Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

298 berichten • Pagina 13 van 15

Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (nieuwe film 18-08)

Werkelijk geen idee Xelles. Er is erg veel tijd gaan zitten ion het vormen van de heuvels en zo. Dat is nu klaar. Ik denk dat het erg uitmaakt hoever ik de kavels nu al uitwerk voor de tijd die het nog kost. In elk geval de openbare kavels. Maar de woonkavels? Ik weet dat nog niet. Het kan ook zijn, dat ik die pas uit ga werken als de wereld verder klaar is.

Komt tijd, komt raad :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bakie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1269
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 19:23

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (nieuwe film 18-08)

Wim! Geweldig!

Ontzettend mooi gemaakt weer allemaal, vooral het kerkhof vind ik mooi gemaakt. Heel realistisch, net als het ziekenhuis trouwens met die overdekking bij de voordeur.

Ik gok dat het ZKR nog een jaar duurt voordat je klaar bent. Aangezien bij jou ook alles perfect moet zijn :P
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (nieuwe film 18-08)

@simpower16 De naam, die heb ik al wel in mijn hoofd. Twee mogelijkheden althans. Maar ik kies pas als ik bijna klaar ben, want miosschien krijg ik nog wel een veel beter idee ;-)

@Bakie Dat met de treintunnel, brug en zo is het combineren van die 3 dingen in het landschap. Het mooiste is dat ergens een beetje in de achtergrond. Maar daar zitten verder geen rails bij, die ik zou kunnen gebruiken om los in het landschap te leggen. Die 3 elementen zijn ook niet te combineren met het kavel dat ik heb. Ik zou nog de ontspoorde wagons uit Ambities naast het kavel in het landschap kunnen plaatsen, maar als ik dan bijvoorbeeld de oude spoorbrug daar weer naast zou plaatsen zou dat geen mooi gezicht zijn, want daarop zijn de rails 'geschilderd'. Voorlopig lukt het gewoon nog niet.

@Reisenstein Leuk om zoiets te horen, dat mijn wereld een bron van inspiratie is.

Iedereen weer bedankt voor de complimenten. :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (nieuwe film 18-08)

Het is onderhand een vaste gewoonte om halverwege tussen de filmpjes even een korte update te geven. Nu dus ook weer.

Ik spring nog steeds van hot naar haar bij het bouwen. Ik ben verder gegaan bij het ziekenhuis, heb inmiddels ook wat gebouwen 'vernieuwd' en plaats weer veel begroeing.

Maar ook op andere plaatsen ben ik met dingen bezig. Op het eerste screenshot kunnen jullie zien, dat ik mist uitstoters heb geplaatst bij de heetwaterbronnen. Dat is een afgesloten dalletje, dus het zal daar altijd wat nevelig zijn.

Afbeelding

En op de tweede afbeelding is te zien, dat ik wat aan het stoeien ben me de kasteelruïne. Ik gebruik daar de 'Kasteel Buitenset' uit de store. Mijn dilemma is, dat ik het zo wil doen, dat er ook nog een ruïne staat bij mensen die die set niet hebben. Vandaar het stoeien. Omdat ik dat eilandje als eerste heb gemaakt, toen ik aan deze wered begon, zitten daar sowieso wat onvolkomenheden in de rotsen en zo. Ik heb inmiddels veel bijgeleerd. Ik ga het waarschijnlijk dan ook helemaal opnieuw aanleggen de komende maanden.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (2 screens 27-08)

Iedereen weer bedankt voor de complimenten.

Vandaag even een klein ander filmpje. Veel mensen vragen zich af waarom het zo lang duurt om een wereld te bouwen. Ik heb een filmpje van ongeveer een minuut, waarin jullie kunnen zien, hoe mijn manier van bouwen is. Dit heb ik gemaakt bij het bouwwerk, waar ik momenteel ook mee bezig ben: een huis in Twinbrook, waarin ik het gevoel van Fallout en de Mad Max films een beetje probeer te vangen.

Als jullie het filmpje bekijken, zullen jullie zien, dat ik blijf draaien en kijken om de buis vooral maar in het midden van het muurstuk te krijgen. En ook het tweede blok verplaatst ik naar het einde nog maar heel kleine stukjes.

Ik maak dit trouwens zo, omdat ik in dat huis de kasteelset gebruik en er ook iets moet staan bij mensen, die die set niet hebben :D

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bakie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1269
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 19:23

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (2 screens 27-08)

Hahaha dat filmpje, ik herken dat...ontzettend vervelend als je zo perfectionistisch bent :P
Maar de omgeving in da filmpje ziet er ook al fantastisch uit :thumbup
Die wil ik nog wel even terug zien in het komende filmpje! Suc6 er nog mee.

[EDIT]
Ik heb nog eens even je filmpje bekeken en op pauze gezet op 0.53
Is dat daarachter een treinbrug uit Ambities? 8-) Dat met die houten palen en dan niet die om het huis staan maar links daarvan :P
Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (2 screens 27-08)

Bakie, juist dat perfectionisme maakt een wereld tot wat die is.

Wat die spoorbrug betreft. Dat heb je goed gezien, dat is de oude spoorbrug uit Twinbrook. Op zich kun je die ook plaatsen in CAW, maar dan liggen daar geen rails op. En juist die mis ik om iets met het oude station te gaan doen :(

Ik ben dit huis trouwens niet aan het bouwen in mijn wereld, maar in het moerasdeel van Twinbrook. Het komt ook al voor mijn wereld online. Maar misschien, dat ik het nog wel een plekje geef in mijn wereld ... ergens in de buurt van het wetenschapslab of zo :D

En wat het volgende filmpje betreft, daar ben ik al mee bezig. Dat wordt een eerste filmpje waarin over de buurt gevlogen wordt. Gewoon met de in-game videotool en windows movie-maker. Dus het is wat schokkerig en zo, maar ja, ik ben dan ook geen filmmaker, maar meer een bouwer ;-)
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie