Zoals beloofd. Ik heb vandaag volop tijd gehad, dus ik kan alle gemiste dagen wel inhalen. Maar van te voren voel ik me verplicht om te zeggen dat het echt ontzettend veel screens zijn!
Dag 217:
Vandaag maakt Fay de vaardigheidstest, jammer genoeg krijgt ze geen beurs. Maar dat weerhoudt haar er niet van om nog naar de universiteit te gaan!
Meteen diezelfde morgen neemt ze afscheid van haar familie.
Haar kleine broertje krijgt een dikke knuffel. En Fat fluistert hem ook nog in zijn oor dat hij maar goed op 'de oudjes' moet passen wanneer ze weg is.
De rest wordt niet vergeten!
Stoere, oude Donnovan moet zelfs een traantje wegpinken.
Fay zwaait nog een laatste keer. En vertrekt dan naar de plaats waar zij en een paar andere leeftijdsgenoten hebben afgesproken. Vanuit daar zijn ze van plan om met zijn allen te vertrekken.
Dag 218:
En hier zijn ze dan! De zeven huisgenoten van Fay!
Kayleigh Valentine (door Ray):
Devon Stensford (door Imme):
Jill Rodeberg (door Shevens):
Job Sneijder (door Froos):
Sacha Weels (door Anna):
James Carter (door Rudy):
Floyd Tomson (door Dave.):
Met zijn allen in de bus!
En daar zijn ze!

In hun spiksplinternieuwe studentenhuis, waar ze de komende twee semesters zullen vertoeven!
Fay haar kamer, die ze zal delen met Sascha.
Ook Kayleigh en Jill zullen een kamer delen, James en Devon, Floyd en Job.

(ik heb alle namen op briefjes geschreven, meiden bij mekaar en jongen bij mekaar. En toen heb ik steeds twee paar gepakt. Daar is dit uitgekomen, ik hoop dat jullie het een beetje eerlijk vinden!)
(de andere kamers zijn ook ongeveer zo ingericht, maar het wordt nogal een gedoe om ook daarvan allemaal screens te posten.)
Dag 219:
De groep heeft de kamers verdeeld, de koffers uitgepakt en de kleren in de kast (of op de grond..)
Er staat een introductie op het programma. De hele clan vertrekt.
Fay natuurlijk op haar gloednieuwe scooter! Met Devon die haar probeert bij te houden op zijn fiets..
Ook Job en Kayleigh racen naar school!
Jill, Sascha en Floyd doen het rustiger aan...
En James komt ook net op tijd nog aanrennen.
Nadat ze hun gratis spulletjes hebben opgehaald, gaan ze nog wat rondkijken en elkaar beter leren kennen.
Floyd laat meteen al zijn experimenten los op Jill, die ietwat angstvallig meewerkt. Floyd heeft wel een heel mysterieus lachje?
James en Kayleigh spelen een spelletje, deze twee 'hebben veel met elkaar gemeen' zoals het spel zegt. Ik ben benieuwd wat dit gaat worden!
Devon en Fay zijn gek aan het doen.

Terwijl Sascha en Job aan het pingpongen zijn.
Jill heeft genoeg gekregen van Floyd zijn experimenten, ze haalt haar hart op bij de schildersezel.
Job en Fay maken gekke foto's, met resultaat!
Dag 220:
Ze sluiten hun eerste dag af in het koffiehuis!
Devon, Jill, Job en James schuiven aan en zijn gezellig aan het kletsen. Fay haalt nog een kaasbroodje om haar honger te stillen.
Sascha oefent in de kamer ernaast haar toespraak, Floyd en Kayleigh luisteren mee en geven opbouwende kritiek.
De avond breekt aan en de muziek begint te spelen, het belooft een leuke eerste nacht op de campus te worden!
Sascha en Job gaan wild dansen, feestbeesten!
James slaat zijn slag en zoent Kayleigh, vanuit het niets!
Gelukkig! Nadat ze van de schrik is bekomen, pakt ze James stevig vast en de twee raken verstrengeld in elkaars armen.
De deur rinkelt, en er komt een nieuwe gast binnengelopen. En wat voor één!
Fay heeft hem al gauw gevonden en er wordt de rest van de avond flink gedanst!
Jammer genoeg is de volgende dag een gewone schooldag, iedereen vertrekt naar huis om nog een goede nacht te slapen voordat het 'echte' leven begint.
Echter, er blijven twee achter. Fay en Jamie, zo heet hij, hebben het nog heel gezellig!
Fay vindt Jamie echt knap!
Dag 221:
Iedereen is vroeg uit de veren, Jill en Kayleigh zijn al druk in de weer. Kayleigh ruimt de was op terwijl Jill een ontbijtje in elkaar knutselt.
De mannen (en Sascha) ploffen neer op een stoel en kijken vrolijk toe hoe de rest het werk doet.
Als het ontbijt klaar is, is het opeens een drukte van belang in de keuken!
Fay schrokt snel haar eten naar binnen, ze was laat gister en heeft zich natuurlijk meteen alweer verslapen...
Ze scheurt naar school op haar scootertje (het is maar goed dat je geen snelheidsovertredingen kunt maken in de sims!

)
Het is al erg druk voor het schoolgebouw..
Een tijdje later moet ook de rest eraan geloven.
Na haar les gaat ze naar het centrale plein, daar komt ze Devon tegen die ook net klaar was met zijn eerste les.
Nadat ze een grappig filmpje heeft laten zien besluit Fay om een medestudent te interviewen, om haar communicatie-studie een boost te geven.
Devon gaat studeren uit zijn boek.
De man is erg fanatiek in het uiten van zijn mening!
Dag 222:
Fay is druk aan het rondbellen, ze plandt namelijk een groot kampvuur-feest voor de avond!
Nadat iedereen is uitgenodigd, gaat Fay alvast naar het park waar het allemaal gaat gebeuren.
Daarna vliegt ze nog even naar 'huis' om zich klaar te maken!
----------------------------------------------------------------------------------------------
Zooooooo, dat was het dan!
Morgen het grote kampvuur-feest, ik kan nu al vertellen dat dat ook echt heel erg veel screens zijn. Zie het maar als een soort compensatie voor mijn afwezigheid laatste week.
Ik hoop vooral heel erg dat jullie de manier waarop ik de huisgenoten verwerk in het verhaal goed vinden! Ik wil niemand achterop stellen. Dus als jullie een huisgenoot te weinig zien, zeg me dat dan alsjeblieft. Dan kan ik daar wat aan doen!
Ik vind het echt geweldig leuk om zo met al die studenten van jullie te spelen, hopelijk vinden jullie het ook leuk!