Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

227 berichten • Pagina 11 van 12

gitte2001
Supergeheim onderzoeker Supergeheim onderzoeker
Berichten:
2641
Lid geworden op:
ma 18 feb 2013, 16:05

Re: Speuren naar Cora

het boeit me ook wel ik speel al lang geen sims2 meer (het is kapot,dus ja...) maar ik herinner me dat er ooit eens een vrouw in de bibliothek is verschenen in een kuisvrouwpakje met de naam cora van de kerkhof donker haar,redelijk donkere huid het kan ook zijn dat ik me vergis maar ik wou een nieuw huishouden nemen en plots stond ze daar...
rivadi98
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
18
Lid geworden op:
za 09 jul 2011, 19:06

Re: Speuren naar Cora

Ja de familie Alto, de familie Landgraaf en de familie Van de Kerkhof: dat zijn de prominente families in Sunset Valley. De van de Kerkhofs (Victor, Christiaans opa, om precies te zijn) stichten Sunset Valley en later kwamen de Alto's en de Landgraafs en die strijden nu een beetje om het belangrijkst te zijn. De familie Van de Kerkhof lijkt goed te zijn in steden stichten want in de tijd tussen de Sims 3 en de Sims 1 vertrekt Gustaaf, Christiaans vader, met zijn gezin uit Sunset Valley (in zijn biografie in de Sims 1 word het 'het oude platteland' genoemd) en sticht hij de buurt van de Sims 1. Overigens vertrok hij uit Sunset Valley 'toen zijn zoon Christiaan nog maar een jochie was', een kind dus, zo oud als in de Sims 3. Maar dit gaat over de familie Van de Kerkhof toen Cora er nog helemaal geen deel van uitmaakte. Cora was een lid van de familie Vrijevogel. Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zijn haar ouders niet naar buurt 1 verhuist en zijn zij in Sunset Valley gebleven, hun graven zijn namelijk in de Sims 2 en in de Sims 1 onvindbaar, dit kan erop duiden dat ze in Sunset Valley begraven liggen. Het is ook onbekend wanneer ze zijn overleden en welke oorzaak dit had. Ze zijn waarschijnlijk overleden voor Alexandra's geboorte want zij heeft geen herinneringen aan haar grootouders. Oké terug naar Cora nu: Cora trouwde met Christiaan tussen de Sims 3 en Sims 1 en zij gingen in buurt 1 wonen, ze kregen in diezelfde periode een dochter: Alexandra. Overigens ging Cora's broer Vincent studeren en daarna ook in buurt 1 wonen. Dat alles is wat zo ongeveer gebeurde tussen de Sims 3 en de Sims 1. Nu de tweede periode: Sims 1 - Sims 2. In deze periode zette Cora nog een kind op de wereld: Alexander. In deze periode overleden ook de beide grootouders van de jongen. Buurt 1 veranderde en werd Droomzicht uit de Sims 2. De periode Sims 1 - Sims 2 bestaat uit 25 jaar. Eigenlijk heb ik nu even de geschiedenis van Cora op een rijtje gezet en wat er mee samenhangt. Dan kom ik nu op het punt waar dit hele topic over gaat: haar verdwijning. Hiervoor worden meerdere hints gegeven in de Sims 2. Duidelijk is in ieder geval dat ze is ontvoerd door aliens na gebruik van de telescoop van Stefano Bigoli. Zeker is ook wel dat de zusters Heethart er iets mee te maken hebben. Zijn er nog meer dingen zeker?
.
rivadi98
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
18
Lid geworden op:
za 09 jul 2011, 19:06

Re: Speuren naar Cora

Dat klopt inderdaad. Dina Heethart was met hem getrouwd. Het is onbekend waar de zussen vandaan kwamen maar dat Dina getrouwd was met Vincent kan wel betekenen dat ze de familie Van de Kerkhof gekend heeft. Ze wonen aan het begin van de Sims 2 nog niet zo lang in Droomzicht, precies vanaf de nacht dat Cora verdween. Het lijkt aannemelijk dat Dina Vincent vermoorde omdat zij een geldwolf en omdat ze ontrouw was aan hem door een affaire te hebben met Stefano. Toch stierf Vincent aan ouderdom en trouwde Dina waarschijnlijk met hem toen hij nog geen oudere was. Vincent was waarschijnlijk ook niet bijzonder rijk. In ieder geval: Vincent overleed (mogelijk voor, mogelijk na de verdwijning van Cora) en Dina is geïnteresseerd in Christiaan. Stel dat Vincent overleed voordat de zussen Heethart naar Droomzicht verhuisden en Dina was toen al geïnteresseerd in Christiaan, dan acht ik het waarschijnlijk dat ze Stefano Bigoli (met wie ze een relatie had) min of meer heeft overgehaald om Cora te laten ontvoeren door aliens via zijn telescoop. Stefano beloofde het en doet het, daarna stelt hij Dina ervan op de hoogte. Diezelfde nacht nog verhuisd de familie Heethart naar Droomzicht. Deze theorie is toch realistisch of niet?
.
Gebruikersavatar
Morsmordre
Snackventer Snackventer
Berichten:
84
Lid geworden op:
zo 22 sep 2013, 18:34

Re: Speuren naar Cora

Heeft iemand trouwens wel eens Cora laten opgroeien en eigenlijk het hele verhaal uit de sims 1 en 2 proberen na te spelen? Misschien zitten daar nog wat hints tussen.
gitte2001
Supergeheim onderzoeker Supergeheim onderzoeker
Berichten:
2641
Lid geworden op:
ma 18 feb 2013, 16:05

Re: Speuren naar Cora

Morsmordre schreef:Heeft iemand trouwens wel eens Cora laten opgroeien en eigenlijk het hele verhaal uit de sims 1 en 2 proberen na te spelen? Misschien zitten daar nog wat hints tussen.
ik ben er al een smee begonnen....maar het werd wat saai ze is hoogstens jongvolwassene geworden!
Sharon1997
Orgaandonor Orgaandonor
Berichten:
1
Lid geworden op:
wo 09 jul 2014, 14:42

Re: Speuren naar Cora

Nog even een heeeeele late reactie, maar ik ben nu net bezig met de familie van de Kerkhof in sims 2. ik heb de cheatcode boolProp testingCheatsEnabled true gebruikt, Alexandra aangeklikt en op Spawn geklikt. Toen heb ik Thombstone of L and D gekozen en op 'Add Neighbour To Family' geklikt. Na een paar keer klikken staat de naam Cora er tussen! Deze heb ik aangeklikt en tada! De echte Cora terug in de familie. Ze weet niet meer dat ze is ontvoerd maar ze heeft wel Christiaan, Alexandra en Alexander als familie in haar stamboom staan dus het is echt de echte Cora!
Sims-Lover
Orgaandonor Orgaandonor
Berichten:
2
Lid geworden op:
zo 27 jul 2014, 19:21

Re: Speuren naar Cora

mijn eigen onderzoek. dit is wat ik weet:

- als je Cora's dochter Alexandra vaak genoeg de telescoop laat gebruiken zal ze worden ontvoert door aliens waarna ze terug komt met Cora.
- iemand (ik weet het niet zeker maar ik denk Stefano) is een tijd-reiziger. andere simmers zeggen dat hij is terug gekeerd naar de tijd van sunset vally, toen Cora nog een kind was om haar te waarschuwen voor de aliens, (wat ik nu ga typen is wat ik denk dat er is gebeurt) toen hij haar had gewaarschuwd wilde hij terug naar droomzicht gaan maar in plaats van naar zijn eigen tijd terug te keren is hij perrongelijk naar een andere stad gegaan waarna zijn tijdmachine kapot is gegaan. andere simmers zeggen dat je hem als volwassene in rivierview in de Sims 3 kan vinden (de stad weet ik niet zeker).
-in de belladonna baai in de Sims 2 staat een standbeeld van Cora.
-"Bella"donna baai (Cora van de kerkhof heet in het Engels Bella goth)
-in Stefano's contacten staat iemand genaamd Katherine Langerak, zij lijkt wel verdacht veel op Cora: (PS: ik kan een screenshot plaatsen van katherine, maar ik weet niet hoe :D )
Sims-Lover
Orgaandonor Orgaandonor
Berichten:
2
Lid geworden op:
zo 27 jul 2014, 19:21

Re: Speuren naar Cora

Rik schreef:Je kunt Cora vinden in Vreemdvoort, daar heb ik haar namelijk gevonden.
Maar het blijft een mysterie hoe zij daar terecht kwam :s
dat is niet de echte Cora, dit is wat ik denk dat er is gebeurt: Cora leefde een gelukkig leven in droomzicht met haar zoon en dochter, tot ze werd ontvoerd door aliens. de aliens wilde niet dat mensen zich gingen afvragen waar Cora was dus maakte ze een kloon. voordat de kloon volledig af was om ook te weten dat ze getrouwd is met Cristiaan en 2 kinderen heeft, Alexander en Alexandra, crashte ze boven vreemdvoort waar de kloon wist te ontsnappen. een ander ruimteschip kwam de aliens en Cora ophalen om naar hun eigen planeet (lunar lakes) te gaan om te kunnen experimenteren op Cora. (vanaf hier ligt de rest van het verhaal aan wat jij doet in de sims 2) optie A: voordat ze aankwamen in lunar lakes gingen ze nog een keer rondneuzen bij de famielie van de kerkhof. alexandra keek door de telescoop en zag een UFO en werd door dezelfde aliens ontvoerd. ze zagen in dat alexandra niet de juiste humanoiede was om op te experimenteren, maar ook dat als ze terug ging ze de wereld zou vertellen dat haar moeder hier was. dat was niet de bedoeling. ze lieten Alexandra en Cora vrij. ........ (ik weet zijn naam niet meer) voelde zich schuldig dat dit was gebeurt en ging terug in de tijd, naar de tijd van sunset valy om Cora te waarschuwen. toen hij dat had gedaan wilde hij weer terug naar droomzicht maar zijn tijdmachine deed het niet, hij werd naar een andere plek gestuurd in dezelfde tijd. optie B: er gebeurde niets en Cora werd naar Lunar Lakes gebracht waar ze later stierf aan de experimenten van de aliens. ........ (ik weet zijn naam niet meer) voelde zich schuldig dat dit was gebeurt en ging terug in de tijd, naar de tijd van sunset valy om Cora te waarschuwen. toen hij dat had gedaan wilde hij weer terug naar droomzicht maar zijn tijdmachine deed het niet, hij werd naar een andere plek gestuurd in dezelfde tijd.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie