5.2 Lettergevecht

'Kanidaten, jullie mogen zo dus een plek gaan zoeken op dit plein. Het is de bedoeling dat er niet gepraat wordt, anders worden de woorden voor dat kamp allemaal afgekeurd! Schrijf een woord op waarvan jij denkt dat de letters uniek zullen zijn en niemand anders ze in zijn of haar woord zal gebruiken. Het verliezende kamp gaat naar de eilandraad, maar er is meer.. Zoals jullie gewend zijn, wint het winnende kamp ook een stukje luxe. Voor het winnende kamp is er vanavond een lekker bubbelbad en er zal een buffet zijn, zodat jullie in een ontspannen sfeer kunnen wennen aan je nieuwe kampgenoten. Dan beginnen we nu met de opdracht!'

Het was muisstil op het plein toen iedereen een plekje gevonden had. Iedereen dacht diep na en de eerste minuten zette er nog niemand een woord op papier, zo bang waren ze dat ze het woord van een ander zouden verpesten.

Toen gaf Mitch de verlossende woorden: 'De tijd is op!' 'My God, laat me rather in een boom hangen dat dit,' zei Suzy, 'dit is echt te moeilijk voor me, hoor.' 'Laten we de woorden dan maar snel nakijken,' zei Mitch toen hij de briefjes van kamp Zuid en kamp Noord gesorteerd had.

'Kamp Noord, ik begin bij jullie. Het eerste woord is van Lauren. Lauren, jouw woord was.. quiz. Vier punten voor jullie als er geen andere woorden zijn die deze letters bevatten. Moos, jouw woord was.. quiz.' Het hele kamp zuchtte. 'Nul punten..' zei Mitch. 'Het volgende woord is van Suzy. Suzy's woord was.. vzw.' 'Dat is geen echt woord!' riep Shannon. Mitch knikte naar kamp Noord, 'het is een bestaand woord en wordt dus meegerekend. Helaas bevat het woord de z, en deze letter zat ook in de woorden van Moos en Lauren. 'Nog steeds nul punten dus.' Lauren leek de hoop nog niet op te geven, ze keek verwachtingsvol naar Mitch die het volgende briefje pakte. 'Dit laatste briefje is van Izea. Samuel en Alice hebben geen antwoord ingeleverd. Izea's woord was.. bug. Dat betekent dat jullie in totaal nul punten hebben,' zei Mitch. Moos liet zijn schouders hangen. 'Wat wil je ook met zo'n kampleider,' fluisterde hij, maar Lauren hoorde het. Ze besloot er nog niet verder op in te gaan.
'Kamp Zuid. Jullie hebben vijf briefjes. Alleen Finn heeft niets ingeleverd. Jullie hebben dus een grote kans dat jullie ook nul punten hebben. Laten we beginnen met het woord van Luca. Luca's woord was.. quiz. Dit zou betekenen dat jullie maar liefst vier punten hebben als deze letters uniek zijn. Shannons woord is.. kip. Dat betekent dat jullie nul punten hebben. Het word van Giselle is.. box. Allemaal unieke letters!' Giselle keek blij. Ik heb het kamp vier punten bezorgd, dacht ze enthousiast. 'Sebastians woord is.. xtc. De x zagen we al in het woord van Giselle en dat betekent dat weer beide woorden worden afgekeurd. Nul punten dus.' Er verschenen zweetdruppeltjes op het voorhoofd van Brandon. Van de zenuwen kon hij niet nagaan of hij nou dezelfde letters had in zijn woord of juist niet. Hij wachtte af wat Mitch zei. 'Brandon, alleen jij kan je kamp nog redden. Jouw woord was.. lef.' Alle kandidaten dachten na. Waren die letters al geweest? 'Brandon, zowel de l, de e en de f zijn nog niet voorgekomen. Jullie hebben dus drie punten en winnen deze proef!' Het kamp sprong op. 'Ja!' riepen Finn en Shannon tegelijk. 'Kamp Noord, ik zie jullie bij de eilandraad. Kamp Zuid, ik denk dat jullie heel snel terug moeten naar jullie kamp, want er wacht iets heerlijks op jullie!'
Laatst gewijzigd door Mikese op vr 24 feb 2012, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.