Het begon al te schemeren toen alle kandidaten hun plek in de eliminatiekamer gevonden hadden. 'Beste bewoners,' klonk toen de Stem door de kamer, 'zoals sommigen van jullie al ontdekt hebben is er een extra kamer op de eerste verdieping.'

'Hij zit op slot, Lil!' 'Natuurlijk niet, hij moet open kunnen, dit is toch onze villa?'

'Oh mijn God,' zei Femke, 'wat hadden we toen veel gedronken!' 'Deze kamer is een slaapkamer,' ging de Stem verder, 'een masterbedroom waar je een luxe bed hebt, een eigen kledingkast en vooral meer privacy en rust.' 'Heftig,' zei Joe enthousiast. 'Daar wil ik wel heen met één van de dames,' zei Jayden met een knipoog naar Melanie. Melanie deed alsof ze niets zag, maar ze walgde van die vieze blik van Jayden. 'Jullie gaan stemmen wie deze masterbedroom krijgt. Je kiest één persoon of je kiest er geen, begrepen? Dan gaan we over op de stemming.' De kandidaten kozen eerst allemaal via een stemkastje en daarna mochten ze hun stem bekend maken en toelichten.
'Darren, mag ik jouw stem horen?'
'Ik heb gekozen voor Melanie, omdat ik vind dat zij de kamer verdiend.'
'Jayden, mag ik jouw stem horen?'
'Ik stem op Darren, omdat ik Darren echt een goeie kerel vind.'
'Joe, mag ik jouw stem horen?'
'Ik sluit me aan bij Jayden en heb ook op Darren gestemd.'
'Lee, mag ik jouw stem horen?'
'Ik wil deze ronde niet stemmen.'
'Scarlet, mag ik jouw stem horen?'
'Melanie, omdat ze zo'n lieve meid is en volgens mij kan ze de privacy goed gebruiken.'
'Tammie, mag ik jouw stem horen?'
'Melanie, omdat ze zo'n lieve meid is, maar eigenlijk schuilt er in haar een beest, hoor jongens, dat moeten we niet vergeten, want kennen jullie de film 'Beestachtige..'
'Femke, mag ik jouw stem horen?'
'Ik stem op Darren, omdat ik hem de kamer echt gun.'
'Lilly, mag ik jouw stem horen?'
'Ik had op Joe gestemd.'
'Danique, mag ik jouw stem horen?'
Ik heb op Lee gestemd, omdat ik haar het meest mag hier.'
'Melanie, mag ik tot slot jouw stem horen?'
'Ik heb mijn stem aan Tammie gegeven.'

'Dat betekent dat de stemmen als volgt zijn verdeeld:
Danique, Scarlet, Femke, Lilly en Jayden, jullie hebben geen enkele stem behaald.
Lee, Joe en Tammie, jullie hebben één stem behaald.
Darren en Melanie hebben beiden maar liefst drie stemmen behaald.
Ik zal nu een nummer onder de zeven trekken om te kijken wie de masterbedroom krijgt.
Bij een oneven nummer zal Melanie de masterbedroom krijgen, bij een even nummer is de masterbedroom voor Darren.

'Het nummer is..' door het beeld vlogen de getallen van één tot en met zes en toen stopte het op..'zes,' zei de stem. 'Darren, de masterbedroom is voor jou.'
Darren had weinig tijd om van zijn overwinning te vieren, want de stem had nog een mededeling. 'Vanaf nu opent ook de stemming voor het publiek, waar jullie volgende week de uitslag van zullen krijgen. Jullie weten dat volgens deze stemming de 100 contactpunten van de week worden verdeeld, maar de twee kandidaten met de minste stemmen zitten in de gevarenzone.'