11.4 De elfde eliminatieronde

Lilly en Joe maakten een plan op. Lilly zou blijven totdat de eliminatieronde voorbij was in de hoop dat Tammie moest vertrekken. Daarna zou Lilly vrijwillig vertrekken. Samen met Femke, Scarlet en Darren zat ze op de vroege avond in de eliminatiekamer. Toen ze net een beetje onderuit gezakt zaten en Femke, die net een glaasje water voor haar en Lilly wou gaan halen, slechts een paar centimeter van de knop af stond ging er ineens een loeihard alarm af en werd alles rood. Zonder ook maar een seconde na te denken drukte Femke op de rode knop. Ze was door, de publieksfavoriet was door.

Het duurde niet lang voordat Lise midden in de nacht op de knop drukte en vroeg in de ochtend wist ook Melanie als eerste op de knop te drukken. Ook zij waren dus door waardoor er nog maar ruimte was voor zes bewoners om te blijven.

Nadat Melanie 's ochtends vroeg al op de knop had gedrukt werden alle andere bewoners veel alerter. Niemand wou immers op deze manier naar huis. Ook Tammie was niet uit de eliminatiekamer te slaan, wat overigens een belangrijke reden voor de meeste andere bewoners was om zich er ook te nestelen, en daarom..

had Lise eindelijk wat ruimte om met andere kandidaten te socializen. Ze lag heerlijk op bed met Melanie en de sfeer was erg relaxt, vooral omdat zij al door waren natuurlijk. 'Ik weet niet of ik blijven wil. Nou, ik wil wel, maar ik weet niet of ik het volhoudt, snap je?' zei Lise. 'Ik begrijp je helemaal, meid. Je hebt geen vrijheid hier en ruimte om je hart te luchten is er ook niet veel, dus op den duur ga je steeds meer naar huis verlangen. Doorbijten, dat is mijn tip, gewoon volhouden.'

Toen de knop rood werd sprong iedereen op van de bank en dook zo ongeveer boven op de knop, maar degene van wie de hand daadwerkelijk op de knop lag was.. Scarlet. 'YESSS!' riep ze uit.

Toen Melanie, Lise, Femke en Scarlet wat eten voor zichzelf bereidden kon Lilly zich ook niet meer inhouden. 'Ik moet even eten, ik neem voor jou ook wat mee zo,' fluisterde ze tegen Joe. Ze liep de eliminatiekamer uit en pakte een bord. En vlak daarna..

werden de lichten weer rood en begon het alarm te loeien. En Jayden drukte als van de vier die nog in de eliminatiekamer waren op de knop. Hij zou dus sowieso niet afvallen.

En niet veel later wist Darren een fractie van een seconde eerder dan Tammie op de rode knop te drukken.

Joe, Lilly en Tammie bleven met zijn drieën over. Lilly voelde de spanning door haar lijf gieren. Wat zou het fantastisch zijn als Tammie naar huis moest. Dan werd haar laatste missie toch nog uitgevoerd, Tammie moest de villa verlaten. Tammie wist nog niet dat haar aardsrivaal Lilly zou vertrekken dus zij zette ook alles op alles om haar of haar vriendje naar huis te kunnen sturen.

Opeens werd de groene knop rood en zonder twijfelen sprong Tammie letterlijk boven op de knop. En ze was als eerst. Tammie was door en het liefdeskoppel van de Gouden Kooi bleef alleen over.

De rest van de avond zaten Joe en Lilly samen op de bank. Ze haalden herinneringen met elkaar op en toen de groene knop rood werd bleven ze allebei rustig zitten. 'Ik druk niet, Joe, jij zult moeten drukken.' 'We hebben geen haast.' Lilly lachte. 'Ik hou van je, Joe.' 'Ik ook van jou. Als ik hier gewonnen heb kom ik je het geld brengen en krijgen we een prachtig leven,' grapte Joe. Er rolde een traan over Lilly's wang. Ze kuste Joe nog één keer, pakte zijn hand en legde zijn hand op de rode knop. 'Succes,' fluisterde ze.