Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

12 berichten • Pagina 1 van 1

femkexx

Kan CAW niet downloaden

Hoi iedereen!

Nou, ik wilde dus net graag CAW downloaden. Er stond dat ik me op de sims 3 site moest aanmelden, dus dat heb ik gedaan met mijn origin account. Toen moest ik 'bewijzen' dat ik de sims 3 heb door zo'n code in te vullen, wat allemaal gelukt is. Nu zou ik dus CAW kunnen downloaden. Ik heb de download gestart en mijn laptop begon het programma te downloaden. Maar toen ik het wilde openen kon dat niet omdat mijn laptop aangaf dat ik een geïnstalleerde versie van de sims 3 moest hebben. Dat vind ik heel raar, want ik heb de sims 3 gewoon legaal gedownload via steam.

Weet iemand hoe ik toch die wereldtool kan downloaden?

X Femke
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Kan CAW niet downloaden

Wat het precies zegt, is dat je (de naam en waardes van) enkele sleutel van De Sims 3 in je register moet aanpassen. Zonder teveel in detail te gaan over wat nou precies een register is, is dat grof gezegd een plek waar belangrijke informatie over je pc en geïnstalleerde software staat geregistreerd die niet bij de gewone installatiebestanden kan staan. Sims 3 via Steam gebruikt daarbij dan een net iets andere registersleutel dan de andere versies.

Om dat te kunnen wijzigen, moet je het programma regedit.exe gebruiken. Staat standaard op je pc (of je moet iets anders dan Windows gebruiken) en kun je vinden door op die naam te zoeken bij alle programma's. Mocht dat niet lukken, druk dan op de Windows + R toetsen, vul daar de volledige naam in en druk dan op enter.

Dan kun je in het register. Het eerste dat je daar absoluut moet doen, is een backup maken van je maken. Klik daarvoor op 'Bestand' en dan 'Export' (ik hoop dat de namen goed aangezien ik een Engelse Windows versie gebruik. Anders lijkt het er in ieder geval op). Vervolgens moet je in het menu links naar het pad gaan dat staat beschreven in die link die ik deelde: HKEY_LOCAL_MACHINE > SOFTWARE > Wow6432Node > Sims(Steam). Klik dan met je rechtermuisknop op die map en selecteer weer 'Export'. Selecteer dan bij het bestandstype Win9x/NT4 Registration Files (*.reg) en sla het ergens op. Het kan hier overigens ook geen kwaad dit twee keer te doen zodat je altijd een reserve kopie hebt naast je algemene backup.

Zoek vervolgens het opgeslagen bestand op en open het in Kladblok. Druk dan op de Ctrl + H toetsen en verander alle Sims(Steam) met Sims. Sla het dan op en ga weer terug naar regedit.exe. Selecteer daar weer het menu 'Bestand' en dan 'Import'. Vind het bestand en importeer het dan. Kijk dan eerst of De Sims 3 nog werkt en zo ja, probeer dan CAW te installeren.
femkexx

Re: Kan CAW niet downloaden

Dankjewel!

CAW is nu aan het downloaden. Ik ga straks een nieuw topic openen waarin ik mijn 'project' laat zien. Ben benieuwd wat ik er van ga vinden!

Dat ik zo bezig was met die lettertjes op kladblok gaf me wel zo'n computerexpert-gevoel, haha. Natuurlijk is het echt supersimpel, maar het ziet er zo professioneel uit, haha :P
femkexx

Re: Kan CAW niet downloaden

Of nee laat maar, hij doet het niet. Hij is geïnstalleerd maar als ik hem wil openen geeft hij aan dat er een fout is opgetreden. Toen ik de installatie voltooide opende kladblok zich ineens, maar die heb ik gewoon afgesloten. Had ik daarmee iets moeten doen? Ik baal wel echt, maar ik had kunnen weten dat het mij zou gebeuren want dat is namelijk altijd zo
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Kan CAW niet downloaden

Het is in ieder geval geïnstalleerd, dat is al iets. :) CAW heeft nou eenmaal best een aantal problemen en dit is daar typisch eentje van. Iedereen die ermee werkt, krijgt er wel ooit mee te maken. Het zal wel de reden zijn waarom CAW formeel nog altijd in de bèta-fase zit. Van een afstandje is het daardoor ook lastig te zeggen wat het nou precies aan de hand is, dus zul je gewoon van alles moeten proberen.

Om te beginnen: weet je zeker dat je de goede versie hebt gepakt? CAW heeft nu twee versies die afhangen van de versie van je basisspel (1.67 of 1.69). Welke versie je hebt, kun je in de launcher vinden. Het klinkt triviaal, maar is wel iets dat ik even zeker wil weten.

Iets anders dat ook nog wel eens ooit wil helpen is de map De Sims 3 in Documenten\Electronic Arts even te hernoemen naar iets anders, de De Sims 3 Creëer-een-Wereld tool map (als die er al is) in diezelfde map even helemaal te verwijderen en dan CAW op te starten. Dan weet je in ieder geval zeker dat daar niks van in de weg zit.

Mocht dat allebei niet werken, zou je dan even de precieze foutmelding kunnen plaatsen/screenshot van maken? Het zegt misschien nog niet veel, maar geeft in ieder geval aan in welke richting je de oplossing moet zoeken.

Overigens lijkt me dat kladblok bestand nou niet zo belangrijk. Ik gok dat het een simpel readme/licentie bestand is of iets dergelijks, maar dat weet ik ook niet zeker. Je kunt CAW overigens desnoods ook altijd nog opnieuw installeren gezien dat ook niet al teveel tijd en moeite kost.
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Kan CAW niet downloaden

Ah, mooi om te horen! :)

CAW is inderdaad heel veel werk, zeker als je net begint. Vooral een hoop oefenen dus en afkijken bij anderen, en dan kom je er wel. Stop dus vooral ook niet zomaar als het even tegenzit (want die momenten ga je absoluut tegenkomen!). Het duurt gewoon even voordat je overal handigheid in krijgt en pas dan gaat het er echt mooi uitzien. Maar daar staat dan wel tegenover dat je dan vaak een resultaat overhoudt waar je trots op kunt zijn. Mocht je daarbij ergens ooit hulp bij nodig, dan kun je hier gerust een topic openen.

Weergave- en sorteeropties