Soms loop je in het leven tegen dingen aan, waar je je van kunt afvragen. Is dit wel logisch? Mis ik hier iets?
Ik weet niet hoeveel van jullie al met het ziekenhuis te maken hebben gehad, maar daar gebeurt zoiets. Het volgende is dan zoiets, waarbij ik vragend mijn wenkbrauwen optrek:
In ziekenhuizen worden patiënten gewekt, omdat het tijd is dat ze hun slaappil innemen.
Ook met dit fenomeen zullen we allemaal al wel eens te maken hebben gehad.
Vertel je iemand in vertrouwen iets dat je gehoord hebt en dat dus absoluut geheim moet blijven, ligt het ineens open en bloot op straat en weet iedereen er van. Ik ben er vandaag achter gekomen hoe dat komt:
Het is niet zo dat ik geen geheim kan bewaren; het zijn de mensen tegen wie ik het vertel die dat niet kunnen!
Na een heel druk weekend met bijna geen tijd om online te zijn kan ik vandaag weer een spreuk plaatsen.
We kennen waarschijnlijk allemaal wel de uitdrukking "Het zijn de kleine dingen die het doen". Een schouderklopje, even een glimlach naar iemand, één enkel bemoedigend woordje; het hoeft helemaal niet veel te zijn. Natuurlijk heb je altijd mensen die dan zeggen, dat zoiets kleins er niet toe doet. Welnu, speciaal voor hen de volgende overweging:
Als je denkt dat iets kleins en simpels geen verschil uitmaakt, probeer dan maar eens te slapen met een mug in je kamer.
In Amerika heeft men langs de grenzen nogal eens last van mensen die illegaal het land binnenkomen: of het nu vanuit Mexico is of in een bootje vanaf bijvoorbeeld Puerto Rico. Dat lijkt een probleem van deze tijd, maar:
Illegale immigranten zijn altijd een probleem voor de Verenigde Staten geweest. Vraag maar aan de Indianen.