Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Gesloten

227 berichten • Pagina 10 van 12

Gebruikersavatar
Froos
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3758
Lid geworden op:
di 01 jun 2010, 23:13

Re: Dagboek Familie Vrijevogel H13 28~7~2012

Dat been optillen zag ik ook, is je vergeven abctje ;) ik heb ook een fout in mijn laatste up afl.7. Gelukkig nog niemand opgevallen. Zie jij het? :flapper

edit: Big mamma heeft het opgemerkt. (deetui zie mijn dagboek) knap hoor :thumbup

Laatst gewijzigd door Froos op ma 30 jul 2012, 00:57, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
abctje
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3515
Lid geworden op:
ma 27 sep 2010, 15:41

Re: Dagboek Familie Vrijevogel H13 28~7~2012

Bedankt! :laugh
En van dat been, oeps! Ik zie het nu ook :$

H14:

Afbeelding

Zachtjes neuriede Jolanda een wijsje van haar favoriete liedje. Bertha was naar een vriendin in Twinbrook vertrokken voor drie dagen, dus het was lekker rustig thuis. Glimlachend sproeide ze het water over haar paprika's, wiedde ze haar kleine appelboom en oogstte ze haar uien. Het was een heerlijke dag en Jolanda maakte hier volop gebruik van. Vandaag was de rust weer even teruggekeerd in huis.

Afbeelding

Ze keek op toen ze een vreemd gerommel hoorde 'Wat krijgen we....' voor ze haar zin af kon maken kwam een hevige drang om over te geven naar boven. Ze rende zo snel mogelijk naar de wc en liet alles gaan. 'Wat is dit toch?!' Ze was de laatste dagen regelmatig misselijk en vooral erg snel moe. Ze opende zuchtend de la van het toiletkastje en trok er een leeg doosje uit. 'Verdorie!' Ze griste de autosleutels van de tafel en stapte in.

Afbeelding

Eenmaal op de weg liet ze haar gedachten de vrije loop. De laatste keer dat dit gebeurde was toen ze zwanger was van Cora. Zou ze het weer zijn? Ze was dan al wel weer wat ouder maar wat zou het?! Stiekem hoopte ze van wel, maar wat zouden de kinderen ervan vinden?! Cora zou het natuurlijk helemaal geweldig vinden, maar Vincent? Hij was hele dagen bij zijn vriendinnetje en hij had al eerder te kennen gegeven dat hij het haar wel te oud vond voor nog een kind. maar een broertje of zusje? Dat zou hij niet erg vinden. En Sam? Sam zou heel blij zijn, daar was geen twijfel over mogelijk.

Afbeelding

Bij de supermarkt aangekomen zag Jolanda een vrouw zitten, een vrouw die ze herkende als de moeder van Vincent zijn vriendinnetje Hannah. Janine heette ze, Janine Verbeek. Jolanda stapte op de vrouw af. Iets wat ze anders nooit zomaar zou doen, maar ze was toch wel erg benieuwd naar de toestand van Hannah.

Afbeelding

'Hallo, ik ben de moeder van Vincent, Jolanda. Jij bent toch Janine Verbeek?' De vrouw stond op en stak haar hand uit 'Ja dat klopt. Vincent is een erg lieve jongen, hij helpt Hannah heel erg' Jolanda glimlachte 'Ik heb het gemerkt, maar hoe is het met Hannah?' 'Ach, ze moet erg vaak naar het ziekenhuis voor controle. Maar er is hoop! Volgende maand vertrek ik met haar naar Champs les Sims. Daar hebben ze een speciale operatie die haar mogelijk zou kunnen helpen. Het is duur, maar zeker het proberen waard!' Janine keek hoopvol en Jolanda knikte 'Op hoop van zegen dan maar! Het zou erg triest zijn als het mislukte'

Afbeelding

Janine knikte 'Maar wat brengt jou hier?' vroeg ze om een stilte te vermijden. 'Ach, ik ben de laatste tijd zo moe en misselijk. Ik heb waarachtig zelfs het gevoel dat ik aangekomen ben!' Janine lachte 'Nou gefeliciteerd dan maar! Je bent zwanger! Geen twijfel mogelijk! Ik herken dat, het is precies zoals het bij mij ging. Ochtend misselijkheid, snel moe enz. Het kan niet anders!' Jolanda begon te glimlachen van oor tot oor 'Zou het dan toch!? Oh, dat is geweldig! Ik had zo al een vermoeden, maar je hebt gelijk. Het kan niet anders!'

Afbeelding

'Ik moet gaan, tot ziens!' riep Jolanda, waarna ze de weg over rende. Richting het grote kantoorgebouw waar Sam werkte. Ze was dolblij. Maar zou Sam het echt wel leuk vinden?! Ze waren nota bene allebei al achter in de dertig en dus niet meer de jongsten. 'Ach, wat maakt het uit? Zolang ik nog gezond ben kan het geen kwaad!'

Afbeelding

Tien minuten later stapte Jolanda uit de lift. Er was niemand bij het koffiezetapparaat. Ze besloot om maar gewoon door te lopen naar Sam zijn kantoor, daar zou vast niemand bezwaar tegen hebben toch?

Afbeelding

Ze stapte Sam zijn kantoor binnen, waar ze de schrik van haar leven kreeg....


Afbeelding

......

Afbeelding

Jolanda slaakte een gil en de twee tortelduifjes schrokken op. Jolanda had haar armen in de lucht gegooid en stond als versteend naar de twee te kijken.

Afbeelding

'Ik denk dat ik maar eens ga, ik zie je later Sam' De lange secretaresse knipoogde naar Sam en verliet vervolgens de kamer. Sam leek niet te beseffen wat hij net had gedaan, geschokt keek hij Jolanda aan. 'Jolanda, ik weet niet wat me bezielde! Het spijt me zo! Het had niets te betekenen, ik zweer het! Alsjeblieft, alsjeblieft, laat me het uitleggen!' Hij keek haar smekend aan maar.....

Afbeelding

....Jolanda rende al snikkend het kantoor uit

-----------------------------------------------------------------------------------------------

:D
Gebruikersavatar
abctje
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3515
Lid geworden op:
ma 27 sep 2010, 15:41

Re: Dagboek Familie Vrijevogel H14 31~7~2012

H15:

Afbeelding

Voorzichtig klopte Jolanda op de deur. Ze had was na het voorval meteen naar huis gereden en had snel enkele spullen bijeengeraapt. Ze moest nadenken, en de enige plek waar ze dat kon doen was bij haar neef. John.

Afbeelding

Na vijf minuten hoorde ze gerommel aan de deur en deed John verbaasd open. Hij keek van haar, naar haar tas. Met smekende ogen staarde ze hem aan. 'Jolanda wat is er gebeurd?' vroeg hij. 'Alsjeblieft' was het enige wat ze zei. Ze barstte in snikken uit.

Afbeelding

Ze viel hem in de armen en snikte. John klopte haar geruststellend op haar rug. 'Sssjh, stil maar' fluisterde hij. 'Kom naar binnen. Dan zet ik een flinke kop koffie klaar en vertel je me maar wat er aan de hand is' Ze knikte en volgde hem naar binnen.

Afbeelding

Hij geleidde haar naar een stoel en liep vervolgens naar de keuken. Jolanda plofte neer en keek om zich heen. Wat was ze hier lang niet meer geweest, en nu klopte ze hier zomaar aan om vervolgens te blijven. Ze zuchtte. Tien minuten later riep John haar toe dat de koffie klaar was en dat ze beter aan de eettafel konden gaan zitten. Ze stond op en sleepte zichzelf naar de tafel, waar ze zuchtend ging zitten.

Afbeelding

'Brand los!' zei John, en hij keek haar verwachtingsvol aan. 'Hij heeft me bedrogen!' barstte Jolanda los 'Ik-ik ontdekte dat ik zwanger was, en ik zou het hem gaan vertellen. Maar in zijn kantoor aanbeland..... Zag ik hem....met een ander!' Weer huilde ze. 'Ach.... lieverd! Je blijft hier maar zolang je wilt! En de komende drie dagen zul je voor jezelf hebben, want ik vertrek morgenvroeg naar een beurs in Parijs!' hij knikte haar toe 'En nu... Ga ik een lekker heet bad voor je laten vollopen en dan ga je daar lekker in luieren! Ik maak het diner wel, daarna ga je lekker vroeg op bed!' Jolanda keek hem dankbaar aan.

Ondertussen
Afbeelding

Huilend zat Cora onder de grote eikenboom in de tuin, ze snikte oorverdovend....

Afbeelding

.... en merkte niet eens dat Eva, haar kampvriendinnetje, naar haar toe kwam rennen. Ze schrok pas op toen ze haar naam hoorde 'Cora! Cora wat is er?!'

Afbeelding

'Heb je je pijn gedaan?' vroeg ze bezorgd. 'Kom, ik help je overeind' Ze pakte Cora bij haar armen en trok haar omhoog. 'Wat is er toch?!' Cora keek haar met betraande ogen aan 'Mijn moeder.... Ze is weg! Ik kwam net thuis van school en toen zag ik haar vertrekken, ze huilde. Toen ik binnenkwam..... kwam pappa ook net thuis en ik zag dat hij ook bijna moest huilen! '

Afbeelding

'Ooh...' bracht Eva uit. Waarna ze haar armen om Cora heen sloeg 'Het komt wel goed, schatje!' Cora lachte door haar tranen heen. 'Kom op! Dan maken we er nog een leuke dag van!' riep Eva. En binnen de kortste keren,

Afbeelding

zaten ze gierend op de schommels

Afbeelding

En schreeuwend op de glijbaan. Zo had Cora toch nog een leuke dag, al was die van Sam en Jolanda nog steeds verschrikkelijk......

-----------------------------------------------------------------------------------------------

(A)

Weergave- en sorteeropties

Gesloten