Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

115 berichten • Pagina 1 van 6

Gebruikersavatar
Creepyelf
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
100
Lid geworden op:
zo 08 jul 2012, 15:29

De Familie Van Morgen

HOOFDSTUK 1

Iedereen weet dat het leven niet makkelijk is om te leiden maar dat er altijd iets positiefs is om aan vast te houden. Maar het leven dat ik nu leid lijkt dat positiefs niet te hebben. Het enige dat ik heb is de droomwereld waarin ik kan wegdromen als het te moeilijk wordt. Ik snap niet hoe het zover is kunnen komen. Ik begrijp dat je nu niet weet waarover ik het allemaal heb en daarom vertel ik het je wel. Om mijn verhaal te vertellen moet ik beginnen voor mijn verhaal begon, voor mijn eigen geboorte dus.

Afbeelding

Dit is het huis waar ik al mijn hele leven in heb gewoond. Deze foto is genomen vlak nadat mijn ouders erin getrokken waren. Dat moet dus ongeveer 17 jaar geleden zijn. Volgens mijn vader was het een geschenk van zijn vader. Of het waar is weet ik niet maar het is wel een erg duur geschenk als je het mij vraagt. Als je het huis betreedt dan kom je in een grote open ruimte met rechts van je het salon met de reuze-televisie, links van je de bureauruimte van mijn vader waar ook de trap staat en als je recht voor je de eetruimte en de keuken. Op de benedenverdieping is er ook nog de garage, een badkamer en de binnentuin. De binnentuin is mijn favoriete plek in het huis. Het is de perfecte plek om te kunnen ontspannen. Boven zijn dan de 3 slaapkamers, nog 2 badkamers en het feestterras.

Afbeelding

Dit is Klara die, zoals vaak, aan het koken is. Ze was onze butler sinds mijn ouders in het huis kwamen wonen en weet dus alles over wat er is gebeurd voordat ik geboren was.Toen ik peuter werd kreeg ze een betere baan aangeboden en vertrok ze met pijn in het hart. Ze is wel een vriendin van mij en mijn moeder gebleven. Het is door haar dat ik veel weet over hoe mijn ouders vroeger waren en ik ben er haar dankbaar voor . Mijn ouders vertellen me immers niet veel omdat ze vinden dat het me niks aangaat. Maar ze weten niet dat ik ooit het dagboek van mama gevonden heb toen ze niet thuis waren. Helaas is het met pen geschreven en is het ooit in het water gevallen waardoor het meeste niet meer leesbaar is. Maar hetgene dat ik kon lezen is interessant dus ik zal soms eens een stukje overnemen.

Afbeelding

Dit is papa, Dr. Van Morgen maar vroeger nog gewoon David Van Morgen. Mijn vader is een echte workaholic en werkt dus thuis ook om de top van zijn carrière als dokter te kunnen bereiken. Volgens Klara was hij nog orgaandonor toen deze foto werd genomen maar was hij toen ook al zo fanatiek bezig met zijn werk. Hij heeft dan ook geluk dat hij zo goed is met woorden. Mijn vader wil overal zijn behalve thuis . Zijn enige liefde naast zijn liefde voor mijn moeder is de liefde voor zijn auto.

Afbeelding

Als laatste is er dan nog mijn mama ofwel Alyssa Van Morgen. Op deze foto is ze nog niet verloofd met papa maar ik weet haar meisjesnaam gewoon niet. Zelfs Klara weet het niet. Ze is op deze foto net de binnentuin binnengegaan met een boek. Mijn moeder heeft deze plek dan ook zelf ontworpen. Een van de weinige dingen die ze in mijn ogen goed heeft gedaan. Mijn moeder houdt er niet van om buiten te zijn dus was deze tuin binnen een goed idee. Mijn moeder is ook over emotioneel en dramatisch. Er valt dus niets tegen haar buien te beginnen. Haar wens was om rijk te zijn en dat is dus ook gelukt. Mijn moeder is bang voor water dus ik vind het raar dat er een fontein in de binnentuin maar volgens mij was dat element toegevoegd door de architect.

Afbeelding

Hoe mijn ouders elkaar ontmoet hebben weet ik niet maar ik weet dat ze echt verliefd waren. Dat zal je wel zien in de verhalen die ik je nog zal vertellen over mijn ouders. Je weet nog steeds niet wie ik ben he? Je komt het heus wel eens te weten. Alles op zijn tijd.

Laatst gewijzigd door Creepyelf op vr 31 aug 2012, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Onze grootste overwinning is niet dat we nooit falen, maar dat we telkens als we struikelen weer opstaan.
Lees mijn eerste dagboek,feedback is altijd welkom:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Creepyelf
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
100
Lid geworden op:
zo 08 jul 2012, 15:29

Re: De Familie Van Morgen

Simhorselady schreef:Leuk! (en trouwens nog welkom)
Dankje! ik ken jouw dagboek trouwens: heel leuk dagboek!Jammer dat je stopt!
Onze grootste overwinning is niet dat we nooit falen, maar dat we telkens als we struikelen weer opstaan.
Lees mijn eerste dagboek,feedback is altijd welkom:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Creepyelf
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
100
Lid geworden op:
zo 08 jul 2012, 15:29

Re: De Familie Van Morgen

Morgen nieuwe up! :)
Onze grootste overwinning is niet dat we nooit falen, maar dat we telkens als we struikelen weer opstaan.
Lees mijn eerste dagboek,feedback is altijd welkom:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Creepyelf
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
100
Lid geworden op:
zo 08 jul 2012, 15:29

Re: De Familie Van Morgen

HOOFDSTUK 2


Afbeelding

Je weet nu dus wie mijn familie is. Mijn ouders waren dolverliefd gaan samenwonen in het huis dat hen geschonken was. Ze bouwden een stabiele relatie uit terwijl mijn vader carrière maakte als dokter in spe. Ondanks hun verschillen was er haast nooit ruzie tussen hen en konden ze altijd compromissen sluiten waarna er altijd een innige kus volgde (volgens Klara toch).

Afbeelding

Klara vertelde me ook dat ze het vanaf het begin al goed met mijn moeder kon vinden. Ze vertelde dat mijn moeder altijd te vinden was voor een goed gesprek zelfs als ze zag dat Klara aan het werk was. Er was dus geen hoge werkdruk en Klara kon dus pauzeren wanneer ze wilde zolang het huis maar goed onderhouden bleef. Met mijn vader verliep het iets moeilijker. Hij zocht geen contact met Klara maar genoot wel altijd van haar heerlijke gerechten. Niet dat hij er ooit iets over zei maar Klara vertelde me dat ze af en toe een zweem van genot op zijn gezicht kon zien als hij haar limoentaart naar binnen speelde.

Afbeelding

Mijn vader had alles over voor zijn carrière. Hij stond soms op voor dag en dauw omdat hij zich zorgen maakte. Hij dacht dan dat er iets ernstigs aan de hand was op zijn werk of dat hij achterop zou raken met de papierwinkel van het ziekenhuis. Hij nam zelfs niet eens de tijd om een bad te nemen of zich aan te kleden. Hij zou en moest weten wat er op zijn werk gebeurde op dat moment.

Afbeelding

Toch was er ook tijd voor ontspanning. Hij vroeg mama ook regelmatig om met hem uit te gaan. Ze was dan altijd gelukkig dat hij wat tijd voor haar vrijmaakte en zei natuurlijk nooit nee tegen die zeldzame avonden waarop ze samen de deur uit gingen. Op deze foto is dit dus ook het geval maar mijn moeder had dan nog geen idee hoe speciaal de komende avond zou gaan worden.

Laatst gewijzigd door Creepyelf op di 14 aug 2012, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Onze grootste overwinning is niet dat we nooit falen, maar dat we telkens als we struikelen weer opstaan.
Lees mijn eerste dagboek,feedback is altijd welkom:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Creepyelf
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
100
Lid geworden op:
zo 08 jul 2012, 15:29

Re: De Familie Van Morgen

Morgen een nieuwe up!
Onze grootste overwinning is niet dat we nooit falen, maar dat we telkens als we struikelen weer opstaan.
Lees mijn eerste dagboek,feedback is altijd welkom:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Creepyelf
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
100
Lid geworden op:
zo 08 jul 2012, 15:29

Re: De Familie Van Morgen

HOOFDSTUK 3: DE Date

Afbeelding

De avond kon maar niet snel genoeg vallen voor mijn moeder. Ze had zich opgemaakt voor een avondje stappen maar was in alle drukte vergeten om andere kleren aan te doen. Ze wou zich dan nog omkleden maar mijn vader had gezegd dat het niet nodig was en dat ze anders enkele bijzonderheden zouden missen. Ze aten allebei snel nog een stuk van Klara’s overheerlijke limoentaart. (Geloof mij als ik zeg dat ze overheerlijk is. Als het recept nu nog steeds hetzelfde is tenminste.)

Afbeelding

Mijn vader had zoals altijd alles tot in de details voorbereid. Hij nam mijn moeder mee naar een karaokébar in de buurt waar ze een romantisch duet zongen. Klara vertelde me dat ze uit (min of meer) betrouwbare bronnen had vernomen dat het duet…hoe zeg je dat… nogal VALS gezongen werd. Hoofdzakelijk door mijn moeder dan… Maar het is het gebaar dat telt zeker?

Afbeelding

Na het duet volgde er een fotoshoot in het fotohokje van de bar. Ik kan het niet laten om een stukje van mijn moeder’s dagboek te gebruiken want ik kan het gewoon niet navertellen.

“David keek me aan met de grijns die ik niet meer had gezien sinds hij met zijn carrière was gestart. Hij nam mijn hand vast en we renden als tieners de trap op. Toen we boven waren draaide hij zich om en zei tegen me dat het zonde zou zijn om een avond als deze niet te vereeuwigen. Dus gingen we het fotohokje in voor een paar foto’s zodat we ons deze avond nooit zouden kunnen vergeten.”

Afbeelding

Mijn vader nam haar nadien mee naar het strand niet ver van de bar. Het was inmiddels donker geworden en er was een prachtige sterrenhemel verschenen. Mijn moeder beschreef het als volgt:

“Alles rondom ons heen lijkt verdwenen te zijn en het is alsof we in een duistere leegte zijn terecht gekomen waar we de zee kunnen horen maar slechts kunnen zien doordat de sterren hen met hun schittering verlichten. Het lijkt dan ook alsof die schittering op de zee danst en zich verstopt als het licht van de vuurtoren langs komt om de zee te verlichten. Op deze plek is er maar één ding dat telt en dat zijn wij twee samen.”

Afbeelding

Wat erna gebeurde was wel te verwachten. Mijn ouders woonden immers al een jaar samen en waren daarvoor al een koppel sinds de middelbare school. Het lijkt me toch maar eerlijk als ik dit speciale moment laat beschrijven door de persoon die het heeft meegemaakt.

“Hij had me zowat alle sterren getoond die hij bij naam kende en we zaten dicht bij tegen elkaar toen hij plots tegen me zei dat ik nog niet alle sterren had gezien. Hij haalde toen een doosje tevoorschijn en toen hij het doosje opendeed wist ik dat hij gelijk had. In het doosje zat een zilveren ring die zorgvuldig was vervaardigd zodat de diamant in het midden er net uitzag als een ster aan de hemel. In de ring zag ik alles wat ik altijd had gewild: een leven met geld in overvloed, kinderen, voorspoed en geluk maar vooral een leven vol van hem.”

Afbeelding

Vanaf die dag waren mijn ouders dus officieel verloofd. De foto’s van die dag werden ingekaderd en opgehangen aan één van de muren in hun slaapkamer. Ze waren gelukkig, leefden samen elke dag alsof het hun laatste was en leefden zo naar de dag van hun bruiloft toe.

Laatst gewijzigd door Creepyelf op di 14 aug 2012, 21:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Onze grootste overwinning is niet dat we nooit falen, maar dat we telkens als we struikelen weer opstaan.
Lees mijn eerste dagboek,feedback is altijd welkom:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Creepyelf
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
100
Lid geworden op:
zo 08 jul 2012, 15:29

Re: De Familie Van Morgen

Dankje voor de positieve reacties! :D Als er iets is wat je niet goed vindt mag je het ook zeggen hoor! IK heb liever dat ik weet wat ik beter kan doen dan dat ik steeds dezelfde fouten opnieuw maak! Ik gebruik het fotohokje ook niet zo vaak maar in verhalen is het wel eens leuk. :thumbsup
Onze grootste overwinning is niet dat we nooit falen, maar dat we telkens als we struikelen weer opstaan.
Lees mijn eerste dagboek,feedback is altijd welkom:
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie