Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

7 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
Hikari-desu
Meesterdief Meesterdief
Berichten:
9562
Lid geworden op:
wo 14 jul 2010, 22:21

Het grote machinima-vragentopic!

Zoals beloofd zou ik deze week met een topic beginnen, waar je je vragen kunt stellen over alles dat met het maken van machinima's met de Sims (3) te maken heeft.
In dit topic kun je technische vragen stellen, om advies vragen of als je hier zelf verstand van hebt kun je hier natuurlijk ook van alles over kwijt. Andere tips en tricks zullen door mij of door een vrijwilliger nog gepost kunnen worden.
Machinima's, Youtube-kanalen en De Sims 3 (officiele site)-accounts hier niet promoten a.u.b. Dit topic is om vragen te stellen en niet om reclame te maken. ;)

Ik zal beginnen met de 2 vragen die het meest aan mij gesteld worden:

Hoe krijg je van die soepele en lamgzame camerabewegingen?

Dit kan ik natuurlijk allemaal stap voor stap uitleggen, maar het beste is natuurlijk dat je ook kunt zien hoe het werkt. Gelukkig heeft faalq een handige tutorial op YouTube gezet. Deze is in het Engels en in het Spaans.



NOTE: Dit wordt ook in de beschrijving van het filmpje vermeld, maar ik zeg het nogmaals; In het filmpje wordt vermeld dat je voor de langzame camerabewegingen een bepaalde mod moet downloaden. Deze is sinds de patch van NM niet meer geupdate. Dat betekent dus dat deze niet werkt als je je game up-to-date hebt. In het ergste geval werkt je game dan helemaal niet meer. Wil je toch langzame camerabewegingen? Maakt niet uit, zonder deze mod lukt het nu ook :)

Met welke programma's kun je je beeldmateriaal editten (bewerken)?

Er zijn honderden videobewerkprogramma's op het internet te vinden. Als je net begint met machinima'a maken en/of je bent nog niet zo goed bekend op het gebied van video's maken, kun je het beste met een simpel programma beginnen. Vaak heb je deze standaard op je computer staan. Voorbeelden hiervan zijn Windows Movie Maker en Windows Live Movie Maker. Ik denk dat je bij elk systeem dat je op je computer hebt geinstalleerd wel een videobewerkprogramma erbij krijgt.
Een alternatief is ook nog het videobewerkprogramma op de officiele Sims 3 site. Deze raad ik zelf wel af omdat je hier eigenlijk erg weinig mee kunt en het eindresultaat vaak ook niet zo spectaculair zal zijn.
Ben je toe aan meer toepassingen en opties en heb je al wat ervaring met video's bewerken, dan zijn er ook nog andere, ingewikkeldere en professionelere programma's te vinden. Zelf heb ik hier nog niet zo veel ervaring mee (hoewel ik er nu wel aan toe ben), maar veel machinima makers gebruiken Sony Vegas 9.0 of een andere versie van Sony Vegas. Ook wordt Adobe After Effects en Adobe Photoshop veel gebruikt voor het creeeren van special effects. Sommige van deze programma;s kosten geld, andere niet.
Natuurlijk zijn er veel meer programma's te vinden op het internet; Bijna elk programma is geschikt. Het verschilt wel per persoon welk programma het beste bij jou werkt. Kijk eens goed rond op het internet welke programma's er voor jou in aanmerking komen en probeer uit welke het beste bij jou past. Als je een programma op het oog hebt dat geld kost, kun je vaak een gratis proefversie downloaden.

Er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden. :)

Weergave- en sorteeropties