We waren een gelukkige familie. Regelmatig kwam mijn moeder over de vloer, of tante Iz, zoals ze tegenwoordig genoemd werd. Dan bakten de dames taart terwijl ik met Damon ging gamen. Maar ook met zijn vieren hadden we de grootste lol. Sneeuwballengevechten waren de favoriet van Damon en wij wisten hem dan wel terug te pakken als hij ons voor de zoveelste keer naar buiten sleurde.

Helaas was het voor deze knul alweer tijd om een jaartje ouder te worden. Hij zou nu naar de middelbare school gaan, gekke dingen doen met zijn vrienden en misschien wel een vriendin vinden. Maar eerst: Een knalfeest! De halve school hadden we zaterdag avond over de vloer. Ik had geen idee dat Damon zoveel mensen kende. Chelo, Angelina en ik hadden ons maar boven vermaakt, want we hoefden absoluut niet in die drukte te zijn.

'Ben!' riep Chelo blij toen ze het huis kwam inlopen. 'Kijk wat ik in de post vond.' Ze gaf mij een blauw kaartje. Voorop stond in grote letters: Nelson. Ik opende het kaartje. Een glimlach verscheen op mijn gezicht.
'Tanner heeft een zoon gekregen, wat leuk!' riep ik uit.
'Als jij nou even wat kleren aan gaat trekken, kunnen we even langs,' zei Chelo. Ik rende direct naar boven. Niet alleen ik werd ouder.

Terwijl Chelo en ik op kraamvisite waren, probeerde Damon de skatebaan bij het lentefestival uit. Hij had gehoopt indruk te kunnen maken op de meiden, al pakte dat niet zo best uit. Angelina, die hij meegenomen had, kwam bijna niet meer bij van het lachen toen Damon weer eens onderuit ging.
'Kom jij het dan eens proberen,' riep Damon naar haar. Hard schudde ze haar hoofd. Angelina wist zelf maar al te goed, dat ze er zelf ook niks van zou bakken.

Tot mijn enorme verbazing, had Damon het toch voor elkaar gekregen een meisje aan de haak te slaan. Met een enorme glimlach stelde hij mij het meisje voor later die middag. Meteen liepen hij en Shirley door naar zijn kamer.
'Wat had hij nou bij zich?' grapte ik naar mijn vrouw.
'Volgens mij was het een vriendin,' reageerde ze verontwaardigd.
'Ze hebben al gezoend!' gilde Angelina van boven toen ze ons hoorde. Allebei schoten we in de lach.

Angelina hield de twee sterk in de gaten. Die spioneerskills heeft ze overduidelijk van haar oma. Ook deze avond gluurde ze weer naar het koppel dat buiten afscheid van elkaar nam. Een afscheid van dertig minuten weliswaar, maar toch een afscheid. Onbewust was ik naast mijn dochter gaan staan en staarde naar het koppel.
'Sta niet zo te gluren jullie,' zei Chelo streng. Schijnheilig keken we achterom. 'Hup, Angelina, jij gaat naar bed en kom jij mij maar even helpen met de keuken schoonmaken, Ben.' Ik stak mijn tong naar haar uit.
'Laat die jongen nou toch,' zei ze waarna ze haar tong naar mij uitstak.