De avond verloopt heel gezellig. Zeker de eerste klaverjaspartij verloopt duidelijk in het voordeel van Jo en Mij. In het begin begreep ze mijn aanwijzingen nog niet helemaal, maar in de tweede partij nam vooral zij het initatief. Regelmatig gingen haar voeten langs die van mij, en soms had ze bijna geen aandacht meer voor het spelletje. En ondanks dat het frisser werd, Modmod zat soms te rillen, had Jo een rood blosje op haar wangen.
Net als Mod voorstelt om eens lekker van de nachtrust te gaan genieten zie ik haar schrikken van een geluid. We horen het ook alle vier. We staan zachtjes op en lopen richting de rand van de camping, hier kwam het geluid vandaan. Hiki en ik blijven een beetje voor de dames lopen. We proberen ze in ieder geval een veilig gevoel te geven, alhoewel wij ook niet weten waar we tegenaan gaan lopen. Ik pak uit mijn rugzak twee opgeladen led-op-pet-schijnwerpers, één voor Hiki en één voor mij. met onze pet op het hoofd kunnen we nu een stuk tussen de bomen doorkijken. Zachtjes gaan we voorwaarts. Na een tiental meters zien we ineens de rand van de heuvel, en een half dichtgetimmerde grotingang. We turen voorzichtig naar binnen. Het is erg donker....... maar in de verte........2 grote oranje ogen???? Wat moeten we hiermee.
Jo is dicht tegen me aan gaan staan. Ik voel haar rillen. Ineens zegt ze, wacht, laten we even teruglopen naar mijn tent. Dan halen we Binga op. Dat klint als een goed idee. Hiki blijft even staan met Mod, en Jo en ik lopen zachtjes terug naar de camping. Binga, jawel een heuze leguaan, en zeker geen kleintje, ligt lekker te slapen. Jo roept haar zachtjes, en verteld wat we hebben gezien. Binga snapt haar gelijk, slim dier zeg. We lopen terug naar de grot. mmmmm Jo,....waar zijn Hiki en Modmod????????
Geen idee zegt Jo,.....wat nu..... we besluiten samen om Binga de grot in te laten gaan.........