Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

77 berichten • Pagina 2 van 4

Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Agrariër ~ Hoofdstuk 2 ~ 1/11

~ Hoofdstuk 3

Afbeelding

Het was nacht en dus tijd om te slapen, in mijn gedeelde slaapkamer met Stefan. Een van de redenen waarom het misschien tijd wordt om op mezelf te gaan wonen. Ik had mijn slaapkleding al aangedaan, Stefan niet. Hij zat de laatste tijd alleen maar achter die computer. 'Waarom zit je nou de hele tijd achter die computer Stefan?' 'Niks bijzonders', zei hij terug. Maar daar trap ik niet in, dus ik liep naar de computer toe.

Afbeelding

'Je bent toch geen gekke dingen aan het doen?', vroeg ik lachend. Toen ik op het beeldscherm keek zag ik dat hij met iemand aan het chatten was. 'Wie is SarXO?' Stefan wilde eigenlijk niet reageren, maar hij wist dat hij nu geen keus meer had. 'Dat is Sarah, een meisje dat ik ken van het internet. We zitten samen op een forum dat gaat over de ruimte. We spreken morgen af in het dorp.'

Afbeelding

'En dan ga ik met je mee!', zei ik snel tegen Stefan. 'Je weet het nooit zeker bij zulke mensen. Misschien is het een oude man die erg geïnteresseerd is in kleine kinderen.' 'Je mag morgen wel mee', zuchtte Stefan. 'Heb je misschien nog een paar tips?'

Afbeelding

Nu is het de kans om mijn ervaringen te delen met Stefan. 'Natuurlijk heb ik een aantal tips.' En ik ging liggen om bed. 'Ik kan veel dingen vertellen. Maar het beste is gewoon om haar zoveel mogelijk te laten praten. En geef haar altijd gelijk! Dat voorkomt problemen.'

Stefan de Boer

Afbeelding

Ik vind het erg fijn om s'nachts naar buiten te gaan. Op deze manier kan ik kijken naar de sterren. Ergens daarboven leven andere mensen, of dingen. Dat is toch logisch? Ik ben erg nerveus voor morgen. Wat als ik dadelijk niks te zeggen heb? Jack zegt wel dat zij veel moet praten, maar ik wil ook praten. Hopelijk komt het morgen goed. Opeens hoorde ik iets achter me, ik keek snel om.

Afbeelding

Waar gaat mama nu naartoe? Ik probeerde om haar nog te roepen. Maar ze hoorde me niet. Zelf had ik geen zin om naar haar toe te rennen. Ze heeft vast wel een reden om midden in de nacht het huis te verlaten...

Afbeelding

De dag was aangebroken, de dag dat is Sarah zou ontmoeten. Zoals verwacht ging Jack echt mee.
Hij probeerde nog even meer zelfvertrouwen bij me te wekken. 'Gewoon doen alsof je heel stoer bent, dat helpt wel.' Dat is wel aardig bedoeld. Maar ik word er echt alleen maar meer zenuwachtiger van. Jack is eigenlijk altijd wel vrolijk.

Afbeelding

'Zoals ik al zei Stefan. Die Sarah van jou kan zo Paul heette in het echt. Je moet daar echt mee oppassen! Hoewel een Paul niet op het forum van de ruimte zit waarschijnlijk.' Opeens hoorde ik een stem voor me, bij de deur. 'Mijn naam is echt geen Paul, maar echt Sarah', ze begon heel hard te lachen. 'Kom je mee naar binnen?', vroeg ze aan me. Ik zei Jack gedag en liep naar binnen.

Afbeelding

Het is best gek, maar mijn zenuwen waren gelijk weg toen ik zag dat Sarah echt een meisje was. Oke, zo te zien is ze geen meisje meisje. Maar ze tenminste wel vrouwelijk, hoop ik. 'Echt leuk om je te zien Stefan! Ik had echt verwacht dat je zwart haar had, geen idee waarom. En voldoe ik aan jou verwachtingen Stefan? Of had je liever een Paul gezien?' En we lagen samen in een deuk. Het begint dus al goed.

Afbeelding

'Mijn naam is Stefan de Boer. Ik ben op dit moment 17 jaar oud. Mijn beste vak op school is eigenlijk wel pauze. Die jongeman van net is mijn broer Jack. Ik heb veel vriendinnen, maar niemand is zo mooi als jou', zei ik als een professionele charmeur. Sarah begon te knikken: 'Zo te zien heb ik te maken met een vrouwenverslinder. Ik maar denken dat je een keurige jongen was, die ik veel leuker vond.' Ik schrok gelijk, dit was niet mijn bedoeling.

Afbeelding

'Sorry, mijn broer had vertelt dat ik me stoer moest gedragen! Ik heb niet eens vriendinnen', zei ik in paniek. 'Rustig Stefan, ik maakte maar een grapje. En ik kon er wel om lachen, beetje gevoel voor humor is nis ernstig.' Sarah is echt een leuke meid. Maar zie ik het nou goed? Zit tante Ingrid aan de bar. En wie is die man?

Ingrid de Boer

Afbeelding

'Zelf ben ik erg blij dat u bij wil helpen. Maar ik snap niet waarom? En hoe weet u dat ik nog geld krijg van mijn schoonzus? U snapt wel waarom ik zoveel vragen heb. En wie bent u eigenlijk?'

Afbeelding
'Mijn naam is Frits Vos. De rest is niet belangrijk. Ik heb een antwoord op al uw vragen. Maar ik beantwoord ze nu nog niet allemaal. Dat komt vanzelf wel. Maar wij kunnen elkaar helpen.

Afbeelding

'Ik kan voor dat geld zorgen, maar eerst moet u mij een gunst verlenen.'
Afbeelding
Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Agrariër ~ Hoofdstuk 3 ~ 3/11

^Dat 'binnenkort' duurde toch iets langer dan verwacht :sweatdrop
~ Hoofdstuk 4

Afbeelding

Het was weer avond en we gingen nogal laat eten. Er valt eigenlijk vrij weinig te doen op de boerderij. Hier kan ik niks meer doen. Daarom is het misschien wel slim om een baan te gaan zoeken. Helaas heb ik mijn MBO opleiding nooit afgemaakt. Dus een baan vinden wordt erg moeilijk. Of zal ik weer beginnen met het volgen van een opleiding? 'Mam, wat zal ik doen? Een baan vinden of weer beginnen met een opleiding?'

Afbeelding

(Toen zaten ze opeens aan de eettafel) 'Ben je niet veel te oud om te beginnen met een opleiding?' vroeg Stefan aan mij. Daar had hij wel gelijk in, ik ben daar wel iets te oud voor. 'Heb jij nog iets gehoord van Sarah?' vroeg ik pesterig aan Stefan. 'We hebben het nu over jou'. Ik begon te lachen en praatte verder: 'Ik kan misschien wel een cursus volgen? Dat doen toch wel meer mensen?' Moeders vond dit een goed idee. Want tegenwoordig heb je voor alles wel een opleiding nodig. 'Zoek maar alvast wat informatie op het internet, misschien kom je er dan wel achter wat je precies wil gaan doen', was de tip van moeder.

Afbeelding

'Wat zijn er veel cursussen!' Ik kan eigenlijk wel alles doen. Maar ik heb geen idee wat ik leuk vind om te doen. Om nou de hele dag in een tuin te gaan werken.... Dat lijkt me echt niks. Ik zal zo wel een beroepentest gaan doen, ben wel benieuwd wat eruit komt. Er is eigenlijk nog een reden waarom ik een baan wil hebben. Zelf ben ik van plan om snel om mezelf te gaan wonen. Dit durf ik helaas niet aan moeder te vertellen. Maar zo te zien staan er genoeg huizen te huur in de buurt.

Afbeelding

Toen kwam moeder opeens binnen waggelen. 'Waarom loop je zo raar moeder?' 'Ik heb gewoon jeuk op een heel stom plekje. Heb je al een leuke cursus gevonden?' Ik knikte nee en vertelde haar over een beroepentest. 'Goed idee! Maar ga nu eens slapen, het is al laat.'

Afbeelding

Moeder is zo af en toe een geval apart, net Stefan eigenlijk. Zit in de familie kan je wel zeggen. 'Stefan krijgt het denk ik ook wel moeilijk. Anders is hij dadelijk alleen met moeder in huis. Dat is ook zo saai.' Ik maak de beroepentest wel en met het resultaat zal ik wel verdere stappen nemen.

Janine de Boer

Afbeelding

Als het goed is ligt iedereen nu te slapen. Het duurde wel erg lang tot Jack ging slapen. Hij zat de hele tijd die beroepentest te maken. Hopelijk komt er een goed resultaat uit. Maar genoeg over die beroepentest. Vanavond heb ik een leuke avond.

Afbeelding

Nou hopen dat ik vanavond wel geluk heb, anders heb ik een groot probleem.
Writes Note
Kan snappen dat het nu een beetje veel wordt met al die geheimen en raadsels. Maar deze zullen vrij snel beantwoord worden. Voor nu komt er snel een poll online met eventuele beroepen voor Jack. Dus het 'resultaat' van de beroepentest. Dit zijn niet die algemene beroepen van de Sims 4. Maar gewoon beroepen die wel interessant zijn.

Heb je zelf nog een leuk beroep voor Jack in gedachte? Typ dat gewoon in je bericht, want misschien vind ik het een top idee!
Afbeelding
Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Agrariër ~ Hoofdstuk 4 ~ 11/11

^Ik hou van raadsels ;)

Bedankt voor de reacties :D

Een poll gaat nog niet lukken, daarom kunnen jullie na het volgende hoofdstuk stemmen op het leukste beroep. Ik heb zelf nu 5 beroepen verzonnen :)
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie