Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

90 berichten • Pagina 1 van 5

Gebruikersavatar
Xelles
Beheerder Beheerder
Berichten:
5955
Lid geworden op:
zo 30 aug 2009, 23:54

Feedback over de layout en werking van de S3N website.

Hallo iedereen,

Graag zou het S3N team wat feedback van alle bezoekers ontvangen over de werking en de layout van de website (dus niet het forum). Je mag alles noemen wat je maar te boven komt, positief en negatief. Vind je het menu vervelend? En vind je de knoppen naar de verschillende uitbreiding aan de zijkant van de site juist handig? Laat het ons allemaal weten!

We hebben er namelijk erg veel aan als je ons laat weten hoe je over de site denkt en wat je verbeterd wilt hebben. Ondertussen zijn we namelijk een beetje te groot geworden voor de huidige site en moeten er een aantal dingen veranderd en vernieuwd gaan worden. Daarom is het nu ook het moment bepaalde verbeter punten die jullie hebben aan te gaan pakken.

We staan ook open voor discussies. Maar houd de feedback en reacties wel netjes en respecteer bepaalde technische beperkingen/moeilijkheden. Als punten vaker voorkomen in deze discussie, dan zullen we daar ook eerder aandacht aan besteden in het lijstje met verbeteringen.

Dus laat weten wat je van de site vind, wat er juist goed aan is en wat beter kan!

Bedankt namens het S3N team.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Xelles
Beheerder Beheerder
Berichten:
5955
Lid geworden op:
zo 30 aug 2009, 23:54

Re: Feedback over de layout en werking van de S3N website.

Een stukje wijze tekst van Hiki zelf :laugh
hiki schreef:Hou er wel rekening mee dat S3N nooit een of anders flitsende site gaat worden met allerlei ingewikkelde dingen op de homepage.

We runnen de site als Simfans en weinig teamleden kunnen ingewikkelde zaken bouwen en ons core business is het brengen van nieuws en specials rondom de Sims. Bovendien zou het online zetten van ingewikkelde zaken dan op de schouders terecht komen van 1 persoon, Xelles, en die heeft het al druk zat met niet alleen deze site.

Over de vormgeving ben ik redelijk tevreden en we zijn in ieder geval minder saai daarin dan vele andere fansites. We verbeteren altijd wel wat aan de site en het gaat de goede kant op.

Maar, en Xelles gaf dat al aan, bij het bouwen van de site is te weinig rekening gehouden met de enorme groei die we door maken. Zeker wat betreft het aantal informatie pagina's die te vinden zijn in het dropdown menu op de homepage.

We zijn nog een erg jonge site, zitten nu net een jaar op ons huidige domein en wat dat betreft zijn we blij dat alles nu al goed loopt en verbouwingen kosten veel tijd en dat ontbreekt vaak.

Het team blijft dagelijks bezig met het bekijken wat verbeterd kan worden aan onze site, maar ALTIJD gaat het melden van nieuws en het maken van specials of gezellig babbelen op het forum voor: dat is onze core business!

Zelf heb ik liever een 'saaie' site met erg goede en actuele informatie dan een 'flitsende' site waar weinig interessants op staat. :$

:D

De feedback die tot nu toe al gegeven is:

Layout:
  • Het kleurenschema zou wat anders mogen.

Werking:
  • Het belangrijke nieuws verdwijnt te snel van de homepage. Het wordt vrij snel overspoeld door minder belangrijk nieuws.
    Het menu is overzichtelijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zemm
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3585
Lid geworden op:
za 15 aug 2009, 16:56

Re: Feedback over de layout en werking van de S3N website.

Op het menu is niks op aan te merken. Je kan snel vinden wat je nodig hebt. En het is goed verdeeld.

Over dat het belangrijke nieuws dat snel verdwijnt. Voor het echt belangrijke nieuws heb je de slider nog.
Maar zelf heb ik er niet zo'n last van, belangrijk of niet ik lees het allebei door. En ik denk door beide te posten (en niet alleen het belangrijke), komen er juist meer bezoekers en maken het leuker.

Over die dingen aan de zeikant. Ik gebruik ze eigenlijk nooit. Ze zijn denk meer voor nieuwere bezoekers.
Aan de ene kant vind ik ze wel handig, maar aan de andere kant een beetje dubbel.

Ik zal nog er nog wel verder over nadenken :)
"What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet;"
Gebruikersavatar
hiki
Grafschrift schrijver Grafschrift schrijver
Berichten:
23090
Lid geworden op:
wo 24 jun 2009, 19:11

Re: Feedback over de layout en werking van de S3N website.

Veel bezoekers vinden die 'onbelangrijke' nieuwtjes als wallpapers en machinima enzo juist een pluspunt aan S3N: dat hoor ik geregeld.

Wel ben ik het er mee eens dat echt belangrijk nieuws soms wat snel verdwijnt en dat de sliders bovenaan soms ook niet de belangrijkste dingen aangeven.

Maar ja: als je even naar beneden scroll komt je alles wel tegen en als je iets niet interesaant vind sla je het gewoon over. Wij zijn soms ook verbaasd over wat bezoekers interessant vinden en juist niet interessant. Er is soms geen peil op te trekken.

Feedback over alles is wel belangrijk voor ons dus kom maar op!
Afbeelding
Gebruikersavatar
hiki
Grafschrift schrijver Grafschrift schrijver
Berichten:
23090
Lid geworden op:
wo 24 jun 2009, 19:11

Re: Feedback over de layout en werking van de S3N website.

In de rechterkolom hebben we bijvoorbeeld de 5 laatste berichten staan en de 5 laatste reacties.

Een idee zou zijn om daar aan toe te voegen: 5 laatste topstories (of een andere naam) waarin je de 5 laatste belangrijke berichten vind.

Geen idee of dat technisch mogelijk is maar we kunnen er eens naar kijken?

Wat we in ieder geval wel moeten voorkomen is dat de homepage een chaotiese collage wordt van allerlei rubrieken. De homepage ziet er nu al vrij druk uit en er is daarom weinig 'speelruimte'.

Dus met alles moeten wij als team dingen tegen elkaar afwegen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nina
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
7411
Lid geworden op:
za 16 jan 2010, 17:45

Re: Feedback over de layout en werking van de S3N website.

Ik vind dat de site er goed uit ziet. Alles staat heel logisch. De informatiepagina's gebruik ik zelf niet zo vaak. En dat belangrijke berichten ook naar beneden schuiven, vind ik niet erg. Maar voor anderen is dat 'overzicht van de week' wel handig, bijv. als je op vakantie bent geweest. Of gewoon even nalezen wat er allemaal is geplaatst die week.

Zoals Hiki hierboven al zegt, is een top 5 van de 'meest besproken berichten van die maand/week' wel handig.
Gebruikersavatar
Xelles
Beheerder Beheerder
Berichten:
5955
Lid geworden op:
zo 30 aug 2009, 23:54

Re: Feedback over de layout en werking van de S3N website.

Zou het anders eventueel handig zijn dat je in plaats van de gehele berichten op de homepage een overzicht heb van alle titels? En dat je dus op de titel moet klikken als je het bericht wilt lezen?

Zou kan je een lijst van laten we zeggen 20 titels laten zien en zal het niet zo snel naar beneden afzakken.

Of eventueel een combinatie. Dat er bovenaan de pagina een lijstje staat met de 5 laatste berichten (zoals in het zij-menu, maar beetje onzichtbaar) en daaronder de volledige berichten?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zemm
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3585
Lid geworden op:
za 15 aug 2009, 16:56

Re: Feedback over de layout en werking van de S3N website.

Ik vond wat ze op tweakers hebben wel mooi,, alleen weet ik niet of het echt past bij een sims fansite. De lay-out van tweakers is denk meer bedoeld voor veel nieuws en uiteenlopende onderwerpen. Nu heb je dat hier ook wel maar in mindere maten.
Ik snap wel dat je dan beter kan kiezen wat je leest. Maar dan duurt het denk ik wel langer om te lezen wat je wilt lezen.

De andere site kan ik niet zien, maar volgens mij worden lees meer wel voeldoende gebruikt bij de wat langere berichten.
______

Als je wat met de belangrijkere berichten wilt doen, is het soms ook moeilijk te zeggen wat wel belangrijk is en wat niet. Er zijn genoeg bezoekers met elk hun eigen interesse en prioriteiten
"What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet;"

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie