Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

515 berichten • Pagina 14 van 26

Adoror
Mest analist Mest analist

Re: Een Familie van Sims: Een avondje even niet slapen

:D Dank jullie, wat een leuke reacties. Ben blij dat jullie het weer leuk vonden.

19/2
En voor de geïnteresseerden: er staat een nieuwe stamboom in de eerste post. Ik heb geschreven tot update 40. hoop ik. Het zou mooi zijn als dat zo ook uitpakt. Deze week een soort van vakantie, dus veel tijd om foto's te maken.
Afbeelding
De Familie Sims: 2 x Dagboek van de Maand
Adoror

Re: Een Familie van Sims: Een avondje even niet slapen

29. Kater

Afbeelding

De deuren van de kamer stonden open. Doortje voelde boven op de balustrade de warme lucht naar binnen komen. Het werd een warme, windstille dag. Dat merkte ze nu al. Het volgde een rusteloze nacht op. Ze had slecht geslapen en wist zeker dat ze vannacht stemmen had gehoord. Ergens buiten, mensen in de tuin. Doortje staarde door het raam, maar kon niets vreemds ontdekken. Een diepe zucht ontsnapte, maar ze maakte zich sterk. Ze moest sterk zijn, voor Maartje, voor Alexis. Met stevige passen liep ze de trap af.

Afbeelding

“Hey schat, ben je al wakker..” Doortje zag tot haar verbazing dat Maartje al in de kamer was. “Ja, ik kon niet slapen. Het was zo’n warme nacht. Het wordt een warme dag vandaag.” Ze zei het zonder van haar doek op te kijken. Maartje had geen idee, maar ze schilderde al vier jaar niet. Voor haar gevoel had ze dit vorige week nog gedaan. “Mam?” “Wat is er lieverd? Heb je al ontbeten?” Doortje liet haar blik over de lege tafel gaan. “Nee, ik wilde wachten tot Ruben kwam. Hij komt toch wel?” Tot nu toe was het Doortje gelukt om excuses te verzinnen. Ja hij was er, maar je sliep. Nee hij is de stad uit voor z’n werk. De dokter had nadrukkelijk gezegd: ‘Niets forceren’. “Denk je dat hij het mooi vindt?” ze nam afstand van haar schilderij. “Natuurlijk, lieverd, natuurlijk..” Het schilderij was nagenoeg leeg.

Afbeelding

Ellen pakte een kom uit de kast. Ze zette snel de jam terug in de kast en zuchtte. Kon hij niet z’n eigen spullen opruimen? Ze pakte de melk en het pak ontbijtgranen. Ze schonk van beide een beetje in het kommetje. Daarna liep ze naar de eetkamer. Ze keek door de bogen naar buiten. De zon scheen al vrolijk, maar zo voelde ze zich niet. Al dagen niet. En Thomas maakte het niet veel beter. “Goedemorgen,” zei Ellen met nadruk. “Hmm” mompelde Thomas met volle mond. “Moet je werken?” “Ja, natuurlijk moet ik werken.” Het was weer stil. Ellen ging zitten en begon aan haar ontbijt. Niemand zei iets.

Afbeelding

Het bonkte hard. Nick kreunde zacht. Er leek een hamer in zijn hoofd te zitten, die zich een weg naar buiten klopte. Hij opende met moeite zijn ogen. Het ochtendlicht maakte het niet makkelijk. Iets maakte hem plots klaarwakker. Hij was niet in zijn bed, en hij was niet alleen. Het duurde lang voor alles terug kwam en voor hij de man herkende die naast hem lag. ‘Romeo’. Het was maar goed dat hij zijn echte naam niet wist. Dat maakte het allemaal wat makkelijker. Voorzichtig en zacht stapte hij uit bed. Het ging allemaal niet zo makkelijk. Hoe laat was het wel niet geworden?

Afbeelding

“Zullen we vanmiddag naar buiten gaan? Een wandeling maken door het park? Misschien komt je geheugen terug als je ziet hoe alles eruit ziet.” Probeerde Doortje heel voorzichtig. Ze wilde niets forceren, maar het was zo moeilijk. Ze kende Justin niet, ze wist niet dat Roderick voor haar bleef komen. Goddank wist ze ook niet waarom en dat ze Alexis had vergeven. Nu ze samen in één huis woonden, was het maar goed dat ze goed met elkaar overweg konden. “Nee. Tenminste…” Maartje legde haar kwast neer en draaide naar Doortje. “Mama, waarom ben ik hier?” “Lieverd, ik..” “Stop! Ik wil dat je me de waarheid verteld mama. Daar heb ik recht op.” Haar moeder schudde haar hoofd. “Nee, nog niet. Als je beter bent lieverd. Je moet me vertrouwen.”

Afbeelding

Het zonlicht had ondertussen het gezicht van Romeo bereikt. Hij werd er wakker van. Ook hij had een ongelooflijke kater. Hij had echter geen gaten in zijn geheugen en was verrast om te zien dat zijn bed leeg was. “Nick?” riep hij. Er klonk geen geluid uit de badkamer. “Nick?” Niemand, geen geluid. Hij zuchtte. Dit had hij niet verwacht, om zo gedumpt te worden na één nacht. Misschien waren ze te hard van stapel gelopen. Hij had ook niet echt de beste bui gisteravond, na alle tegenslagen van de afgelopen tijd. ‘Komop Romeo, focus’ mompelde hij. Vanmiddag het dorp in en beslissen wat hij wilde.

Afbeelding

Ellen nam de laatste hap. “Ik ben weg!” hoorde ze uit de hal. Ze keek op, de stoel naast haar was leeg. “Doei..” mompelde ze. Thomas was ineens weg. Ze zuchtte diep. Waarom ging het zo tussen hen. Hij had haar zo goed gesteund. Het was slecht nieuws, maar niemand kon er wat aan doen. Thomas was afstandelijk, naar iedereen. Als zijn moeder belde was hij ‘niet thuis’. Voor een kus of een troostende omhelzing was hij er ook niet. Ellen stond op en zag de auto wegrennen. Waar hij wel voor was? Voor zijn werk. Ze werd verdrietig toen ze die conclusie trok. Hoe lang ging ze dit volhouden?
Afbeelding
Adoror

Re: Een Familie van Sims: Kater

Wat leuk dat jullie hem leuk vinden :D Ik zelf vind hem iets minder dan de vorige. Maargoed zo'n update heb je nodig om het verhaal bezig te houden. De eerste keer dat je Maartje ziet. De set-up voor Romeo.

En ik moet echt eens betere skins downloaden...
Afbeelding
Adoror

Gelukkig!

Ik heb trouwens een nieuwe stamboom gemaakt. Deze is overzichtelijker, mooier en past beter in de eerste post dan de oude:

Afbeelding
Afbeelding
franniewee

Adoror schreef:Wat leuk dat jullie hem leuk vinden :D Ik zelf vind hem iets minder dan de vorige. Maargoed zo'n update heb je nodig om het verhaal bezig te houden. De eerste keer dat je Maartje ziet. De set-up voor Romeo.

En ik moet echt eens betere skins downloaden...

Grappig: ik heb gisteren wat skins bijelkaar gezocht.
viewtopic.php?f=24&t=5913&p=311120#p311120 in dit topic, bovenaan page 59.

Overigens: mooi geschreven verhaal, maar ik volg het niet altijd helemaal (te veel tekst en het leest over het algemeen vervelend van een computerscherm imo)
Afbeelding
Tutorials in Dutch vind je hier en voor The Long Road klik op de banner
Adoror

Dankjewel Franniewee, daar hoopt ik op! Wat leuk dat je het een mooi geschreven verhaal vindt. Ik weet dat veel mensen het te veel tekst vinden. Ik probeer het te minderen, inhoudelijk te houden, maar dat lukt me niet zo goed. Ik wil graag een verhaal vertellen en dat lukt niet in twee regels, vind ik zelf.

En Deetui, als je geduld hebt, kom je erachter. Eerst maar eens kijken of hun relatie werkt... ;-P

Super dat jullie de stamboom mooi vinden :D
Afbeelding
Adoror

Ook leuk om te horen dat er mensen zijn die veel tekst fijner vinden (Al had ik dat wel door, anders lazen jullie het niet)

Ik ga snel weer schrijven. Ik hoop een nieuw stuk gewoon, net als elke dinsdag, morgen online te kunnen zetten.

Ik zit natuurlijk niet stil. Heb een aantal kamers ingericht en wat leuke dingen toegevoegd aan het grote landhuis (Een lift!!). Natuurlijk ga ik over twee weken weer kleine dingen veranderen, als Showtime daar aanleiding voor bied, maar dat is voor de afwisseling.

Daarnaast maak ik veel foto's. Het concept tot het einde van de zomer ligt vast (dat is t/m update 40.) én een nieuwe gezinsfoto! Elk seizoen heeft een foto, zoals de lente met 8 familieleden, de zomer met 12 familieleden en nu dus ook eentje voor de herfst. Die zet ik alleen nog niet hier neer, wnat hij bevat een grote shock. Hij is wel erg leuk, dus heel lang zal het niet duren.
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie