Jarrod en Alyssa liepen naar een groot huis net buiten de bebouwde kom. Nou ja, een huis. Meer een kasteel.
"Wow." Fluisterde Alyssa onder de indruk. Ze merkte een tuinman op die bezig was met de planten.

"Heb je een eigen tuinman?" vroeg ze verbaasd. Natuurlijk, zij hadden ook een hulp, maar de tuin deden ze zelf.
"En 2 schoonmaaksters, een kokkin en een butler," glimlachte Jarrod. Alyssa keek hem wat geintimideerd aan.
"Juist, ja."

Jarrod leidde Alyssa de deur door, een grote hal in.
"Wow," mompelde Alyssa weer.
Jarrod grijnsde en keek naar haar. God, wat is ze mooi, dacht hij in zichzelf.
"Deze kant op." Hij hield een deur voor haar open en ging op een grote bank zitten.

"Dit huis is echt prachtig," complimenteerde Alyssa toen ze zaten.
"Dank je. Ik hou van groot en opzichtig, maar misschien had je dat al gemerkt." Hij grijnsde naar haar.
Alyssa glimlachte. "Dus.. Naar welke school ga je?"

Hij keek haar even ongelovig aan. "Um. Geen.. Dat hebben wij toch niet nodig?"
Alyssa haalde haar schouders op. "Denk het niet. Maar ik ga wel, gewoon voor sociaal contact. Ik ga waarschijnlijk ook studeren." Ze werd vrolijk toen ze daaraan dacht.

Jarrod keek alsof hij iets terug wilde zeggen, maar op dat moment kwam de butler binnen. Het was een vrij oude man in een net pak, die wat glazen op tafel zette, boog en weer wegging.

"Dus.. Die jongen die bij je was, is dat je vriendje?"
"Um. Ja, soort van." Deze vraag herinnerde haar eraan dat hij haar nooit officieel had gevraagd. Het was vanzelfsprekend geweest, en ze wist niet waarom ze er nu aan twijfelde.
"Soort van. Dat is niet helemaal." Jarrod grijnsde nu hij te horen kreeg dat hij een kans had.

Alyssa zei niets terug, en keek Jarrod aan. Ergens binnen in zich voelde ze zich lichtelijk aangetrokken tot deze jongen. Hij was aardig, knap, beleefd en nog belangrijker; net als zij. Maar ze hield veel meer van Dann, dacht ze. Toch?

"Ik denk dat ik maar ga," mompelde Alyssa, en ze stond op. Plotseling stond Jarrod voor haar en hij keek haar intens aan.
"Je kunt ook blijven," fluisterde hij, en hij streek langs haar gezicht.
Alyssa duwde zijn hand weg. "Nee, ik ga." Ze keek hem verward aan.

"Sorry," antwoordde Jarrod afgewezen. "Ik dacht dat jij ook voelde wat ik voel."
"Nee!" riep Alyssa, misschien iets te heftig. "Ik ben met Dann."

"Sorry, het spijt me," zei Jarrod als een geweldige acteur, inwendig kwaad. "Echt miljoen keer sorry. Het is gewoon.. jij bent zo mooi en ik wil al zo lang iemand zoals ikzelf ontmoeten. Ik voel me erg alleen, weet je."

"Ooh! Ik ben toch zo'n idioot," vervolgde hij.
"Oke, oké, het is al goed," suste Alyssa. "Ik begrijp het, en we kunnen toch gewoon vrienden zijn?

Jarrod glimlachte. "Echt? Okay!"
Alyssa lachte en omhelsde hem. "Vrienden."

Toen draaide ze zich om en liep weg. Jarrod keek haar na, verdrietig.

Toen ze de deur uit was veranderde zijn uitdrukking naar kwaad. Had hij eindelijk iemand zoals hij gevonden, datgene waar hij altijd op gehoopt had, iemand om van te houden, is ze al bezet! Door een minderwaardig iemand..

Terwijl Jarrod zichzelf hulde in zelfmedelijden maakte Alyssa zich klaar om te gaan slapen. Ze dacht erover om Dann te bellen, maar ze dacht dat hij haar liever even niet om zich heen wilde hebben.

Op dat moment, in een huis een paar straten verderop, zat Dann in de woonkamer tv te kijken, met een gekwelde uitdrukking op zijn gezicht. De telefoon die voor hem op tafel lag leek met de minuut groter te worden. Waarom belde ze niet? Vond ze hem niet belangrijk genoeg?

De volgende ochtend op school ontliep Dann Alyssa. Hij had haar nog niet vergeven voor het niet-bellen van gisteravond en wilde niet met haar praten. Alyssa merkte het niet eens, tot Dann vlak langs haar heen liep zonder iets te zeggen. Alyssa deed haar mond open om hem te begroeten, maar toen was hij al weer weg.

Verward en gekwetst keek ze hem na. Wat was er met hem aan de hand? Bedroefd liep ze naar haar les.

Ook Dann had zijn hoofd laten zakken. Waarom had ze hem niet begroet? Was hij niet belangrijk genoeg? Dacht ze aan haar nieuwe 'vriend'? Hij vocht tegen de tranen.

Ondertussen was het met Alyssa niet veel beter. Wat was er met hem gebeurd? Hield hij niet meer van haar? Hij had gezegd dat hij voor altijd van haar zou houden, voor altijd en eeuwig. Gold dat opeens niet meer?
------------------------------------------------------------------------------
v Gnagna

Laatst gewijzigd door nonnieven1 op za 16 jul 2011, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.