Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

182 berichten • Pagina 8 van 10

Dave.
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
5666
Lid geworden op:
za 13 aug 2011, 16:14

Re: ~ Familie Dean (Het verhaal van Benjamin)

Afbeelding

~ Hoofdstuk 1.

Afbeelding
Afbeelding

In de binnenstad van het rustige en zonnige Monte Vista wandelde een jongeman, op weg naar zijn nieuwe huis. Het huis is een oud huis wat al jaren in de stad staat. Volgens de verkoper van het huis, zou het huis "een ware charme" zijn. Het huis bevat welgeteld drie slaapkamers en twee badkamers. "een zonnig, authentiek huis. Perfect voor starters." En dat was het zeker, want het huis was niet eens duur!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De jongeman stond na nadere inspectie van het huis treurig op zijn balkon naar het prachtige uitzicht te staren. Het huis was in verschrikkelijke staat, daarom was het dus zo'n koopje! Authentiek, dat zeker. Hier heeft tientallen jaren niemand gewoond! Boos belde de jongeman naar het makelaarsbureau. De verkoper vertelde dat het "te verwachten was" dat het huis in zo'n staat zou zijn voor deze prijs, en dat de jongeman "maar blij moest zijn" met wat hij gekregen had.

Afbeelding
Afbeelding

Maar de jongeman bedacht al snel een oplossing, hij begon te zoeken op internet en kwam al snel op het idee om het huis te delen met mede-starters. Samen zouden ze het dan kunnen opknappen en kunnen betalen, want starters hebben nou eenmaal niet veel geld.
Op een site voor starters plaatste de jongeman een advertentie met daarin: "huisgenoten gezocht". Al snel kreeg de jongeman reacties. Van twee jongedames en één stel. De jongeman nodigde alle vier de mensen uit om de volgende dag langs te komen.

Afbeelding
Afbeelding

Als eerste kwam een donkerharige jongedame aan. "Hey, ik ben Zoey!" stelde ze zich vriendelijk voor. De jongeman begon ongemakkelijk te praten. "Hey, ik ben Benny. Dit is dus mijn huis enne, nou, ik hoop gewoon eh... Nouja neem een kijkje binnen, want er moet veel gebeuren!" Zoey lachte vriendelijk naar Benny. "Ik wacht hier nog even op de andere huisgenoten." zei Benny voordat Zoey het huis in ging.

Afbeelding
Afbeelding

Als tweede kwam een blonde jongedame aan. "Hai! Ik ben Zara!" zei ze, en ze omhelsde Benny vrolijk. Benny schrok even, want hij had nooit echt veel contact met meisjes. Hij had heel zijn leven op een jongenskostschool gezeten en vond dit intieme contact met een meisje nogal spannend. "Ik ben Benny. Zoey, een andere vrouw, is binnen. Ik verwacht nog twee mensen." antwoordde Benny. "Oké, gezellig! Ik ga even binnen kijken, tot zo!"

Afbeelding
Afbeelding

Binnen begonnen Zoey en Zara meteen vrolijk te kletsen. "Oh, wat een geweldig huis is dit hè? Zo heerlijk groot, het kan echt mooi worden!" "Dat geloof ik best. Hé, maar die Benny, wat een knapperd! Daar zou ik wel een beschuitje mee willen eten." knipoogde Zara. Zoey begon te lachen. "Hoewel, ik vraag me af of hij wel op meisjes valt, aangezien hij nogal ongemakkelijk deed toen ik hem omhelsde." giechelde Zara nu ook.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als laatste kwam er een jong stel de trap op lopen. Benny werd meteen vrolijk, deze twee mensen kende hij! "Hé, jullie zijn Benjamin en Ivy! Ik ben Benny, ik heb jouw verhaal gevolgd op internet, Ben, echt geweldig hoe je dat gedaan hebt! Ik mistte jullie echt, ik was zo benieuwd of jullie samen zouden blijven, nou dat is dus zo!" riep Benny blij. "Bedankt." antwoordde Benjamin beleefd. Hij begon uit te leggen dat Ivy en hij in een relatie waren inmiddels. Ook vertelde hij waarom ze Appaloosa Plains hadden verlaten. "Appaloosa is echt heel mooi, maar Ivy en ik vinden dit gewoon een geweldige stad. We zijn hier een keer op vakantie geweest, en sindsdien zijn we er helemaal verliefd op!" Ivy glimlacht breed. "Je huis ziet er mooi uit, Benny."
_________________

Echt lang geleden geüpdatet zeg! Deze update stelt niet zo veel voor, maar ik vond dat het tijd was om alle personages voor de komende tijd te introduceren. Zoals jullie gelezen hebben wonen Benny, Zoey, Zara, Benjamin en Ivy nu samen in één huis en gaan ze dit opknappen. Ik heb dit allemaal in de verleden tijd geschreven (als het goed is), omdat de volgende update weer een maandje verder zal zijn, als het huis opgeknapt is. De volgende update komt dan ook pas als ik het huis verbouwd heb en dat kan nog wel een week duren denk ik.
Hopelijk vinden jullie het wel een leuke update en zijn jullie benieuwd naar de rest van het komende verhaal, ik kan jullie vertellen dat deze vijf mensen een hele leuke tijd te gemoed gaan!
Dave.
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
5666
Lid geworden op:
za 13 aug 2011, 16:14

Re: ~ Familie Starren-Dean (Benny's studieverhaal) H1 p.8

Bedankt allebei, ik zat al een beetje op reacties te wachten, ik was bang dat jullie het geen leuke update vonden ofzo. Ben begonnen met het huis verbouwen vanbinnen, ik ga het gewoon simpel houden en er niet onwijs mijn best op doen, zodat ik weer lekker snel verder kan.

Hier is voor jullie nog een leuke screen van het huishouden voor hun huis. XD

Afbeelding
Dave.
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
5666
Lid geworden op:
za 13 aug 2011, 16:14

Re: ~ Het verhaal van... Benny Starren (H1, p.8)

~ Mededeling.

Dit dagboek heet vanaf nu 'Het verhaal van...' waarin er keer op keer een Sim met jullie hun verhaal deelt. Zodra de ene zijn doel heeft bereikt, zal er nieuwe Sim zijn die een nieuw doel heeft waar naar gestreefd gaat worden.
De beginposts heb ik nu aangepast, met daarin de huizen, personages. Ook heeft ieder 'verhaal' een eigen banner.
Dave.
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
5666
Lid geworden op:
za 13 aug 2011, 16:14

Re: ~ Familie Dean (Het verhaal van Benjamin)

Afbeelding

~ Hoofdstuk 2.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Langzaam maar zeker leren de vijf huisgenoten elkaar kennen. Ze praten over hobby's, over hun verleden en over hun toekomstplannen. Zo verteld Benjamin graag aan Zara hoe hij Ivy heeft leren kennen, praat Benny graag over zijn toekomstplannen als chirurg, verteld Ivy hoe ze in haar korte periode als privé-detective in Appaloosa Plains grootse geheimen onthuld heeft en verteld Benjamin weer aan Benny over zijn afvalperiode

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook genieten de huisgenoten heel erg van hun huis en Monte Vista. Er hangt vrijwel altijd een ontspannen sfeer en ze kunnen het allemaal erg goed met elkaar vinden. Het lijkt wel of deze vijf Sims gemaakt zijn om samen te wonen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook delen ze zowat allemaal dezelfde hobby: ze lezen allemaal erg graag. Nu ze met zijn allen bij elkaar wonen, is het toch wel erg handig dat iedereen wel eens afstand van elkaar neemt. Zo heeft niemand er bezwaar tegen als Zoey een game speelt, tenzij het geluid hard aan staat want dat vind Zara dan weer vervelend. En Ivy vind het bijvoorbeeld niet kunnen als Benny bezig is met het hacken van systemen, ach zo heeft ieder zijn eigen ding.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De liefde tussen Benjamin en Ivy is er nog steeds in overvloed. Het lijkt wel of het romantische Monte Vista deze twee juist dichter bij elkaar brengt. Zo valt iedereen na een maand lang samen te hebben gewoond in een diepe slaap.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De volgende ochtend is Ivy al vroeg wakker, ze begint het ontbijt klaar te maken voor heel het huishouden, ze vind het namelijk erg gezellig om met zijn allen te ontbijten. De laatste tijd denkt ze vaak aan haar toekomst. Ze wilt in Monte Vista ook graag privé-detective worden, alleen vinden ze haar kleine beetje werkervaring niet voldoende, ze willen namelijk een diploma zien.

Afbeelding

Tijdens het ontbijt zegt Ivy ineens: "Lijkt het jullie misschien leuk om met zijn allen te gaan studeren?". Het is even stil maar dan antwoord Benny: "Mij wel, ik wil graag chirurg worden, maar daarvoor moet ik wel een diploma geneeskunde hebben." Ivy knikt, zij heeft namelijk ook een diploma nodig. "Als ik ooit Technicus wil worden, zal ik er toch voor moeten leren, lijkt mij?" zegt Zara dan. Iedereen kijkt haar verbaasd aan. "Ik vind techniek hartstikke interessant hoor!" De rest wilt er nog even over nadenken.

Afbeelding

Benjamin ruimt stilletjes de tafel af en denkt na over Ivy's aanbod. Hij was eerst verbaasd dat Ivy het nooit eerder verteld had. Hij hoeft zelf niet meer te studeren, omdat hij al een aardige bekendheid heeft als schilder. Alleen wilt hij niet dat Ivy zonder hem gaat. Benjamin besluit mee te gaan, want extra ervaring is altijd handig, toch?

Afbeelding
Afbeelding

Zoey denkt na over een eventuele studie tijdens het golven. Dit doet ze graag als hobby, maar ze weet dat ze hier nooit haar baan van kan maken. Sport vind ze sowieso heel leuk. Dan bedenkt ze dat ze ook sport kan studeren. Dan heeft ze misschien meer kans op een goede baan in de sport-industrie. Wat een goed idee eigenlijk!

Afbeelding
Afbeelding

Benny weet het zeker, hij wilt Geneeskunde studeren, en het liefste studeert hij dan met de hoogste graad af! Hij ziet al voor zich hoe hij mensen beter maakt door ze een levensreddende operatie geeft. Hij wordt al gelukkig bij het idee.

Afbeelding
Afbeelding

Benny, Benjamin, Ivy, Zara en Zoey besluiten allemaal om te gaan studeren. Benny kiest natuurlijk voor Wetenschap en Geneeskunde, Benjamin voor Kunstwetenschappen, Ivy kiest voor de studie Communicatie, Zara besluit Technologie te doen (ook al zal ze dan een van de weinige meisjes op die studie zijn) en Zoey kiest voor de studie Lichamelijke opvoeding.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Enthousiast wachten de vijf vrienden op het busje dat ze naar de universiteit zal brengen. Ze kakelen druk door elkaar heen en weten nu al dat ze er een geweldige tijd zullen hebben. Dan rinkelt Benjamin's telefoon, het busje is er bijna en de vijf vrienden maken zich klaar. om te vertrekken naar de universiteit.

Afbeelding
Afbeelding
_________________

Vinden jullie de studies die ik heb uitgekozen leuk? De meeste passen wel bij de Sims, Techniek vond ik wel grappig om te doen, en Zara was hiervoor het slachtoffer. Iedereen heeft een gedeeltelijke beurs gekregen, op Ivy en Zoey na.

Voor degenen die meer willen zien van het huis, dat kan je in mijn screentopic vinden.

Verder heb ik al wel een stukje in de universiteitswereld gespeeld en daar wat screens van, maar mijn spel loop weer heel vaak vast, dus moest ik het vaak overnieuw spelen. Op een gegeven moment startte die niet eens meer op, dus heb ik even de 'De Sims 3' map vervangen, moest wel weer mijn store enzo opnieuw installeren, en nu missen er weer kapsels dus die ga ik proberen terug te vinden. Mijn spel loop alleen wel nog steeds vast, wordt er echt gek van.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie