Upje!
Dat weekend werdt echt een top weekend. De band tussen Lilly en mij werd sterker dan ooit. We konden lekker 's morgens door de tuin rennen en lol hebben. Soms was ik zelfs sneller dan Lilly. Ik voelde me beter dan ooit.
Samen fietsten we ook naar ons geheime afgelegen plekje. Het was er prachtig, ik genoot ervan om buiten te zijn. Ik plofte neer op de rode deken die ik achterop mijn gloednieuwe fiets had meegenomen. Lilly plofte langs mij neer. 'Denk je echt dat je klaar bent voor school?' vroeg Lilly. 'Ja, ik weet het honderd procent zeker, maar hoe gaan kinderen dan met mij om omdat ik anders ben?' beantwoorde ik. 'Nou papa je heeft vertelt hoe het allemaal in elkaar zit snap je misschien dat kinderen je anders zullen vinden en je daarom misschien zullen pesten' 'Wat houdt dat in?' 'Dat ze misschien stomme dingen zeggen, net zoals ruzie's in films, dat soort dingen' vertelde Lilly. Ik schrok, dat had ik niet verwacht. 'Alleen omdat ik anders ben?' vroeg ik terwijl ik naar de grond staarde. 'Rustig maar, ik ben bij je' en Lilly slaat een arm om me heen.
Lilly werd ondertussen ook ouder, ze zat al in groep 7. Ik keek heel erg tegen haar op. Ze sprak vaak af met vriendinnen, maar nooit bij ons thuis. Ze schaamde zich voor mij. Op dat soort momenten voelde ik me heel er schuldig. Lilly liet het nooit merken dat ze het jammer vond. Ze haalden altijd 7's op school en moest nooit nablijven. Ze wist al zeker dat ze later iets in de journalistiek wilden gaan doen. Stiekem, dacht ik dat ze een beetje bang was voor het geval dat ik naar haar school ga. Ik was supertrots op mijn zus. 'Ik ga proberen er wat van te maken, hoe dan ook' besloot Harper.
Die maandagavond hadden mijn ouders een gesprek op school, ik moest op de gang wachten want er zouden wat testjes bij mij afgenomen worden.
'Hallo meneer en mevrouw Jones' begon directrice Mclean vriendelijk. De vrouw (juffrouw Lila) die mijn leerkracht zou worden begroette mijn ouders ook. 'Zoals wij begrepen via mevrouw Jones is Harper anders getint, correct?' zei directrice Mclean. 'Correct' zei mijn vader. 'Wij hebben hier met de toekomstige klasgenoten over gepraat, en een groot deel ervan begrijpt het. We hopen natuurlijk niet dat ze Harper er anders door gaan zien.' Mijn moeder glimlachte, ze zag het al helemaal voor zich hoe ik net zoals alle andere kinderen zou zijn. 'Laten we Harper er even bij halen.'
Mijn testen waren afgenomen door juffrouw Lila en ik bleek overal topscore te hebben. Ze overwogen eerst mij een klas te laten overslaan, maar mijn ouders wilden dat ik vriendinnetjes van mijn eigen leeftijd had. Directrice Mclean bekeek mij eens goed. Ik zag aan haar dat ze dit niet verwacht had maar het gaf me geen ongemakkelijk gevoel. 'Geweldig dat je ook thuis zo goed opgeleid bent' glimlachte ze. 'Welkom op de basisschool, Harper'
-----------------
Ik weet, ik moet meer plaatjes gebruiken en minder tekst
Reacties, tips etc. altijd welkom!