Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Gesloten

597 berichten • Pagina 7 van 30

wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator

Re: Spreuk van de dag

En de oude man zei: "One day, my children, one day you will start to understand .... "

Maar voor nu even genoeg over kinderen. Ik ben vandaag naar 'Avatar' geweest. Geweldige film met een aantal voorspelbare dingen, maar grafisch .. wow. We hebben het geluk dat er in Vlissingen een bioscoop zit waar je hem in 3D kunt bekijken. Dan wordt het echt genieten.

Maar goed, daar heb je dus ook een herentoilet (gek he ? :flapper ) en daar staat de volgende spreuk van Alfred Hitchcock op de muur:
The length of a film should be directly related to the endurance of the human bladder.

Alfred Hitchcock, In Simon Rose, Classic Film Guide (1995)
British movie director (1899 - 1980)
Vrij vertaald komt het er op neer dat de lengte van een film afgestemd zou moeten zijn op het uithoudingsvermogen van je blaas. Hoe waar kan iets zijn? :biggrin
Afbeelding
Xelles
Beheerder Beheerder

Avatar is inderdaad grafisch een prachtige film, en inderdaad ook vrij voorspelbaar.

Maar voor sommige mensen geldt bij zo'n uitspraak dat je wel hele lange films krijgt :tongue
Afbeelding
Snateraar
Aartsschurk Aartsschurk

Deze las ik in de Quest:

Iemand schreef dit ooit op de muur van het toilet van een Brits gebouw.

The only thing wrong
In this marvellous hall
Is that the pot is too high
And the seat is too small.

Een paar weken later schreef iemand anders dit eronder:

To which I must add
The obvious retort
That your arse is too big
And your legs are too short.
Niets zo charmant als een spreuk aan de wand.
Afbeelding
Snateraar
Aartsschurk Aartsschurk

wimhuiskamp schreef:Snateraar, die zijn weer goed. :)

Nu oud en nieuw nadert, gaat iedereen zich weer afvragen wat de toekomst ons zal brengen. Houdt dan altijd het volgende in gedachten:
Tomorrow is a Mystery and Today is a gift: that’s why we call it the Present.
Deze staat samen met anderen op: http://www.spreukvandedag.nl/spreuken-nieuwjaar/
Die is goed :laugh
Niets zo charmant als een spreuk aan de wand.
Afbeelding
wimhuiskamp

Hoe toepasselijk kan een spreuk zijn. De laatste had wel een heel zure jaarwisseliing voor mij in petto. Gisteren is mijn vader overleden.

Jullie zullen begrijpen dat mijn hoofd even niet staat naar het opzoeken en plaatsen van spreuken. Voel jullie vrij om vooral spreuken die jullie tegenkomen te plaatsen. Ik houd het forum wel in de gaten trouwens en plaats binnenkort wel weer een keer een spreuk hoor.
Afbeelding
Xelles
Beheerder Beheerder

Oei Wim, dat is wel erg vervelend :sad Gecondoleerd.

Misschien dat deze uitspraak, uitgesproken door een priester bij een afscheidsmis van een groep overleden mensen na een lawine, toepasselijk is:
Je kunt in zo'n situatie niets zeggen, je kunt hoogstens iemands hand vasthouden. Je kunt in zo'n situatie niet met woorden troosten, enkel met het hart. Woorden kunnen hier zelfs averechts werken.
Afbeelding
wimhuiskamp

Dank jullie allemaal voor het medeleven. Xelles, de uitspraak die jij citeert heeft me behoorlijk getroffen. De steun die daariuit spreekt doet me ontzettend goed. Dank je daarvoor.
Afbeelding
wimhuiskamp

Ze zeggen wel eens dat praten helpt. Ik heb gisteren lekker even zitten Simmen en dat geeft best wel afleiding. Dus vandaar dat ik in elk geval vandaag toch ook een spreuk wil plaatsen; ook een vorm van praten. Hij heeft wel een wat serieuzere toon, maar dat is denk ik niet gek. En bovendien geldt dit ook voor die ene goede vriend of die geliefde in je leven op dit moment of je partner, dus deze is juist voor al die mensen.
Sommige mensen maken van de wereld een bijzondere plek,
alleen door er te zijn!
Deze staat op: http://www.brandtpr.nl/nederlands/pages ... n2003.html
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Gesloten