Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

9 berichten • Pagina 1 van 1

Kyta

SN Tutorial: Sims3packs werken niet in Launcher

Mijn Sims3packs installeren niet meer via De Sims 3 launcher ...

Met de nieuwe patches is het werkelijkheid geworden dat sommige Sims3packs niet meer geïnstalleerd kunnen worden via de launcher.

Er is een simpele oplossing voor. Deze oplossing garandeert niet dat het werkt, maar wat je op deze manier nog in je spel kan krijgen is mooi meegenomen toch ? In het voorbeeld gebruiken we een Sims3pack van TSR, dat niet via de launcher geïnstalleerd kan worden. Het rode vierkantje geeft aan waar je kunt zien, dat het Sims3pack is geïnstalleerd. Staat daar niets dan is het pack niet geïnstalleerd. Dit kun je ook via tab geïnstalleerd materiaal zien.

Afbeelding

Je kunt bij MTS een programma downloaden dat Delphy's Sims 3 Pack Multi-Extracter heet.

Met dat programma kun je Sims3packs omzetten naar ‘Monkey’-bestanden. Weet je niet wat ‘Monkey’-bestanden zijn dan kun je deze Gids doorlezen. Daar staat ook duidelijk in wat je kan doen met ‘Monkey’-bestanden.

Stap 1: Download Delphy's Sims 3 Pack Multi-Extracter. Die kun je het beste op je bureaublad plaatsen.

Stap 2: Maak een map aan op je bureaublad met de naam ‘Sims3packs’. Daarin maak je een map ‘Monkeybestanden’.

Stap 3: Doe de Sims3packs die het niet doen in de map ‘Sims3packs’.

Stap 4: Dubbelklik op ‘Sims3Pack Multi Installer’.

Afbeelding

Bovenstaand venster zal openen. Onderin kun je een vinkje neerzetten, waardoor al je ‘Monkey’-bestanden dezelfde naam krijgen als de Sims3packs. Als je een Sims3pack hebt dat uit meerdere bestanden bestaat zal het programma alles een nummer geven i.p.v. een naam.

Stap 5: Klik nu op de bovenste knop ‘browse’ en selecteer je map ‘Sims3packs’ op je bureaublad.

Afbeelding

Stap 6: Klik nu op de onderste knop ‘browse’ en selecteer de map ‘Monkeybestanden’ in de map ‘Sims3packs’ op je bureaublad.

Afbeelding

Stap 7: Klik nu op de knop ‘Extract’.

Afbeelding

Nu kun je het programma sluiten. De Sims3packs zijn omgezet naar ‘Monkey’-bestanden. Die kun je nu vinden in het mapje ‘Monkeybestanden’ dat je net hebt aangemaakt.

Voor het instaleren van ‘Monkey’-bestanden hebben wij deze gids online gezet. Als je de bestanden na het omzetten nog niet in je spel ziet, zijn ze niet goed voor het spel. Dan kun je alleen hopen dat de creator ze weer up-to-date maakt en je ze weer kan downloaden.




Met dank MTS
Gebruikersavatar
charlotte
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3975
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 12:12

Re: Mijn sims3packs installeren niet meer via De Sims 3 laun

Handig. Kan ik tenminste ook creatisch naar mts uploaden. Daar worden sims3packs geweigerd, waardoor ik geen creaties heb nog daar.

Werkt dat dan ook met sims3packs van all-about-style, want de patronen van daar worden niet geinstallerd.
revolutionart
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
125
Lid geworden op:
do 15 jul 2010, 16:09

Re: Mijn sims3packs installeren niet meer via De Sims 3 laun

kyta1702 schreef:
Sterren schreef:Werkt dit ook met illegale storespullen?
illegaal spul daar staan wij niet achter.. dat hoef je dus ook niet te vragen op deze site... ;-)
daar heb ik dus meteen een opmerking over ;-)

Sommige mensen hier zoals jou maken eigen meshes voor de sims 3 maar .sims3pack worden niet geaccepteerd omdat het geen officiële store content is. daarom moeten we de .sims3pack bestanden omzetten naar monkey bestanden en die worden dan in het spel zelf geimplenteerd. Terwijl ea dat eigenlijk niet wilt want anders lieten ze zelf gemaakte .sims3packs ook toe en dat doen ze niet dus wat krijg je dan illegale content wat via een kleine omweg geinstalleert moet worden ;-) xD

dit maak je trouwens vaak mee met EA games (battlefield laat het ook niet toe) EA wil van die mods af :thumbdn
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties