Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

6 berichten • Pagina 1 van 1

Simselin
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
20
Lid geworden op:
wo 05 aug 2015, 17:16

Sims 3 kan niet meer opstarten!

Iedere keer als ik de sims 3 opstart staat er de sims 3 launcher werkt niet meer en nu kan ik helemaal niet op sims !kan iemand mij helpen zodat de sims weer werkt?
Dankje alvast
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Sims 3 kan niet meer opstarten!

Waar gaat het eigenlijk precies mis? Kun je bijvoorbeeld wél de launcher opstarten, maar crasht het wanneer je Sims 3 wilt opstarten, of opent de launcher zelf zich al niet eens?

Begin dan in ieder geval eens met de map De Sims 3 in Documenten\Electronic Arts te verplaatsen naar een andere locatie en dan opnieuw te starten (met een schone save en zonder mods/downloads dus). Dan weet je of er ergens iets van je persoonlijke data corrupt is geraakt en de crash veroorzaakt.

Mocht dat niet werken, dan zul je waarschijnlijk Sims 3 + uitbreidingen even helemaal moeten verwijderen, dan alléén het basisspel installeren en kijken of het dan misschien werkt. Eventueel zou je daarvoor nog kunnen kijken of het updaten je van je videokaartdrivers helpt, maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet in jouw situatie en dan kom je uiteindelijk meestal toch wel bij een herinstallatie uit. Hopelijk helpt iets je. :)
Simselin
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
20
Lid geworden op:
wo 05 aug 2015, 17:16

Re: Sims 3 kan niet meer opstarten!

Rudy schreef:Waar gaat het eigenlijk precies mis? Kun je bijvoorbeeld wél de launcher opstarten, maar crasht het wanneer je Sims 3 wilt opstarten, of opent de launcher zelf zich al niet eens?

Begin dan in ieder geval eens met de map De Sims 3 in Documenten\Electronic Arts te verplaatsen naar een andere locatie en dan opnieuw te starten (met een schone save en zonder mods/downloads dus). Dan weet je of er ergens iets van je persoonlijke data corrupt is geraakt en de crash veroorzaakt.

Mocht dat niet werken, dan zul je waarschijnlijk Sims 3 + uitbreidingen even helemaal moeten verwijderen, dan alléén het basisspel installeren en kijken of het dan misschien werkt. Eventueel zou je daarvoor nog kunnen kijken of het updaten je van je videokaartdrivers helpt, maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet in jouw situatie en dan kom je uiteindelijk meestal toch wel bij een herinstallatie uit. Hopelijk helpt iets je. :)


Waarom zal ik het herinstalleren dan is alles weg!
Gebruikersavatar
Rudy
Beheerder Beheerder
Berichten:
8483
Lid geworden op:
za 24 mar 2012, 08:12

Re: Sims 3 kan niet meer opstarten!

Simselin schreef:(...)

Waarom zal ik het herinstalleren dan is alles weg!
Je savedata staat allemaal veilig in de map Documenten\Electronic Arts\De Sims 3. Die gaat niet verloren bij een herinstallatie (tijdens het verwijderen komt daar geloof ik zelfs nog een melding van met daarbij de vraag of je data bewaard moet blijven of juist niet), hoewel het in zo'n geval natuurlijk geen kwaad kan om die map alsnog te backuppen.
Simselin schreef:Simsser ben ik trouwens alleen ik was mijn ww kwijt
Je bent weer de auteur van de post nu. :)
Gebruikersavatar
Jordi
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
142
Lid geworden op:
di 26 mei 2015, 21:46

Re: Sims 3 kan niet meer opstarten!

Die melding krijg je als je de launcher (waar je op play drukt) opent? Probeer die melding gewoon te negeren. Niet op programma afsluiten klikken! Als dat niet lukt kun je naar je installatiemapje gaan van de sims 3.

C:// - Program files (x86) - Electronic Arts - De sims 3 - Game - Bin.

Daar staat ergens TS3W staan. Klik daarop en nu start je sims gelijk op.

Start het ook eens op zonder internet. Misschien helpt dat.

En als dat niet lukt.. Dan moet je toch echt opnieuw installeren en doen wat Rudy zegt.
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties