Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

298 berichten • Pagina 7 van 15

wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (4e filmpje 27-04)

Sommigen van jullie vragen zich misschien af waarom het bouwen niet sneller gaat. Dat wil ik toch even laten zien.

Het is een aantal al opgevallen, dat ik alles realistisch probeer te houden. Op deze screen heb ik daar een voorbeeldje van. In dit rivierelement zitten twee knikken. Die wil ik niet zo laten zitten, dus heb ik hier van één van die knikken al een stroomversnelling gemaakt. En ook de aansluiting van dit stuk op een ander stuk rivier heb ik wat geprobeerd te verdoezelen. En om dat te bereiken heb ik dus in totaal 28 elementen gebruikt (voorwerpen en effecten). Om dat allemaal goed geplaatst te krijgen (op de goede hoogtes, en goed gekanteld en gedraaid en zo) ben ik alleen met dit stukje al tussen de 2,5 en 3 uur bezig geweest.
Afbeelding

En op het volgende plaatje heb ik een begin gemaakt met een stukje afwerking langs de akkers. In de achtergrond zien jullie al wat Italiaanse cypressen staan. Die vormen dus een windsingel, die de gewassen op de akkers wat beschermt. Maar daaronder staan ook nog weer lage struiken. En om het echt te laten lijken wil ik daarlangs ook nog een stenenrand maken. In het echt is het namelijk vaak zo, dat boeren in de loop van de jaren, alle stenen, die ze op hun akkers vinden langs de randen deponeren. Je krijgt dan hele stroken langs de randen met alle veldkeien die gevonden zijn. Maar ook dat detail gaat weer behoorlijk tijd kosten. Dat weet ik nu al.
Afbeelding
Afbeelding
Bakie
Oplichter Oplichter

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (2 screens 30-04)

Is dat echt zo met die stenen muurtjes ja?
Dat wist ik niet eens. Maar dat zou het inderdaad wel mooier en realistischer maken. Al hoef je dat niet bij alle akkers te doen natuurlijk. En hoeven het geen complete muren te zijn maar kunnen het ook aan 1 kant afbrokkelende muren zijn. (Als dat mogelijk is om te maken in ieder geval)
Heb je ook al ergens een mooie waterput tussen de vleden gezet? ;)

[EDIT] Muurtjes, bedoel ik dan..1/3 van een sim-muur ofzo :P
wimhuiskamp

Bakie, in sommige delen van de wereld gebeurt dat echt met die stenen. En idd. hoeft het niet helemaal rondom. Het kan aan 1 of 2 kanten van een akker. Meest logisch is dan aan een lage kant, want je gaat die stenen natuurlijk niet allemaal tegen een helling opzeulen. En het is eigenlijk mijn plan om dat dan van de losse decoratieve stenen te maken. :)
Afbeelding
wimhuiskamp

@Hixxo Om ook buurtbewoners in die buurt te krijgen, zou ik een savegame online moeten plaatsen ergens. In CAW kun je die er in elk geval niet in zetten. Maar ik moet sowieso eerst zien of ik ingerichte huizen kan plaatsen of dat het bestand dan te groot wordt. Dus dat van die bewoners is iets wat daar dan pas achteraan komt. Ik weet het nu gewoon nog niet. :blink

@Vampsessed Ik heb geen idee of je daar wel gelijk in hebt. Heb jij Neverglade gedownload? Want die is iets van 108 MB en ik zit nu net onder de 70 MB. Dus als je Neverglade hebt en het werkt, wie weet gaat het dan met mijn wereld ook lukken :D
Afbeelding
wimhuiskamp

Sommigen van jullie zullen misschien al zitten te wachten op een volgende filmpje (of is dat te ijdel van mij gedacht :$ ). Maar ik heb een drukke week achter de rug met vrienden een paar dagen te logeren. En dan kom je niet echt aan bouwen toe. En ook vandaag heb ik weinig kunnen doen met al die vertalingen.

Maar er is ook een andere reden. Allereerst is het zo, dat het me nog vies tegenvalt zoveel werk als er in het achtergrond-heuvellandschap gaat zitten. En om nu alweer een filmpje te maken met weer heel veel meer foto's van heel veel meer heuvels. Ik denk niet dat jullie daar op zitten te wachten :) . Ook het schilderen van de maskers voor gebieden waar de camera en de sims niet mogen komen, vraagt best wel veel tijd.

En tenslotte ben ik nu, naast de heuvels en de maskers, ook nog meer op detailniveau bezig: wat meer huizen uitwerken, wat buurtobjecten plaatsen, muurtjes en vangrails op hun plek zetten en ga zo maar door. Ik probeer daarbij vlak voor vlak verder uit te werken, zodat ik ook het gevoel krijg, dat er delen (bijna) klaar zijn.

Hier wat screenshots, zodat jullie kunnen zien, dat ik gewoon bezig blijf.

Op de eerste zien jullie zo'n uitwerking van één van de huizen:

Afbeelding

En ja, af en toe krijg je nog weer een idee terwijl je aan het bouwen bent. Zo bedacht ik afgelopen week dit hunebed:

Afbeelding

Hier een afbeelding met die buurtobjecten: een verkeersbord en bij de brug een lantaarnpaal:

Afbeelding

En tenslotte nog een bovenaanzicht van de buurt, zoals die er nu bijligt:

Afbeelding

Ik hoop, dat jullie nog even geduld op kunnen brengen tot ik iets meer heb, dan de 50 screenshots, die ik nu heb :D
Afbeelding
wimhuiskamp

Re: Wim maakt een wereld ... dagboek (4 screens 11-05)

Sterren, welke weg bedoel je? Ik heb namelijk nog de volgende verdeling in de stad (en betere wegstructuren zijn er niet). In het oude gedeelte van de stad, ligt een weg die wat meer op klinkers/kinderkopjes moet lijken. En in de nieuwere delen van de stad heeft men gewoon ge-asfalteerd. Dus er is wel deglijk over nagedacht. :D

En wie weet, kan ik straks met het 'Creëer een patroon' - gereedschap zelf nog wel een beter passend iets maken. Want het veranderen op zich is maar een fluitje van een cent.
Afbeelding
Sterren
Gentherapeut Gentherapeut

Ja, die kiezel weg bedoel ik, maar dan de stoep, misschien kan je daar wat anders op verzinnen, wat ik vind het niet zo mooi omdat het is hetzelfde materiaal, maar een andere kleur, en dat vind ik niet zo mooi :$
maar vat dit niet op als iets slechts/onaardigs, ik probeer je alleen te helpen ;)
wimhuiskamp

Oh, maar dat doe ik ook zeker niet Sterren. Alle opmerkingen zijn welkom. En als ik vind, dat ik daar wat mee kan, zal ik ook zeker proberen om te kijken of het ook nog anders kan. Ik ben alleen maar blij als mensen niet alleen maar oooh en aaah zeggen, maar ook gewoon eerlijk hun mening geven. Daardoor wordt deze wereld alleen maar mooier.

Dus bedankt :thumbsup
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie