Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

4 berichten • Pagina 1 van 1

Simdessy
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
143
Lid geworden op:
di 18 sep 2012, 16:24

Renske Ibodi

Dit is een ik ben omringd door idioten challenge.

Regels:

Je wordt tegen je wil opgesloten in een inrichting. Om te bewijzen dat je geschikt bent om weer losgelaten te worden in de maatschappij, moet je het doel behalen dat je psychiater voor je gesteld heeft - je levenswens vervullen - zien te bereiken.

Het probleem? Je moet dit doel zo snel mogelijk zien te bereiken, terwijl je probeert om 7 andere patiënten, die je niet kent en die je niet kunt beïnvloeden, in leven te houden en zo gelukkig als mogelijk is te laten zijn.
Daarbij komt nog dat door bezuinigingen het meubilair en de faciliteiten zeer beperkt zijn, wat je taak nog moeilijker maakt.

OPZET:

Maak een groep van 8 volwassen Sims, die geen familie van elkaar zijn.

De eigenschappen en wensen van alle Sims laat je willekeurig bepalen dmv een dobbelsteen.

Vergeet niet dat je de andere 7 sims niet mag besturen. Je mag zelfs niet kijken hoe het met hen gaat nadat ze in het spel zijn. Je mag hun levenswens niet weten, hun wensen en angsten of hoe ze zich voelen.
Met andere woorden, als je eenmaal in het huis bent, dan mag je niet op hun plaatje klikken, je kijkt alleen naar je ene speelbare Sim, de rest laat je zijn eigen gang gaan.
Je mag ze ook geen vragen stellen, je mag ze niet laten uitgaan en ze mogen ook niet werken. Het zijn patiënten die zware medicijnen gebruiken.

Je mag ze echter wel vragen om mee te doen met de dingen die jouw Sim doet, dus bijvoorbeeld vragen of ze mee willen kijken naar de televisie (zeer aan te raden bij kooklessen ). Je mag jouw Sim ook opdrachten laten geven aan de anderen. Je krijgt echter een bonus als je dat nooit doet.

Je mag de inrichting alleen verlaten om naar je werk te gaan. Je mag wel andere Sims op bezoek laten komen. Je kunt zelfs een date hebben, maar dan wel bij jezelf thuis, niet op een openbare kavel.
Je mag de visite ook opdrachten geven (hiervoor verlies je geen bonuspunten) om bijvoorbeeld schoon te maken, de tuin te doen of iets te repareren.

Je mag geen schoonmaakster, tuinman, reparateur, geen ongedierteverdelger. Je mag geen baby krijgen en er mag ook niemand anders in het huis komen wonen, ook niet als één van de vaste bewoners doodgaat.

Als er iemand doodgaat (andere patiënten of bezoekers), moet je hun grafsteen op je kavel laten en de geesten vrij rond laten waren. En gefeliciteerd, je hebt nu een spookgesticht.
Als een patiënt doodgaat, moet je 1 bed en 1 stoel deleten (tot je nog maar 1 bed en 1 stoel over hebt).

DE KAVEL

Kies een kavel van een grootte naar keuze. Je kunt ook een kant-en-klaar huis gebruiken dat je hebt gedownload, of dat al in het spel was. Denk goed na over hoe je het wilt inrichten, want je mag er achteraf niets meer aan veranderen. Een goede planning kan een wereld van verschil maken.

Deze patiënten mogen niet vrij rondlopen, dus er moet een gebouw zijn. Alle voorwerpen, behalve planten, decoratie en verlichting, moeten binnenin het gebouw geplaatst worden.

Je mag cheaten voor geld om te bouwen, maar als je klaar bent met bouwen en voordat je gaat spelen, moet je zorgen dat je nog maar 100 simoleons over hebt. Dit doe je met de familyfunds cheat.
Je mag vanaf dan NIETS kopen tijdens het spel behalve om gestolen of in beslag genomen spullen vervangen, zolang je maar precies hetzelfde neemt als wat er eerst stond.

Als je niet cheat voor geld om te bouwen, dan mag je je het overtollige geld tijdens het spel alleen gebruiken voor het kopen van dingen die alleen voor decoratie zijn, dus behangetjes, vloeren, ramen (geen deuren!), schilderijtjes, enz. Geen stoelen, muren, deuren en spullen waarmee je een vaardigheid kunt verwerven, zoals een muziekinstrument.

VOORWERPEN

Je mag gedownloade spullen gebruiken, zolang het maar past binnen de andere regels.

Bedden - Geen bed mag meer dan 3 aan energie of comfort hebben. Je mag hoogstens hebben:

1 tweepersoonsbed en 3 eenpersoonsbedden
OF
0 tweepersoonsbedden en 5 eenpersoonsbedden

Stoelen/banken - Er mogen in totaal maar 6 zitplaatsen zijn. Dat geldt voor stoelen, banken en fauteuils. Als je een eettafel met 4 stoelen hebt, dan mag je geen driezitsbank erbij hebben.
Je mag maar 1 meubelstuk hebben waarop je een dutje kunt doen, luie stoel of bank.
Geen zitmeubel mag meer dan 3 punten voor energie of 8 voor comfort hebben.

Sanitair
1 toilet
1 gootsteen of wastafel
1 badkuip of douche

Vaardigheden - Er mag voor iedere vaardigheid maar 1 voorwerp zijn waarmee je die vaardigheid kunt verdienen. Bijvoorbeeld: Je kunt een schildersezel hebben of een piano, maar niet allebei, omdat je daar creativiteit van krijgt. Je mag maar 1 boekenkast hebben. De enige uitzondering is de TV. Je mag 1 TV hebben èn 1 boekenkast, hoewel je met allebei kunt leren koken.

Vermaak - Je mag 1 TV hebben of 1 radio, maar niet allebei en ze mogen niet meer dan 7 voor plezier opleveren. Er mogen verder geen voorwerpen zijn voor vermaak, geen mp3-speler, geen computer, geen videospelletjes, geen biljart, enz. Dit is het Hilton niet.

Electronica - Je mag zoveel telefoontoestellen hebben als je maar wilt. Maar omdat het een armoedig tehuis is, geen inbraakalarm, geen brandalarm en ook geen sprinklers.

Er moet een haard of kachel zijn voor de patiënten, hoe kunnen ze anders leren om met vuur om te gaan?

Wens- of carriere-beloningen mag je niet gebruiken.

Diversen - Je mag geen deuren op slot doen of reserveren. En je mag niet met meubels schuiven om te zorgen dat je ze alleen zelf kan gebruiken. Je mag niet de TV naar een slaapkamer verplaatsen en hem daar aanzetten, zodat degene die daar in bed ligt, opstaat en jij zijn bed in kan pikken (als je altijd een TV in de slaapkamer wilt hebben, dan mag dat wel). Je mag ook geen deuren verwijderen om te voorkomen dat anderen in de badkamer komen, zodat jij hem meteen kan gebruiken als je thuiskomt van je werk.

Cheats/hacks - Niet toegestaan. Uitzonderingen zijn de geld cheat tijdens het bouwen.

DE PUNTEN

Zodra je je levenswens hebt bereikt is het spel afgelopen en ga je de punten optellen.

Je begint met 100 punten en dan:

Positief:
* nooit opdrachten gegeven aan mede-patiënten: +20 punten
* iedere vaardigheidspunt die je medebewoners hebben aan het einde van het spel (je mag nu kijken) = +1 punt
* iedere 1000 wenspunten van je nog in leven zijnde medepatiënten (tel ze op en rond af) = +1 punt
* iedere vriend van het huishouden = +1 punt

Negatief:
* iedere sim-dag dat je opgesloten hebt gezeten = -1 punt
* iedere medebewoner die is overleden = -20 punten
* iedere bezoeker die is overleden = - 30 punten

Proloog:

Ik ben Renske, ik ben geobsedeerd door sporten en ik wil ontzettend graag Body Builder worden.

Afbeelding

Ik train en train...

Afbeelding

Geen sport is mij te gek.

Afbeelding

Lekker in de natuur.

Afbeelding

Ik leef op eiwit en proteïne shakes, ik neem er nog 1, maar wat... wat... ik voel me ineens zo raar...

Afbeelding

Wat doe ik hier....?

Afbeelding

Ik zie flarden..... flarden.... voor ik weer opnieuw flauw val....

Afbeelding

Ik lig in een bed.... maar zak weer weg..... waar ben ik?.... wat gebeurd er....?

Afbeelding

Eindelijk wordt het dan licht, ik wordt wakker, wrijf in mijn ogen en spring uit bed.... Waaaaaaar ben ik???

Afbeelding
Simdessy
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
143
Lid geworden op:
di 18 sep 2012, 16:24

Re: Renske Ibodi

Update 1: Waar ben ik beland?

Ik vind mijn kleding in het kamertje waar ik wakker werd en ren naar buiten. Overal om me heen zijn hoge hekken, ik kan nergens de tuin uit. Ik loop langzaam terug naar de voordeur.

Afbeelding

En de gang in, ik kom langs een keuken en de 2 ruimte aan mijn linkerkant lijkt op iets van een woonkamer, ik hoor er stemmen.

Afbeelding

Ik loop naar de mensen toe, ze zitten net aan het ontbijt. "Hallo? Wat doe ik hier??" vraag ik. Maar iedereen lijkt in zijn eigen wereldje en ik krijg geen antwoord.

Afbeelding

De rillingen lopen me over mijn rug en ik ren zo hard als ik kan naar buiten. "Hallo?" schreeuw ik zo hard als ik kan. Maar er komt geen antwoord. Ik hoor niets. "Help!" schreeuw ik!

Afbeelding
Simdessy
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
143
Lid geworden op:
di 18 sep 2012, 16:24

Re: Renske Ibodi

Ik haat het hier!

Afbeelding

3 x per dag komt er iemand langs om alle gekken te voorzien van medicijnen, verder zijn we aan ons lot overgelaten. Ja, de gekken. Want waar ik zit, dat is het gekkenhuis. Ik krijg geen uitleg, geen antwoorden. Niemand kan mij iets vertellen, behalve dat ik hier zit en medicijnen moet nemen.

Afbeelding

Iedereen loopt hier verdwaasd rond, zwaar gedrogeerd. Maar er is geen toezicht, geen psychiaters en niemand.... niemand kan mij antwoorden geven.

Afbeelding

Gelukkig staan er toestellen waar ik op kan sporten, zodat ik mij niet hoef te vervelen en gewoon verder kan trainen.

Afbeelding

Verder zijn de andere bewoners volgens mij ongevaarlijk. Volgens mij krijgen ze zwaardere medicijnen dan ik, want ze zijn vaak helemaal van de wereld terwijl ik nog wel normaal kan functioneren.

Afbeelding

Er is niemand die komt schoonmaken of dingen repareert. Dus doe ik dat maar, ik moet toch iets om mijn dagen te vullen.

Afbeelding

De andere bewoners zijn te verdwaasd, vallen overal in slaap.

Afbeelding

Lopen er ongewassen bij.

Afbeelding

En doen de raarste dingen op de raarste plekken.

Afbeelding

Ik ben normaal, wat doe ik hier toch? Ik wou dat ik weer naar huis kon, naar de sportschool. En mijn ouders.... Die moeten vast heel bezorgd zijn.

Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie