gebruikte inplaats van onze tijd.

That's all. ^^

Keep the updates coming.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shevens
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3471
Lid geworden op:
do 28 okt 2010, 20:02

Re: Life at War - 'Pagina 2' - Hoofdstuk 1 |*UPDATE!*| 2/9 0

ChanCake schreef:Ik vind het een origineel verhaal. ^^
En je schrijft ook leuk.

Alleen heb ik op de laatste update een opmerking.
Ze zegt dat ze de jukebox "vet" vind. In die tijd gebruikte ze dat woord niet om dingen te omschrijven als iets dat ze leuk vonden. x: Het zou dan leuker zijn als je een ouderwets stopwoordje van die tijd gebruikte inplaats van onze tijd.

That's all. ^^

Keep the updates coming.
Ja, dat vind ik slim dat je dat opgemerkt hebt! Natuurlijk zal ik er voortaan op lettne, maarja.. Niet alles is.. flex? ;o

@Iedereen, bedankt! School begint weer en updaten zal iets langzamer gebeuren! Maar geen zorgen hoor : D!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shevens
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3471
Lid geworden op:
do 28 okt 2010, 20:02

Re: Life at War - 'Pagina 2' - Hoofdstuk 1 |*UPDATE!*| 2/9 0

~ Pagina 3
Afbeelding

Toen ik vandaag opstond wist ik wat ik moest doen, ik moest naar familie Jorsen, Gretel, Lisanne en Ger waren ook Joods, Lisanne en ik waren de beste vrienden, iedere dag gingen we met elkaar naar school, we gingen naar huis. En elke keer gingen we naar of mijn huis of de hare, dus Gretel herkent me hopelijk wel, als ze er nog woont… Toen ik er kwam was er niks aan het huis veranderd, ik zag Gretel zitten. Ze was stukken ouder geworden. Maar tijd komt met de jaren. Toen Gretel door het raam keek zag ze mij al aankomen. Ze rende op haar hakjes naar buiten en pakte mij vast en begon te huilen. “Moge wij God bedanken! Moge wij God bedanken!” riep ze. Ik kreeg tranen in mijn ogen. Gauw vroeg Gretel of ik naar binnen wilde komen.

Afbeelding

Toen ik daar zat kwam ze eerst met allerlei verhalen over de laatste 5 jaar, de oorlog niet meegerekend. Tot ik aan kwam met de vraag waar Lisanne was, en Gretel begon te huilen. “Ik weet het niet”, zei ze. “Ze was meegevoerd met haar man” zei Gretel, tijdens de oorlog waren ze getrouwd, niemand wist dat ze Joods waren totdat de Duitse officiers aan de burgemeesters de dossiers vroegen. En daar gebeurde het, op 30 september werden Lisanne en haar man Jozef meegevoerd. Ik begon te huilen. Hoe konden ze haar nu meenemen! Eerst haar ouders en dan haar beste vriendin! Gretel zei dat het wel goed kwam.. Ik hoop het maar.

Afbeelding

Toen kwam Ger binnen, Ger was het jongere broertje van Lisanne, hij was 19. Vroeger was ik echt verliefd op hem, en toen hij binnenkwam.. Het was een wonder dat mijn ogen er nog zijn. Ze schoten er bijna uit.. Hij ziet er echt wel mooi uit. Ik hoop dat ik die oudere liefde een vernieuwing kan geven. Het viel me op dat hij zijn ogen niet van me af kon houden..!

God in dit verhaal is natuurlijk de God van het Jodendom, ik wist niet hoe hij/zij/het heette en op Wikipedia keek ik zeker heel slecht!

Laatst gewijzigd door Shevens op di 04 sep 2012, 18:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie