Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

26 berichten • Pagina 1 van 2

Gebruikersavatar
Simmielove
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
14312
Lid geworden op:
wo 17 feb 2010, 14:14

Re: Spel stopt met werken als ik outfit probeer te plannen.

Gebruik je downloads? Probeer die er eens allemaal af te halen en kijk of het dan nog steeds zo is. Het kan ook komen door een bepaalde mod..
Afbeelding
Afscheid nemen wordt telkens moeilijker~
“You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.” - Harvey Dent in The Dark Knight
Klik hier voor mijn site met boekenrecensies
Gebruikersavatar
franniewee
Mest analist Mest analist
Berichten:
535
Lid geworden op:
wo 30 sep 2009, 22:32

Re: Spel stopt met werken als ik outfit probeer te plannen.

@Shelly, het kan inderdaad zo zijn dat je een gedownload item hebt dat de problemen veroorzaakt. Dat hoeft niet perse een MOD te zijn.
Je kan verschillende methodes hanteren om erachter te komen wat er aan de hand is.
1. Je haalt inderdaad ALLE downloads weg, plaats het tijdelijk op een veilige plek, je bureaublad of zo. Start het spel op, probeer een outfit te plannen. Geen problemen? Dan stap 2.
2. Plaats steeds een gedeelte van je downloads terug. Start het spel, plan outfit, probleem nog aanwezig?
3. Nee, ga dan door. Of wel een probleem.
Splits dan telkens het gedeelte van de downloads in tweeen, en ga verder volgens bovengenoemde procedure.
Zo maak je steeds het gedeelte waar je verkeerde download in zit kleiner.

Andere methode: download The Sims3 Dashboard Tool en laat het draaien.
Hier is de link: https://www.modthesims.info/d/387006
Dit programmaatje kan foute downloads opsporen. Maar het heeft zijn beperkingen. Zo zullen niet alle 'fouten' ook echt fout zijn. Bijv. Sets worden vaak als duplicates van een enkel bestand weergegeven, afhankelijk van hoe de maker van de download het gemaakt heeft.

succes!
Afbeelding
Tutorials in Dutch vind je hier en voor The Long Road klik op de banner
Gebruikersavatar
Shelly1991
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
44
Lid geworden op:
do 01 dec 2011, 13:29

Re: Spel stopt met werken als ik outfit probeer te plannen.

Het zit zeker nog niet vol.
Het probleem is nu wat veranderd. Als ik een outfit heb gepland en ik probeer het op te slaan krijg ik de foutmelding 12. Ik merk dat ik meestal problemen heb als ik een hele alledaags outfit plan dus niet een topje en een jeans apart maar bijvoorbeeld een jurk. Of ik krijg te zien dat sims 3 niet meer werkt en wordt afgesloten of foutmelding 12. De foutmelding 12 krijg ik wel ook op andere momenten als ik het spel probeer op te slaan. Ik weet echt niet meer wat te doen :( Ik heb al een paar outfits verwijderd die ik deze week heb gedownload en nu krijg ik de foutmelding (sims 3 werkt niet meer) niet meer als ik een outfit plan maar dus wel de andere errors. :(

Groetjes Shelly
Gebruikersavatar
Shevens
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3471
Lid geworden op:
do 28 okt 2010, 20:02

Re: Spel stopt met werken als ik outfit probeer te plannen.

Heb je anders de Sims 3 dashboard tool al geprobeerd?

https://www.modthesims.info/d/387006
Die vindt automatisch errors in downloads/MOD's

Maar misschien ligt de fout nog ergens anders?
Probeer anders even de CACHE- files te verwijderen, Mocht nog wel eens werken?
Te vinden in Mijn documenten > Electronic Arts > De sims 3
namen:

CASpartcache.package
compositorCache.package
scriptCache.package
simCompositorCache.package
Dit is volkomen veilig want dit heb ik zelf ook al eens gedaan, maak voor de zekerheid een backup van die bestandjes als je dit doet. :)

En voor derest, We horen het wel als er weer iets nieuws verschijnt en/of het niet zou werken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
SimGandr
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
411
Lid geworden op:
vr 17 dec 2010, 23:49

Re: Spel stopt met werken als ik outfit probeer te plannen.

Ik heb hetzelfde euvel, maar niet alleen met outfits plannen. Op het ogenblik ben ik al zeker een zes keer bezig geweest om een koppel te laten huwen. Wat ik ook doe, het programma blijft koppig weigeren om op te slaan als het huwelijk geheel voorbij is en alle simmies weer thuis zijn. Downloads zijn bij mij niet de oorzaak omdat ik het euvel ook al had voor ik downloads in mijn spel opgenomen had. *Zucht* Bij mij is mogelijk het probleem dat ik toch wel aardig wat mensen in 1 woning heb wonen. Elke keer als ik meer dan vier sims in een huishouden heb krijg ik problemen. Morgen maar weer proberen om eens te zien wat ik nog meer kan doen dan de boel uit ellende te wissen. Zo krijg ik nooit een derde generatie simmetjes...

Anyway, mij werd inderdaad destijds aangeraden door EA zelf om een backup te maken en alles opnieuw te installeren. Dan de familie terug te plaatsen en hopelijk was daarmee het probleem verholpen. Nadeel is alleen wel... Het komt om de haverklap weer terug om verschillende redenen. Vorige keer was het reizen dat het probleem vormde (reden dat ik dat dus niet eens meer doe...) om maar een voorbeeld te noemen.

Ik vermoed, maar kan het natuurlijk mis hebben, dat het meer in de cheatcodes zit. Als je toch een keer vergeten bent dat je die aan had terwijl je afsloot... Probleem.
Dát of het feit dat ik een keer een onverwachte afsluiting van de computer kreeg omdat die vrolijk had zitten upgraden van mijn virusscanner en opnieuw moest opstarten... Kan ook problemen geven. Zeker als je een cheatcode aan had staan...

Succes met de oplossing voor hen die problemen hebben.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie