Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

47 berichten • Pagina 1 van 3

Gebruikersavatar
hiki
Grafschrift schrijver Grafschrift schrijver
Berichten:
23090
Lid geworden op:
wo 24 jun 2009, 19:11

S3N Uitdaging: Groene Vingers & Natte Tenen

Dit is de eerste S3N Uitdaging die we online zetten, hopelijk volgen er meer.

Afbeelding

INLEIDING

De uitdaging bestaat er uit om de 2 zusters Mientje en Truusje Honkvast zo snel mogelijk de 3 Tuinuitdagingen en de 2 Visuitdagingen te laten voltooien. Dat is moeilijker dan het lijkt vooral omdat ze beide nou niet bepaald van de buitenlucht houden.

S3N levert het huis waar de 2 zusters wonen: een mooi en groen lot waar ze alle spullen hebben om geriefelijk te wonen. Maar veel geld hebben ze niet: als je de uitdaging begint is dat zo een 68 Simoleon. Je mag geen spullen verkopen die op het lot staan, inkomsten kun je krijgen door de 2 oudere zussen part - time baantjes te geven of door groenten en vis te verkopen.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

De 2 zussen hebben nog ongeveer 130 dagen te leven: cheats en hacks mogen niet gebruikt worden. Engelencake mag NIET gebruikt worden om het leven van de zusters te verlengen. Geld van de geldboom mag wel gebruikt worden.

DOEL VAN DE UITDAGING

De 3 Tuin uitdagingen die door beide zusters vervult moet worden:
Meester Tuinier(ster)
Plant alle soorten planten mogelijk in het spel, als je dit gedaan hebt kan je het onkruid voor toekomstige planten verminderen.

Biologische Baas
Kweek 75 perfecte planten en je planten zullen nooit meer dood gaan vanwege verwelking.

Meester Landbouwer
Kweek 650 planten en het wateren en bemesten van planten zult langer effect hebben dan normaal. Dit zal je tuin veel efficiënter maken.
De 2 Vis uitdagingen die door beide zusters vervult moet worden:
Amateur - Ichtyloog
Amateur ichtylogen hebben minstens een van elke soort gevangen. Hun begrip van het leven in het water helpt ze grotere vissen te vangen dan andere Sims.

Commerciële Visser:
Commerciële vissers hebben tenminste 350 vissen gevangen. Ze vangen vaak meer vis in minder tijd dan gewone Sims.
Extra uitdagingen: vervul de levenswensen van de zussen:
Truusje Honkvast: Hartenbreekster - vriendinnetje zijn van 10 verschillende Sims.

Mientje Honkvast: Geldwolvin - Geest van rijke echtgenoot zien.
GEEN PUNTEN

Deze uitdaging werkt niet met punten die verdiend kunnen worden: als de 2 zussen de Tuin Uitdagingen én de Vis uitdagingen voltooid hebben moet je kijken hoeveel dagen ze nog te leven hebben van de 130. Dat getal houden wij bij in een lijstje met alle deelnemers: dat getal is je 'score'. Als je ook nog de Levenswensen uitdaging wil doen kun je doorspelen tot ze dood gaan.

We vertrouwen erop dat je volgens de regel speelt: maar dat is natuurlijk niet te controleren.

WAT MOET JE DOEN OM MEE TE DOEN?

1. Maak een heel nieuw spel aan met Sunset Valley als basis.

2. Download het huis met de 2 zusters Honkvast van deze pagina van de Sims 3 Exchange.

3. Zet het huis in Sunset Valley op het adres: Landgraafstraat 74, dat is naast het Lama Stadion.

4. Ga naar de spelopties en zet levensduur op maximaal (dat is 960 dagen) Als het goed is zijn de zusters 830 dagen oud en heb je nog 130 dagen om de uitdaging te doen.

5. Zet in de spelopties 'ouder worden' aan en ook 'Verhaal vooruitgang' aan. Autonomie niveau moet je helemaal uit zetten. Met deze instellingen kun je nu aan de gang gaan.

6. Ga naar het huis van de zusters en sla het spel op en gebruik deze save / buurt alleen voor deze uitdaging.

7. Maak in ons Uitdagingen / Challenges forumdeel een topic aan met je naam en erachter / Groene Vingers & Natte Tenen. Daar kun je dan een dagboek bijhouden over deze uitdaging.

Vragen over de uitdaging kun je in dit topic stellen. Veel plezier allemaal.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
ModMod
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
171
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 12:46

Re: S3N Uitdaging: Groene Vingers & Natte Tenen

Ik kan die vorige post niet meer vinden, waar ik op gezegd had dat ik erover zou denken om mee te doen. Nou ja, dan maar hier.
Ik doe dit keer toch maar niet mee. Veeeeeeels te moeilijk !!! Nee, grapje (hoewel ik denk dat hij echt niet gemakkelijk is), ik ga hem waarschijnlijk over een tijdje wel doen, maar dan gewoon voor mezelf. Ik heb namelijk een groot deel van de dag geprobeerd om een testdagboek verhaal te maken, maar ik ben daar blijkbaar te simpel voor; het lukt me niet :oops: . Dus dat ga ik eerst maar eens op m'n gemakje uitvogelen en dan kan ik hopelijk in de toekomst bij een andere uitdaging wel eens meedoen.
Ik wens alle deelnemers heel veel plezier en succes ga jullie maaksels in ieder geval wel met veel belangstelling volgen!
Thought for the Day:

"The real measure of your wealth is how much you would be worth if you lost all your money." Anon.
Gebruikersavatar
ModMod
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
171
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 12:46

Re: S3N Uitdaging: Groene Vingers & Natte Tenen

Waar zijn dan die uploads in het spel voor? Dat werkt bij mij in ieder geval niet, als ik een screenshot wil uploaden dan krijg ik zo'n 'verboden te parkeren' tekentje :? .
Maar bedankt voor jouw uitleg, Hiki, ik ga het morgen eens proberen.
Thought for the Day:

"The real measure of your wealth is how much you would be worth if you lost all your money." Anon.
Gebruikersavatar
hiki
Grafschrift schrijver Grafschrift schrijver
Berichten:
23090
Lid geworden op:
wo 24 jun 2009, 19:11

Re: S3N Uitdaging: Groene Vingers & Natte Tenen

Dat uploaden is om dagboeken te maken op de officiële Sims 3 site: en dat werkt helemaal niet. Ze zijn er mee aan de gang maar is al een nare bug sinds die site online kwam.

En als je nog hulp nodig hebt met photobucket en dan posten hier: je weet mij of andere teammembers wel te vinden, die helpen graag :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
ModMod
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
171
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 12:46

Re: S3N Uitdaging: Groene Vingers & Natte Tenen

Dank je Hiki, van dat advies vragen maak ik maar meteen dankbaar gebruik :P :
Ik heb nu een testfoto gemaakt via photobucket, mag ik proberen om hem hier in te voegen? Je loopt dan natuurlijk wel kans dat je hele site voor de rest van de dag plat ligt :wink: .

En als ik dat mag proberen, moet ik dan de 'grote' img of 'the thumbnail' img hier invoegen?
Ja, sorry klinkt voor jullie natuurlijk heel eenvoudig, maar ik ben echt een beginneling (maar ik vind het wel leuk om te proberen, dus ik doe het Patricia, dank voor de aanmoediging!)
Thought for the Day:

"The real measure of your wealth is how much you would be worth if you lost all your money." Anon.
Gebruikersavatar
hiki
Grafschrift schrijver Grafschrift schrijver
Berichten:
23090
Lid geworden op:
wo 24 jun 2009, 19:11

Re: S3N Uitdaging: Groene Vingers & Natte Tenen

als het goed is maakt de site de fotot zo klein dat ie gewoon past.

wat je ook kan doen is een foto online zetten die, als mensen erop klikken, groter wordt. Dat kun je doen met:

Code: Selecteer alles

[url=LINKGROTEFOTO][img]LINKKLEINEFOTO[/img][/url]
zoals:

Afbeelding

de code daarvoor is:

Code: Selecteer alles

[url=https://img.photobucket.com/albums/v84/hikikomori/Sims%203/Kwana/Kwana001.jpg][img]https://img.photobucket.com/albums/v84/hikikomori/Sims%203/Kwana/Kwana001m.jpg[/img][/url]
Effe oefenen en je kunt het zo :D Je kan gewoon oefenen met de codes hier: als het misgaat kun je het bericht zelf bewerken en gaan we je weer verder helpen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hiki
Grafschrift schrijver Grafschrift schrijver
Berichten:
23090
Lid geworden op:
wo 24 jun 2009, 19:11

Re: S3N Uitdaging: Groene Vingers & Natte Tenen

Afbeelding

nu werkt ie wel:

Code: Selecteer alles

[url=https://i848.photobucket.com/albums/ab50/modmod_01/Screenshot-6.jpg][img]https://i848.photobucket.com/albums/ab50/modmod_01/th_Screenshot-6.jpg[/img][/url]
effe klooien dus: als je eenmaal weet hoe het moet :wink:

PS maar als je alleen de grote wil gebruiken kan dat ook: geen probleem verder: kijk zelf maar. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
ModMod
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
171
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 12:46

Re: S3N Uitdaging: Groene Vingers & Natte Tenen

Nu even proberen hoe je er dan tekst bij zet.
.... mag ik nog effe testen?

Afbeelding

ModMod op haar best, met een boekje op schoot :mrgreen:
Thought for the Day:

"The real measure of your wealth is how much you would be worth if you lost all your money." Anon.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie