3.3 De tweede eliminatieronde

De kandidaten namen plaats in de eliminatiekamer. Lee's hart klopte in haar keel. Als zij en Danique de minste stemmen zouden krijgen zou ze sowieso moeten vertrekken. Danique voelde zich ook niet helemaal lekker, zij wist ook wat er gebeuren zou als Lee en zij de minste stemmen zouden krijgen. Één van hen zal dan sowieso moeten vertrekken. Scarlet wist niet wat ze moest doen en dat baarde Joe zorgen. Stel nou dat ze zometeen besloot gewoon naar huis te gaan. Tammie had al een glimlach op haar gezicht voordat ze ging zitten, het publiek hield van haar en dat wist ze, ze zou dus sowieso blijven. Tenminste.. daar ging ze vanuit. Lilly had na twee weken nog steeds geen echte vrienden gemaakt en was doodsbang dat zij die avond moest vertrekken. Ook Femke had niemand meer nu ze Lee en Danique gedumpt had. Ze hoopte dat Lilly haar vriendin wou worden, maar die negeerde haar steeds een beetje. Zou ze haar in de villa laten als ze op de rode stoel kwam? Melanie en Darren waren erg zeker van hun zaak. Melanie kreeg tot nu toe veel stemmen en kon zo Darren beschermen. Jayden achtte de kans dat hij moest vertrekken groot, erg groot. Het publiek stemde de vorige keer erg weinig op hem en hij had ook geen echte vrienden in de groep, eerder vijanden zoals Femke. Had hij dan toch leuk tegen Danique moeten doen in de hoop dat zij hem in de villa zou houden?
'Beste bewoners,' klonk toen door de villa, 'het publiek heeft besloten wie de meeste contactpunten krijgt en wie de minste. De twee kandidaten met de minste stemmen maken kans om op de rode stoel te komen en Danique weet als enige hoe vervelend dat is. De contactpunten:
Tammie
29 contactpunten
Melanie
19 contactpunten
Femke
14 contactpunten
Joe
10 contactpunten
Lee
10 contacpunten
Scarlet
5 contactpunten
Jayden
5 contactpunten
Darren
5 contactpunten
Lilly, Danique, jullie zijn de enigen waarvan ik het aantal contacpunten nog niet heb genoemd. Jullie hebben de minste stemmen. Lilly, jij hebt 5 contactpunten, Danique, jij hebt er nul. De andere kandidaten mogen nu stemmen wie zij op de rode stoel willen zien.'

'Tammie, mag ik jouw stem horen?'
'Ik kies Lilly, want Lilly, eerlijk gezegd mag ik je gewoon niet.'
'Scarlet, mag ik jouw stem horen?'
'Ik kies voor Danique, met dezelfde reden als Tammie voor Lilly. Je was de vorige keer ook bijna weg, dus blijkbaar hoeft het publiek je hier ook niet te zien.'
'Lee, mag ik jouw stem horen?'
'Danique, het spijt me, maar ik kies toch voor jou. Je bent echt gemeen en als ik dat had geweten had ik me nooit bij je aangesloten.'
'Femke, mag ik jouw stem horen?'
'Nou, Danique, dit had je waarschijnlijk al verwacht, maar ik stem jou naar huis. Tot ziens.'
'Melanie, mag ik jouw stem horen?'
'Ik stem op Danique.'
Danique wist dat als ze nog één stem zou krijgen ze op de rode stoel zou komen, maar bleef koel zitten. Het kon nog, misschien wouden de drie mannen haar wel steunen in plaats van dat ordinaire, arrogante, nietswetende mokkel.
'Jayden, mag ik jouw stem horen?'
'Ik stem...
Danique, sorry.'
'Danique, neem plaats op de rode stoel.'

Danique ging op de rode stoel zitten en zette een glimlach op haar gezicht. Het kon nog, er was nog een kans dat ze mocht blijven, want zouden echt alle acht medebewoners haar naar huis sturen? Natuurlijk hoefde ze niet meer op de dekking van Lee te rekenen, maar ze had al verwacht dat er een moment kwam dat ze af zou haken, naïeve trut.
'Ik begin bij Joe, mag Danique blijven of moet ze vanavond de villa verlaten?'
'Nou, ik heb je de laatste dagen weinig gezien, maar het lijkt me voor iedereen verstandiger als je vanavond gaat.'
Danique knikte vriendelijk naar Joe. Als ze nu aardig ging doen, wat ze de hele week al probeerde, liet iemand haar misschien blijven.
'Darren, mag Danique blijven of verlaat ze vanavond de villa?'
'Ik stem je naar huis, Danique, ik mag je niet en ik je vertrouw je niet, sorry.'
'Jayden, mag ik jouw stem horen?'
'Danique, ik stem je toch naar huis, omdat ik voor mezelf geen voordelen zie als je hier blijft.'
Sukkel, dacht Danique, ik ben de enige die je kan redden. Jij vertrekt de volgende eliminatie als je mij niet blijven. Ze wou het het liefst door de kamer schreeuwen, maar in plaats daarvan bedankte ze Jayden vriendelijk en keek naar Melanie, die nu aan de beurt zou zijn.
'Melanie, mag Danique blijven of verlaat ze vanavond de villa?'
'Hetzelfde als Darren, ik wil graag dat je vertrekt vanavond.'
'Femke, mag Danique blijven of verlaat ze vanavond de villa?'
'Als het aan mij ligt vertrekt ze vanavond, nee, nu.'
'Lee, mag Danique blijven of verlaat ze vanavond de villa?'
'Ze verlaat vanavond de villa.'
Verraders, dacht Danique.
'Scarlet, mag Danique blijven of verlaat ze vanavond de villa?'
'Danique, je mag van mij vanavond de villa verlaten, ik zie geen meerwaarde als ik je laat blijven.'
'Tammie, tot slot, als jij besluit Danique vanavond de villa te laten verlaten vertrekt ze onmiddelijk. Mag ik van jou horen of ze mag blijven of vanavond de villa verlaat?'
Daniques hart klopte in haar keel. Tammie was de enige die ervoor koos om Lilly op de rode stoel te zetten. Zou dit betekenen dat ze mij misschien zou laten blijven?
'Danique, ik heb gezien hoe jij bent veranderd deze week. Je hebt geprobeerd vrienden te maken en het ging je moeilijk af. Ik weet hoe dat is, vooral in dit huis. Ik sta al een tijdje alleen, ik heb alleen het publiek aan mijn zijde en dat geeft mij de kracht om door te gaan. Jij hebt je wel hard ingezet om vrienden te maken en het is je niet gelukt, helaas. Daarom wil ik je naar huis sturen, dat lijkt me ook beter voor jou. Stel je voor dat je mag blijven en je moet maar leuk blijven doen tegen negen mensen die je niets interesseren. Ik stem je dus uit de villa, sorry.'
'Danique, neem afscheid.'

'Anders dan verwacht omhelste Danique iedereen en hield een kleine speech: 'Lieve medebewoners, ik vind het jammer dat het publiek mij niet ziet als leuk onderdeel van het programma. Ik heb de bitch gespeeld, ik ben de enige die het spel vanaf het begin speelt door een team te vormen, maar dat vond het publiek blijkbaar niet genoeg. Ik heb genoten zo lang ik hier was en ik wens jullie allemaal veel succes en ik hoop echt dat één van jullie wint.'
Buiten stapte Danique in dezelfde limousine waarin ze gekomen was en met een traan in haar ooghoek zag ze de Gouden Kooi steeds kleiner worden.
Laatst gewijzigd door Mikese op do 23 jun 2011, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.