Hoofdstuk 12
Suzette en John zijn net aangekomen in Frankrijk. Ze gaan meteen naar het centrum van Parijs toe, want Suzette wilt graag winkelen. John is verbaasd als hij ziet hoe goed Suzette de weg kent in het centrum. Ze neemt John mee naar een souvenirwinkel. Hij vindt het niet erg groot, maar hij ziet hoe Suzette meteen door loopt naar achteren. Hij volgt haar, want het is erg druk in de winkel.
Als hij achter in de winkel terecht komt, kan hij zijn ogen niet geloven. Achterin de winkel staan de prachtigste beelden. Suzette vertelt hem dat ze hier nog mooier beelden hebben dan in het museum wat ze morgen gaan bezoeken. Hij vraagt zich af hoe ze deze informatie weet. Helaas hebben ze dankzij de aanbiedingen geen leuke souvenirs meer. Deze zijn jammer genoeg allemaal uitverkocht.
Nadat ze hebben rond geneusd in de vele leuke winkeltjes en boetiekjes gaan ze naar de boekenwinkel toe. De boekenwinkel is meteen een bibliotheek. John pakt een boek en begint die te lezen. Suzette loopt naar de kassa toe.
'Suzette, wat leuk je te zien,' zegt de vrouw achter de kassa.
'Ja, ook leuk om hier weer te zijn. Is er nog een boodschap van Rosel?' vraagt Suzette. De vrouw schuift een briefje over de balie naar Suzette toe. Suzette stopt het stiekem in haar zak. Daarna koopt Suzette nog een aantal boeken over nectar.
Voor ze terug keren naar het hotel gaan Suzette en John in een echt Frans café eten. De ober komt naar hun toe om de bestellingen op te nemen.
'Suzette, wilt u het zelfde bestellen als altijd,' vraagt de ober aan Suzette. Suzette knikt ja. John bestelt een kaasplankje.
'Hoe kennen ze je hier?' vraagt John.
'Ik ging hier veel op vakantie en ik ben hier veel voor zaken geweest,' geeft Suzette als antwoord. Ze hoopt dat John niet door heeft dat ze liegt.
Ze is blij als John niet verder door vraagt en na het eten weer terug gaan naar het hotel.
De volgende dag zegt Suzette tegen John dat ze even gaat wandelen. Ze haalt het papiertje uit haar zak. Ze leest de boodschap van Rosel en verstuurt dan een sms ter bevestiging van de afspraak. Daarna gaat zoals afgesproken haar telefoon. Ze neemt snel op.
'Ik ben in Parijs,' zegt ze als ze weet dat haar partner aan de lijn is.
'Hebben de Fransen je herkend?' vraagt haar partner.
'Ja, maar dat is opgelost. Ik ben in contact gekomen met Rosel.'
'Je had je moeten vermommen,' zegt haar partner.
'Een vermomming of make-over wordt lastig, want wat voor reden moet ik dan aan John vertellen. Ik kon ook niet alle openbare plekken vermijden, want het moet wel op een huwelijksreis lijken. Maar maak je geen zorgen hij heeft helemaal niets door.'
'Ik hoop het Suzette. Het plan was al bijna verpest. Je moet voorzichtig zijn en voor blijven zorgen dat hij je blijft vertrouwen.'
'Komt in orde. Ik neem weer contact met je op als we weer thuis zijn,' zegt Suzette waarna ze ophangt.
John vraagt alleen, maar of ze lekker heeft gewandeld. Suzette vertelt over de prachtige natuur die ze heeft gezien. Daarna gaan ze naar het museum. Ze bezichtigen de Egyptische en Chinese afdelingen. John vindt het prachtige beelden. Suzette vindt het leuk om de informatie voor te lezen aan John. John luistert met belangstelling. Het is interessant om te zien wat ontdekkingreizigers allemaal in tomben hebben gevonden.
Suzette neemt John daarna mee naar de schilderijen galerie. Ze vertelt over de prachtige kunstenaars van Parijs. John merkt dat ze deze keer zelfs meer informatie vertelt dan er op de kaartjes naast de schilderijen staat. Hij vraagt zich af hoe ze dit allemaal weet. Opnieuw vraagt hij er naar, maar deze keer zegt Suzette dat ze een tijdje in de kunstwereld heeft gewerkt. Al heeft John Suzette nooit zien beeldhouwen of schilderen, maar John denkt daar niet verder over na. Opnieuw vertelt Suzette een leugen. Ze is helemaal geen kunstnaar geweest. Het wordt een leuke dag in het museum. John en Suzette gaan daarna uitgeput maar voldaan naar bed.
De laatste dag van hun vakantie gaan ze naar de nectarmakerij toe. Als John besluit om mee te doen aan een nectarproeverij knijpt Suzette er stiekem tussen uit. Ze gaat naar de kelders van de nectarmakerij toe. In de kelders treft ze Rosel aan die bezig is met het persen van de druiven voor de nectar. Ze moet er om lachen. Het ziet er dom uit hoe Rosel stampend met haar blote voeten de druiven perst.
Als Rosel haar opmerkt gaat ze snel uit de ton. Ze vliegen elkaar als de beste vriendinnen om de hals.
'Rosel, lang geleden. Werk je nu hier?' zegt Suzette met een glimlach.
'Ja, een keer wat anders dan de schilderijengalerie in het museum. Al hebben wij als tieners veel plezier beleefd aan dat baantje. Het is leuk om de toeristen te gidsen, maar het is net genoeg voor een zakcentje om op vakantie te gaan,' zegt Rosel.
'Onze alle eerste vakantie. Het was echt geweldig om meer te zien dan Parijs,' zegt Suzette. Ze is erg blij dat ze haar beste vriendin eindelijk weer eens opzoekt.
'Het is geweldig dat je terug bent in je geboorteland, Suzette. Ik heb je gemist toen je na je afstuderen aan de middelbare school naar Twinbrook vertrok. Zeker heel anders dan hier,' zegt Rosel met een glimlach. Suzette knikt ja.
'Je bent hier vast niet om oude herinneringen op te halen,' zegt Rosel.
'Je weet wat van onze plannen, want dat heb ik je in mijn brieven geschreven. Nu hebben we jouw hulp nodig voor het volgende plan,' zegt Suzette.
'Een erg gewaagd plan. Maar dat ben ik niet anders gewend,' zegt Rosel.
'We zullen je daarom ook goed betalen, maar de details daarover zullen we later bespreken. Ben je bereid om de regels te overtreden?' vraagt Suzette.
'Ik heb jullie vaker geholpen. Ik ken de risico's,' zegt Rosel.
'Ik ben blij dat ik weer op je kan rekenen, Rosel,' zegt Suzette. Ze buigt zich naar voren en fluistert het plan in Rosel haar oor. Suzette ziet dat Rosel helemaal glundert als Suzette er over verteld.
'Is hij knap?' vraagt Rosel nieuwsgierig.
'Het is een stoere en sterke man. Ik zal je nog wel alle informatie over hem geven. Ik weet zeker dat jij zijn type bent,' zegt Suzette.
'Ik houd wel van zulke uitdagingen. Maak je geen zorgen dit is echt een klus voor mij,' zegt Rosel terwijl ze enthousiast naar zichzelf wijst. Daar maakt Suzette zich ook geen zorgen om. Ze weet hoe graag Rosel aandacht wilt trekken van mannen.
Suzette ziet dat John niet erg blij is als ze terug is. Hij vraagt meteen waar ze is geweest. Suzette vertelt met een glimlach dat ze een verrassing voor hem heeft. Ze geeft hem een cadeau. John is nieuwsgierig naar de inhoud. Als hij het pakketje open maakt, ziet hij dat er een fles nectar van de nectarmakerij in zit. Suzette vertelt hem hoe ze de nectar zelf heeft gemaakt, omdat ze geen leuk souvenir konden vinden. John is erg blij met de fles nectar. Suzette vindt dat John niet hoeft te weten dat Rosel deze fles voor hem gemaakt heeft. Het wordt een leuke, laatste dag van hun vakantie, op de nectarmakerij.
Laatst gewijzigd door SimsMeid op ma 30 dec 2013, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.