Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

165 berichten • Pagina 4 van 9

Nina
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot

Re: Valse noten en de zoute zee: Familie Buenen ~ Deel 9 online!

10 - De gitaar is toch mijn eerste liefde

Afbeelding

Om 19:00 kruipen Aimée en Romy lekker onder de wol. Ze zijn moe van het dagje zwemmen, en ze hebben lekker gegeten. Terwijl ze in slaap proberen te vallen, kletsen ze over de dag. En waarom hadden mama en papa eerst geen geld voor twee bedden? Met die vraag vallen ze in slaap.

Afbeelding

's Avonds, als iedereen slaapt, komt Lotte thuis van haar werk. Ze heeft goed nieuws, want ze heeft promotie gekregen. Nu is Lotte muziekscout, en ze gaat erg haar best doen om nog hogerop te komen.

Afbeelding

Op haar werk was een speciale veiling, voor muziekinstrumenten. Lotte zag deze gitaar, en wilde 'em zo graag hebben! Eigenlijk had ze te weinig geld, want er moest wat apart gehouden worden voor eten, maar Lotte kon het maar niet uit haar gedachten krijgen. Ze heeft de gitaar gekocht, en is toch erg blij!

Afbeelding

's Ochtends vroeg zijn Aimée en Romy al wakker. Na een lekker douche, een bordje cornflakes en een grote tandenpoetsbeurt, gaan ze lekker spelen. Vanuit de slaapkamer van Lotte en Leighton komen gedempte stemmen.
"Maar je weet dat we niet veel geld hebben, Lotte."
"Ja, dat weet ik, maar ik werk hard, en ik wil ook wel eens wat leuks hebben."
"Je hebt al heel veel leuks. Je hebt een man, en twee lieve kinderen. Wees nou eens tevreden, en spaar eerst een beetje. We zitten krap bij kas, en dan moet je geen gitaar gaan kopen. Je hebt zelfs nog een goede gitaar, en die is ook hardstikke mooi."
"Ja, maar..."
"Niks maar. Laten we ophouden met deze discussie, maar ik ben er echt niet blij mee," zegt Leighton, en loopt daarmee naar buiten.
De kinderen kijken elkaar raar aan. Wat hebben papa en mama?

Afbeelding

Leighton moet eventjes afkoelen, en daarom loopt hij een stukje richting het strand. Opeens ziet hij een zaadje liggen. Wat zou daar uit komen? Hij besluit om weer terug naar huis te gaan, om het zaadje te planten.

Afbeelding

Leighton graaft een kuiltje in de grond, en plant zijn zaadje. Hopelijk komt er een mooi plantje uit!

Volgende keer: Wat doet Lotte met haar gitaar? En hoe denken de kinderen erover, dat ze niet veel geld hebben?
Nina
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot

Re: Valse noten en de zoute zee: Familie Buenen ~ Deel 11 online

11 - Krap bij kas

Afbeelding

Lotte vind het zo leuk om gitaar te spelen, dat ze 'em mee neemt naar het strand. Het is vroeg in de ochtend, en dat is ook te merken. Niemand loopt op het strand.
"Jammer," denkt Lotte. "Want nu kan ik geen fooi verdienen."
Ze besluit een taxi naar het park te nemen, en hopelijk zijn daar meer mensen.

Afbeelding

In het park heeft ze meer geluk. Mensen zingen en dansen mee, op de muziek van Lotte. Er wordt zo nu en dan geld in haar koffer gegooid, en als ze klaar is, ziet ze dat er $194,- in zit! Hopelijk is Leighton weer een beetje blij.

Afbeelding

Ondertussen zijn Leighton, Aimée en Romy aan het vissen. Het is hun favoriete hobby geworden. Zo kunnen ze lekker kletsen, en waarschijnlijk ook wat geld verdienen, omdat ze de vissen verkopen aan de supermarkt.
"Papa," vraagt Aimée opeens.
"Ja, schat."
"Wat was er nou met jou en mama?"
"Niks, schat," antwoord Leighton, iets te snel.
"Oh, ik dacht dat ik jullie hoorde."
Leighton zegt niks meer. Lotte en hij moeten voortaan wel iets meer oppassen. Hij wil niet dat de kinderen merken van hun geldproblemen.

Afbeelding

Thuis aangekomen pakt Lotte een bordje herfstsalade, wat nog in de koelkast stond. Tegenwoordig eet ze alleen maar restjes, wat lekker goedkoop is.
Ze kijkt door het raam naar buiten, en ziet Leighton en de kinderen staan vissen.
"Wat zijn ze toch lief," mompelt ze in zichzelf.

Afbeelding

Het gaat al een beetje schemeren als Leighton een telefoontje krijgt. Het is Sjef Keaton, die vraagt of hij voor een geldprijs minimaal 1 uur wilt joggen. Leighton zegt meteen 'ja'.
"Meiden, ik ga even een rondje joggen. Gaan jullie zo naar huis?"
Aimée en Romy knikken, en Leighton begint te rennen. Hij heeft een speciaal apparaatje, waarmee Sjef precies kan zien hoelang hij al bezig is.

Afbeelding

Als hij bij het park komt, hoort hij een paar piepjes. Hij kijkt op het apparaatje, en daar staat dat het uur klaar is.

Afbeelding

Rustig loopt Leighton naar Sjef toe, waar hij $550,- in zijn handen krijgt gedrukt.
"Bedankt, man."
"Geen dank. Dankzij jou kunnen we andere mensen weer aanmoedigen om ook te gaan sporten. Zonder dat je het wist, is er een camera meegegaan met jou. Dit filmpje is te zien in de sportschool."
"Gaaf, man. Maar ik moet nu terug naar huis. Echt bedankt."

Afbeelding

Als Aimée en Romy de taxi horen waarmee hun vader thuis komt, besluiten ze om terug te gaan. Ze hebben al een beetje trek gekregen, en een flinke maaltijd zou niet verkeerd zijn.
Onderweg, ook al is het maar een klein stukje, praten ze nog even over de reactie van hun vader.
"Papa doet wel raar," zegt Aimée zachtjes.
"Ja, maar waarom? Volgens mij hebben ze niet zoveel geld." Romy kijkt om of ze iemand ziet.
"Ik denk het ook. Want wij kregen toch eerst geen aparte bedden. Hallo, iedereen heeft een eigen bed."
"Hmm."

Afbeelding

Die nacht slapen ze lekker, natuurlijk in hun eigen bed, en dromen ze over een groot kasteel. Aimée zou wel een prinses willen zijn, met een wit paard, en daarop een mooie prins. En Romy was de andere prinses, maar ze wilde geen prins. Alleen maar honden.

Sorry, dit keer weer niet zo'n lange update, volgende keer meer!

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie