Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

303 berichten • Pagina 1 van 16

Gebruikersavatar
britje
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
130
Lid geworden op:
di 31 mei 2011, 16:12

Dagboek Familie van de Kerkhof - Beëindiging GSSS

Afbeelding

Familie van de Kerkhof
De Van de Kerkhofs wonen al sinds jaar en dag in de stad. De somberheid van het kerkhof dat in de buurt ligt past goed bij hen, maar kan de jonge Christiaan op zo'n plek wel normaal opgroeien?

Laatst gewijzigd door britje op ma 03 sep 2012, 21:13, 2 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
britje
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
130
Lid geworden op:
di 31 mei 2011, 16:12

Re: Dagboek Familie van de Kerkhof

Afbeelding

"Goedendag. Mijn naam is Gustaaf van de Kerkhof, zoals velen van jullie wel zullen weten.
Vandaag schrijf ik mijn memoires op. Niet alleen die van mij, maar ook dat van mijn familie. En het is niet zomaar een verhaal, nee; wij waarborgen een verschrikkelijk geheim. Maar zoals met elk goed verhaal, moet je bij het begin beginnen."


Afbeelding

"Wij van de Kerkhofs stammen uit een oud en nobel geslacht. Dit is iets waar wij trots op zijn; de van de Kerkhofs hebben immers Sunset Valley gesticht. Helaas heeft Christiaan heeft het nog niet helemaal begrepen. En dit stelt mij een beetje teleur."


Afbeelding

Het werd tijd voor een *intiem* gesprek met Cornelia. "Cornelia, het word tijd dat onze Christiaan eens leert wat het is om een van de Kerkhof te zijn. We hebben een erfenis in ere te houden, en als ik er later niet meer ben, wil ik wel dat Christiaan weet wat hij waard is." zachtjes mopperde hij nog op iets dat sterk op "Landgraaf" leek. Cornelia knikte heftig. "Ja Gustaaf, waarom neem je Christiaan niet mee op een tour door de stad? Je weet vast genoeg te vertellen hoe het er hier uitzag voordat.. DIE mensen hier kwamen wonen?" Gustaaf was het er mee eens. "Prima, dan gaan we morgenochtend vroeg. Dan neemt hij maar een dag vrij van school, dit is toch veel belangrijker."

Afbeelding

Helaas zat Christiaan daar niet bepaald op te wachten.

Laatst gewijzigd door britje op vr 13 jul 2012, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
britje
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
130
Lid geworden op:
di 31 mei 2011, 16:12

Re: Dagboek Familie van de Kerkhof

De volgende ochtend om 6 uur..

Afbeelding

"CHRISTIAAN!! Hup wakker worden luilak, we hebben ons domein te bekijken!" donderde Gustaaf. "Over een kwartier sta je buiten!" Christiaan kreunde. Hij had nog zo gehoopt dat zijn vader het niet meende. Hij had wel vaker belachelijke ideeën, maar dit..


Afbeelding

Gustaaf ging zich snel omkleden. Maar wat moest hij nu weer aan? Een echte heer kan toch nooit twee keer het zelfde dragen? Rijk en nobel zijn heeft zo zijn verantwoordelijkheden, ook al gaf het normale volk daar niet meer om. Tradities, tradities..


Afbeelding

"Perfect!" Gauw liep hij naar beneden want hij hoorde Christiaan al stommelen.


Afbeelding

... waar hij geschokt bleef staan.


Afbeelding

... "Waarom heb je hetzelfde aan als gisteren!?"


Afbeelding

"Omdat het 6 uur s'morgens is en ik maar een kwartier heb gekregen. En omdat het KAN."


Afbeelding

.... Okeee.... Toch nog een van de Kerkhof, dacht Gustaaf. Er is nog hoop. Hij wist niet of hij nu boos moest worden op zijn brutale opmerking, of trots moest zijn. "Laten we maar gaan."


Afbeelding

"Waarom staan we voor het huis pap?" vroeg Christiaan. "Nou zoon." begon Gustaaf, "Dit is het eerste huis dat in Sunset Valley is gebouwd, en het stamt nog af uit het Victoriaanse tijdperk, toen... " -blablablabla- Christiaan onderbrak zijn vader. "Pap, ons huis heb ik al genoeg gezien. Kunnen we niet ergens anders heen gaan?" "Nou vooruit." zei Gustaaf.


Afbeelding

"Kijk Christiaan!" zei Gustaaf. "Hier zijn onze van de Kerkhof voorvaderen aan komen zeilen en hebben zo onze stad gebouwd!" "Maar pap." zei Christiaan, "De stad is toch niet "van ons?" die is van iedereen!" - "NEE. Van ONS." zei Gustaaf stellig.


Afbeelding

Christiaan zuchtte. "Laten we maar verder gaan."


Afbeelding

"Nu zijn we op ons familie kerkhof." Zei Gustaaf. Christiaan keek zijn vader scheef aan. "Nouja, het is nu dan voor iedereen, maar het was ooit van ons!" zei hij koppig. "Als dat zo is." begon Christiaan, "waarom liggen dan al onze voorouders begraven in onze TUIN?" - Gustaaf dacht even na. "Omdat wij niet naast het gepeupel horen te liggen." verzekerde hij zijn zoon. "NEXT!" riep Christiaan.


Afbeelding

"Hier zijn we op het stadsplein Christiaan." zei Gustaaf. "Ja dat had ik al begrepen." zei Christiaan, niet lichtelijk verveeld. "Ik kan je nog vertellen hoe onze voorouders hier steen voor steen de grondbeginselen van ons stadshart hebben gebouwd, voordat die snobbische Landgrafen hier kwamen wonen." Christiaan wou zeggen dat dat absoluut niet hoefde, maar Gustaaf was al begonnen.


Afbeelding

- Blablablabla - "Interessant he?" zei Gustaaf met een grijns op zijn gezicht.
"Ik wil naar huis..." zei Christiaan zielig. Gustaaf zag dat zijn pogingen tevergeefs waren. Nou vooruit, we gaan nog even naar de boekwinkel en dan naar huis." "ECHT?" zei Christiaan blij. "Ja, maar dan moet je wel de speciale uitgave van het boek "De van de Kerkhofs: een Nobele Geschiedenis." lezen die ik straks voor je ga kopen." "Ooh..." zei Christiaan teleurgesteld.


Afbeelding

"Dus, ik ben even binnen, dan wacht jij hier." Christiaan knikte.


Afbeelding

Christiaan wachtte geduldig voor de boekenwinkel op zijn vader. Waarom was zijn vader nou zo ouderwets? dacht hij boos. Waarom is hij niet zoals de vaders van de kinderen uit mijn klas?


Afbeelding

Na een halfuur was zijn vader nog niet terug. Christiaan begon ongeduldig rond te hangen totdat er plotseling..


Afbeelding


Afbeelding


... iets heel onverwachts gebeurde.



Met dank aan abctje voor de goede samenwerking :D

Laatst gewijzigd door britje op do 12 jul 2012, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
maxime
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
38
Lid geworden op:
zo 08 jul 2012, 19:30

Re: Dagboek Familie van de Kerkhof

die achternaam komt me bekend voor
geloof is een nachtegaal die je ziet van heel ver
hij is echt en zo zeker als de avondster
je pakt hem niet, vangt hem niet wat je ook doet
maar toch is hij er wel en komt alles weer goed

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie