Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Gesloten

597 berichten • Pagina 25 van 30

wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator

Re: Spreuk van de dag

Ik heb het een aantal maanden terug geloof ik al eens gedaan en anders is het nu gewoon de eerste keer.

Sommige uitdrukkingen krijgen ineens een totaal andere betekenis, wanneer je even wat stoeit met de spelling, leestekens en een klein voegwoordje door een ander voegwoordje vervangt. Zo wordt een sprookjesachtig einde ineens toch iets minder sprookjesachtig:
...en ze leefden noch lang, noch gelukkig.
Vandaag komt hij van: http://www.kwootjes.nl/index.php?view=score&page=154
Afbeelding
wimhuiskamp

De wet van Murphy, velen van jullie zullen hem kennen, maar sommigen nog niet. In het kort komt het er op neer, dat deze wet stelt, dat wat er mis kan ook gaan ook mis zal gaan.

Maar weinigen realiseren zich misschien, dat dit voor werkelijk alles opgaat, want:
Als de wet van Murphy verkeerd kán gaan, dan zál hij ook verkeerd gaan.
Komt opnieuw van: http://www.kwootjes.nl/index.php?view=score&page=156
Afbeelding
wimhuiskamp

Tot nu toe zijn de spreuken altijd aan de grappige kant geweest. Maar een spreuk van de dag kan natuurlijk ook gewoon iets zijn, dat die dag gezegd is.

Daarom vandaag de volgende:
Jullie hebben ons en heel het land Koninginnedag terug gegeven.

(Koningin Beatrix na afloop van de feestelijkheden op Koninginnedag 2010 te Middelburg)
Afbeelding
wimhuiskamp

Nee, Sterren, wij zijn daar niet naar toe gegaan. Wij wonen zelfs in Kapelle (maar 6 kilometer van Wemeldinge). Het enige dat wij gezien hebben zijn de beveiligingshelikopters die boven ons huis rondvlogen. ;-)

We waren afgelopen week al wel in Wemeldinge wezen kijken. En dat was echt ontzettend mooi. Jammer van de regen, want daardoor was alles een stuk somberder. Maar het is daar echt mooi versierd. :woot
Afbeelding
wimhuiskamp

Ik heb werkelijk geen idee hoeveel van jullie naar programma's als 'My sweet sixteen' kijken. Dat zijn van die programma's, waarin wel heel erg makkelijk meer dan heel veel geld wordt uitgegeven: even naar bijvoorbeeld Milaan vanuit Amerika enkel om die ene speciale jurk te vinden en dat soort dingen.

Nu is het zo, dat het daar ook vaak lijkt alsof vrouwen en kinderen ongelimiteerd geld uit kunnen geven met de creditcard van hun man of vader. Daaraan moest ik direct denken, toen ik het volgende las:
Een man vertelde dat zijn creditcard gestolen was. Hij besloot het niet aan te geven, omdat de dief minder geld verbruikte dan zijn vrouw.
Vandaag gelezen op: http://www.kwootjes.nl/index.php?view=score&page=157
Afbeelding
wimhuiskamp

Het kan jullie bijna niet ontgaan zijn. In Griekenland moeten ze zo'n 30 miljard bezuinigen. En daarbij gaan het IMF en de EU-landen dat land zo'n 110 miljard lenen de komende 3 jaar. Dat allemaal om dat land uit het economische dal te halen. Zo hoopt men er voor te zorgen, dat er niet meer landen meegesleurd worden. Ik vraag me daarbij wel af, waarom zij wel en wij niet? Hier in Nederland moeten we toch ook ongeveer zo'n 30 miljard bezuinigen na de crisis? Waarschijnlijk gaan wij het komende jaar dus 1,8 miljard extra bezuinigen, want dat is wat wij in eerste instantie naar Griekenland overmaken. Maar dat even daargelaten.

De mensen van Loesje hebben een andere oplossing bedacht:
Oplossing geldproblemen Griekenland: voor alle leenwoorden moeten we nu huur betalen.
Samen met andere Loesje spreuken te lezen op: https://www.loesje.nl/posterarchief/maa ... terarchief
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Gesloten