'Ben! BEEEEN!' schreeuwde Chelo naar boven.
'Wat is er?' riep ik terug. Ik kreeg alleen een schreeuw van pijn als antwoord. Ik stormde de trap af. Chelo stond met haar handen op haar buik in elkaar gekrompen bij de bank. Ik hielp haar op de bank.
'Moeten we naar het ziekenhuis?' zei ik. Ik begon in paniek te raken.
'Nee, nee daar is het veel te laat voor! Het moet hier, het moet nu!' Dit zou een hele lange nacht worden.

De bevalling was moeizaam verlopen. Diep in de nacht was Chelo naar het ziekenhuis gebracht door de ambulance. Uren lang heeft ze zitten schreeuwen terwijl het zweet op mijn voorhoofd stond. Vroeg in de ochtend kwam de zuster mij vertellen dat ik een gezonde zoon had gekregen. Een paar dagen later mochten we weer naar huis. Damon groeide als kool en wat een knapperd was het.

Ondanks dat Damon snel groeide, kon hij moeilijk leren. Hoe erg Chelo en ik ons best deden om hem te leren praten of lopen, hij wilde niet meewerken. Wekelijks bezochten we het ziekenhuis, maar ook de dokters wisten nog niet wat er met hem aan de hand was.

Terwijl Chelo en ik in de woonkamer zaten met een dokter, zat Damon in de box. Deze dokter wist misschien wat er met onze jongen aan de hand was. Hij vertelde ons dat Damon nog niet volledig ontwikkeld was toen hij geboren werd, waardoor hij nu moeite heeft met leren. Na het horen van dit nieuws, liep Chelo met de dokter mee naar buiten. Ondertussen liep ik de kamer van Damon in. Tot mijn grote verbazing, was hij aan het praten tegen zijn spiegelbeeld!

Ik pakte mijn zoon op en gaf hem een dikke knuffel.
'Goedzo, goedzo,' zei ik trots. Ik liep naar Chelo toe.
'Chelo, Damon praatte!' zei ik.
'Wat?' zei ze verbaasd. Ze gaf Damon een kus op zijn hoofd. 'Er is toch nog hoop!' Chelo glimlacht. Ik gaf haar een kus op haar mond.

Die avond belde ik Tanner op, of hij langs kon komen.
'Wat is er? Het klonk dringend,' begroette Tanner mij.
'Ik moet binnenkort weg, en ik wil dat jij op mijn familie let.' Tanner keek mij niet-begrijpend aan.
'Ik weet dat jij en mama niet met elkaar overweg kunnen, dus kom hier wonen terwijl ik weg ben.' Tanner knikte.