Hallo lezers! Toch nog mijn excuses voor het laat posten van deel 17! Even in het kort: Deel 17 is kort maar krachtig. Je ziet wel dat het einde komt. Nog drie delen na deel 17 en dan is Seizoen 1 van Natte traan en zachte wang ten einde. Natuurlijk komt er ook nog een Seizoen 2. Nou enjoy!
Deel 17.

Isabella en Melissa staan in de keuken. Melissa wacht op haar vader. Ze hoopt dat hij snel komt. Ze heeft er geen enkel probleem mee dat haar ouders gaan scheiden. Ze is gewoon benieuwd naar haar broertje.
‘Wanneer komt papa nou?’ vraagt Melissa aan Isabella die haar handen wast. Isabella draait nijdig de kraan dicht. Het enige waar Melissa het over gehad heeft sinds het telefoontje is haar vader en aankomende broertje. Isabella is er klaar mee.

‘Hou nou eens op met je gezeur. Ze komen vanzelf wel.’ zegt Isabella woest. Melissa kijkt boos.
‘Je hoeft niet zo boos te reageren, hoor.’ zegt ze.
‘Boos? Jij reageert boos.’ Isabella weet dat het niet waar is.
‘Je bent gewoon jaloers omdat papa een ander heeft’ schreeuwt Melissa naar haar moeder. Isabella is heel woest. Ze vindt dat Melissa steeds een grotere mond krijgt.

Voor dat Isabella iets kan zeggen begint Melissa al.
‘Ik vind het niet heel erg gek dat hij een ander heeft!’ schreeuwt ze. ‘Je zit alleen maar de zeuren. Altijd te zeuren. Het is nooit goed bij jou!’
‘Wat?’ Isabella kijkt verbaasd.
‘Als papa er is ga ik bij hem wonen! Dan blijf jij maar lekker hier in je eentje.’ schreeuwt Melissa. ‘Er is toch geen één man meer die op jou zou kunnen vallen!’
Isabella staat verbaasd te kijken. Het is allemaal verschrikkelijk wat Melissa zegt.

‘Brutaal kind!’ schreeuwt Isabella. ‘Hoe durf je dat te zeggen? Jij bent ongelooflijk brutaal.’
Melissa schrikt van de manier van Isabella. Ze schreeuwt verschrikkelijk hard.
‘Jij mag de komende maand niks meer doen! Geen tv, geen computer en geen afspraken. Jij komt alleen nog maar beneden voor eten en school en verder blijf je op je kamer!’
‘Maar... mama...’ piept Melissa.
‘Niks te mama! Hoepel op naar je kamer!’ schreeuwt ze en ze wilt Melissa eigenlijk een tik geven maar ze rent al huilend weg.

Isabella vindt het verschrikkelijk hoe het gegaan is. Ze wilt naar Melissa gaan maar dan trilt haar telefoon in haar broekzak. Ze pakt haar mobiel en kijkt op het schermpje: 1 nieuw bericht van Joost Peeters. Wat heeft hij nou weer te melden? Ze opent het bericht en leest het:
Lieve Isabella. Het spijt me zo dat ik het gestopt heb tussen ons. Ik zie nou pas hoe belangrijk je voor me bent. Marloes loopt altijd te zeuren tegen me. Ik wil je terug. Kun je morgen om half 11 bij het oude bankje op de berg zijn? Vertel het tegen niemand. Ik hou van je. Joost.

Isabella vindt het raar maar wel geweldig. Haar boosheid verdwijnt als sneeuw voor de zon. Joost wilt haar terug. Morgen bij het oude bankje bij die prachtige stromende rivier. Ze besluit meteen een bericht terug te sturen.
Lieve Joost. Ik verheug me op morgen. Ik zal er zijn. Ik hou ook van jou. Isabella.