Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

515 berichten • Pagina 1 van 26

Adoror
Mest analist Mest analist
Berichten:
565
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 16:48

Een Familie van Sims

Afbeelding


Herfst, Zomeren 2007

Een drama. Een gesneuvelde vaas. Ruzie. Een vertrek. De familie Sims zal nooit meer hetzelfde zijn door deze herfst. Tranen stromen, woorden vernietigen. Mensen vertrekken om nooit meer terug te komen.

Lente, Zomeren 2011

Één van die mensen keert terug. Alexis staat oog in oog met haar verleden en moet zich verantwoorden. Gelukkig heeft zij een perfect excuus, maar aanvaard iedereen dat? Is het genoeg te lijmen wat zo ruw kapot is gemaakt?

Seizoenen

Lente
Alexis keert terug naar Zomeren en komt voor heftige confrontaties te staan. Even later arriveert haar zoontje, maar zonder haar verloofde. Jonathan blijkt van de aardbodem verdwenen. Thomas duikt ondertussen dieper in zaken waarmee het familiebedrijf bezig is en vertrouwt het niet. Sara dealt met haar scheiding en haar alleenstaand ouderschap. Maartje moet een manier vinden het verleden af te sluiten. De lente eindigt in Frankrijk met Alexis en Thomas, beide met een ander doel. Ondertussen bloeit er nieuwe liefde tussen oude vrienden en sterft een oude man.
1. Proloog
2. I. Sims, een Hechte Familie?
3. II. Sims, een Hechte Familie?
4. Het Weerzien
5. I. Het Ongeluk
6. II. Het Ongeluk
7. De Ochtend
8. De Middag
9. De Namiddag
10. De Avond
11. Het Is Frankrijk!
12. Voorbode
13. Ongepland
14. Gezelligheid
15. Een Andere Afloop
16. Een Lange Dag
17. Gevonden!

Zomer
Teruggekeerd uit Frankrijk geeft Alexis niet op. Ook Thomas heeft niet de antwoorden die hij zocht. De zoektochten gaan verder en brengt iedereen dichterbij elkaar. Sara naar een stabiele omgeving, Maartje naar vergeving en geluk, Thomas naar de waarheid, Alexis naar de liefde van haar leven en Doortje naar een compleet gezin.
18. Terug In Zomeren
19. Belangrijke Besprekingen
20. Nog Meer Geheimen
21. Zware Ochtend
22. Een Gezellige Familieavond
23. Vergeving
24. Avondje Stappen
25. Het is een nacht...
26. De Kliniek
27. Beter van niet
28. Een avondje even niet slapen
29. Kater
30. Confrontaties
31. Dichterbij
32. Onder Schot
33. Welkom Thuis!
34. Schaduw
35. De Vergadering
36. Connectie
37. Doortje & Ellen, Thomas & Adam en Sara
38. Nick & Maartje, Alexis & Roderick en William
39. Verantwoording Afleggen
40. De Gouden Bruiloft


Herfst
Pas na een maand wordt het lichaam van het slachtoffer van het feest vrijgegeven. In de tussenliggende periode wordt er iemand opgepakt en verschijnen er verschillende mensen uit het verleden in Zomeren. De weken worden overheerst door de vraag wie de dader is, zelfs wanneer er iemand wordt opgepakt
41. Leugens
42. Bezoek
43. Faillissement
44. Inzicht
45. Arrestatie
46. Verachting
47. Toekomst
48. Openbaring
49. Waarheid
50. Acceptatie

Familiefoto's

Lente 2011
Zomer 2011
Herfst 2011

Laatst gewijzigd door Adoror op zo 12 aug 2012, 23:30, 104 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
De Familie Sims: 2 x Dagboek van de Maand
Adoror
Mest analist Mest analist
Berichten:
565
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 16:48

Re: Een Familie van Sims

1. Proloog

Afbeelding

Met voorzichtige stappen zette ze haar hakken in de steentjes. Het kraakte bekend en ze kon niet anders dan weemoedig glimlachen. Ze was hier te lang niet geweest, ze had het gemist. De avond, vier jaar geleden, ging rond in haar gedachten. Ze herinnerde zich alles, tot in de details van de opmaak van de eettafel, wie waar zat en zelfs nog hoe de antieke vaas neerkwam op de vloer en uiteenspatte in duizend stukken. Die avond had veel betekend voor haar leven en dat van haar familie. Ze zuchtte, terwijl ze de voordeur naderde. Het was tijd, tijd voor de waarheid.

Afbeelding

Ze drukte het goudkleurige knopje in, dat eruit zag alsof het elke dag werd gepoetst. Hector, dacht ze, en ze realiseerde zich er weinig was veranderd. Nogmaals drukte ze het in, iets langer dan de vorige keer en opnieuw klonk de diepe, chique klank. Hector verscheen in de hal. Het was voor hem te donker direct te zien wie er voor de deur stond, maar de vrouw kon duidelijk zien wanneer hij haar herkende. Een afkeurende blik, kort geschud met zijn hoofd, maar de deur ging toch open. Het hart van de vrouw maakte een sprongetje bij het horen van de mooie zware stem van Hector. “Wat komt U doen op dit tijdstip? Meneer Sims verwacht geen bezoek, en zeker niet van U. Het spijt me, ik moet u verzoeken te gaan, mevrouw Sims” “Hector Indelicato,” zoetklinkend, manipulatief, de vrouw wist hoe ze de butler van haar vader moest bewerken, “Denk je echt dat ík zomaar weer vertrek? Ik heb een lange vlucht achter de rug, mijn spullen liggen nog in de taxi. Ik accepteer geen nee”.

Afbeelding

“Wat wordt het vanavond meneer? Spaghetti di Micedi? Gegratineerde Kreeft? U zegt het maar,” Paulo Micedi was goedgemutst deze namiddag en hij had zin om te koken. “Ambrosia, als je het niet erg vindt. Ik voel me nogal zwak de laatste tijd en morgen komt Doortje weer thuis. Ik wil het graag nog meemaken.” Paulo glimlachte en opende de koelkast, “Maar natuurlijk meneer.” Zijn goede humeur was verdwenen. Ambrosia, alsof hij tijd had al die ingrediënten te halen. Misschien lagen ze nog in de kelder. “Ah lieverd, hoe is het daar?” Paulo hoorde de stem van zijn baas en keek opzij. Geweldig, een telefoongesprek. Als er iets was wat Paulo meer haatte dan laat in de middag nog de ingrediënten van een ingewikkeld recept bij elkaar sprokkelen, dan was het wel het aanhoren van zo’n telefoongesprek. “Fijn, ik ben blij jou en mama morgen weer te zien. Hoe laat landen jullie ongeveer?”(…)”Prima, moet ik Hector sturen?”(…)”Dat is ook prima, tot morgen lieverd, slaap lekker daar.” Het viel mee vandaag. Paulo zette de benodigdheden uit de koelkast op het aanrecht. Zakelijke gesprekken waren 10 keer erger.

Afbeelding

“Ah, meneer. Uw..” Hector draaide zich om toen hij zijn baas de hal in hoorde lopen. “Ik zie wie het is, dank je Hector. Alexis, wat doe jij hier?” William Sims was in geen enkel opzicht vriendelijk tegen zijn dochter. “Papa, ik ben ook blij je weer te zien. Hoe gaat het met je?” “Als je daarvoor komt kun je weer vertrekken. Ik heb je de afgelopen vier jaar niet gezien en niet gemist, wat mij betreft plakken we er nog eens vier jaar aan. Fijne dag nog, Alexis.” William draaide zich van Hector en Alexis weg en liep naar de deuren van zijn bibliotheek. “Ik vertrek niet, voordat ik een eerlijke kans heb gekregen.” William bleef staan, dacht even na en knikte doen. “Een half uur, niet meer. Daarna vertrek je voorgoed.” “Dat zien we dan wel,” nog voor Hector of William een weerwoord kon geven stapte ze op de kamer af.

Afbeelding

Alexis plofte meteen neer op de leren bank. "Hè hè, eindelijk een fatsoenlijke zitplaats. Zo’n taxi zit ook voor geen meter, net als het vliegtuig trouwens. Geef mij maar de limousine” "Is dat waarom je hier bent? Als het me een limousine kost om je weer naar Setra te krijgen, ga je gang." William stapte met langzame stappen naar de boekenkast, "Maar dan, je kunt er gemakkelijk zelf een kopen. Of wil je beweren dat de spaarrekening al leeg is in vier jaar?” Alexis legde ongemakkelijk haar benen over elkaar. "Nee,” ze pauzeerde even, “Van de twee miljoen is nog niet veel op.” Er viel een stilte, waarin Alexis zenuwachtig over haar jurk streek en William rustig de titels bekeek in de boekenkast. Hij merkte de zenuwen van zijn vroeger meestal zo geraffineerde dochter. “Alexis,” zei hij langzaam, “Wat doe je hier in Zomeren?”

Afbeelding

Nu was het moment. Alexis herstelde zich en verdrong haar zenuwen. Ze was een krachtige, zelfstandige vrouw. Een mantra die ze in haar hoofd bleef herhalen. “Ik kom terug, naar Zomeren. Setra was niets, een illusie. Ik had carrière gemaakt, maar die heb ik al opgezegd. Ik neem mijn intrek weer waar ik thuis hoor.” Ze stond op. “En dat is hier, papa. Met jou en mama.” Williams hand bleef hangen bij een titel. Niet om hem aandachtiger te bestuderen, maar meer uit shock. Hij was even stil, maar pakte snel de draad op voor Alexis het gesprek zou overnemen. “Pardon? Weet jij wat je vier jaar geleden hebt gedaan jongedame? Hoe moet ik het tegenover Maartje verantwoorden? Nou?!” Alexis antwoordde niet. Het schuldgevoel groeide. “Ik zorg dat dat goed komt, papa. Ik weet dat jij en mama niet liever hebben dan een hechte familie. Die kan er weer komen, dat beloof ik.” Er klonk wat smekends in haar stem, maar dat was onderdeel van de manipulatie. William was weer stil en hij liep naar zijn dochter. “Je krijgt één kans. Als er ook maar één protest komt, sta je op straat, begrepen?”

Afbeelding

De geluiden van vogels in de avond, het ontwaken van een aantal krekels. William hield van zijn tuin en voornamelijk van de gazebo bij het water. "Oh, jij bent het," een beetje geschrokken keek hij om en zag hij Hector uit de achterkamer komen met een dienblad en daarop thee en een plakje Ambrosia. "Voelt U zich niet goed?" vroeg Hector, terwijl hij het dienblad op de salontafel zette en thee inschonk. "Nee. Alexis' komst maakt het niet beter.” Hector knikte met een begrijpende blik. “Uw dochter is nu op haar kamer, ze wilde rusten. Wat wilt U morgen ondernemen, meneer?” William nam tijd voor zijn thee en Ambrosia. "Doortje komt weer thuis. Ik wil dat het huis spik en span is, dus José moet wat harder haar best doen. Morgenavond wil ik een diner denk ik, maar ik twijfel voor wie. Ik ga pas na het weekend weer naar de zaak. Even rustig de privézaken bekijken.”


Afbeelding

Haar koffers stonden bij de kast. Ze had zich voorgenomen de tijd te nemen ze uit te pakken. Ze was hier wel even, ze ging niet snel weg. Haar hakken zette ze naast de kast. Het voelde heerlijk even geen schoenen aan te hebben. Eindelijk kon ze zo lekker een fris en goed bed induiken. Voor het zover was, moest ze het telefoontje beantwoorden. Haar telefoon rinkelde. Ze liep naar de kaptafel en drukte het groene tekentje in. “Alexis Sims,” zei ze op een vriendelijke, maar gemaakte toon. “Lieverd, met mij. Alles goed?” Alexis ging breed glimlachend zitten op haar bed. Het was zo heerlijk die stem weer te horen. Het gesprek duurde lang en eindigde na twaalven. Ze legde haar telefoon naast haar op bed. Geen tijd meer voor de koffers nu. Eerst slapen, morgen weer een dag. Morgen, ze glimlachte, morgen kwamen ze al. Het was een briljant plan, en het kwam goed. “Het komt goed lieverd,” echode de woorden van de man na.

Laatst gewijzigd door Adoror op ma 26 sep 2011, 23:05, 2 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
De Familie Sims: 2 x Dagboek van de Maand
Adoror
Mest analist Mest analist
Berichten:
565
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 16:48

Re: Een Familie van Sims

Dankje :) Stiekem ben ik nooit weggeweest.

A dream came true, ik heb een familie van zo'n 11 sims, wat mijn creativiteit enorm ten goede komt.
Mijn planning is elke week een grote update online te zetten van zo'n 20 foto's. Dit betekent wel dat er maar één per week of twee weken online komt en dit kan ik hopelijk tot 11 november volhouden, daarna misschien wat minder frequent, we zien wel hoe 't loopt.
Afbeelding
De Familie Sims: 2 x Dagboek van de Maand
Adoror
Mest analist Mest analist
Berichten:
565
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 16:48

Re: Een Familie van Sims

2. I. Sims, een Hechte Familie

Afbeelding

“We moeten zoiets vaker doen,” zei de opgetogen oudere dame, die op de passagiersstoel zat. De jonge vrouw, moeder van twee, die de rode auto bestuurde, glimlachte. Ze reden over een verlaten weg langs de bergen, maar waren bijna bij het drukke Zomeren, dat aan de prachtige Simyanzee lag. “Sara,” klonk het vragend. “Ja mam, wat is er?” Haar blik week niet van de weg, maar als vrouwelijke sim kon ze gemakkelijk tegelijkertijd luisteren. “Je vader belde vanochtend nog even.” “Had hij dringend nieuws? Ik dacht dat je gisteravond al had gezegd hoe laat we terug zouden zijn?” “Ja, laat me even uitpraten. Je moet niet schrikken en niet meteen boos worden hoor, maar…” er viel een korte stilte. “Maar..?” vroeg Sara lichtelijk geïrriteerd. “Alexis is terug.”

Afbeelding

“U bent er we…” Hector kon zijn zin niet afmaken en deed net op tijd een stap naar achter. Sara stormde de hal in. “Waar is papa? Hector waar is William!” “Meneer leest zijn krant in de woonka..” Sara had aan een half woord genoeg en beende richting de woonkamer aan de voorkant van het huis. “Mevrouw, gaat het?” vroeg Hector bezorgd toen Doortje, de moeder van Sara, de deur had bereikt. “Ja, ja het gaat prima. Ze weet het net,” er stond een bezorgde blik op Doortje’s gezicht en snel liep ze ook door naar de woonkamer. Daar was het gevecht al aan de gang. De serene rust die vijf minuten geleden op het landgoed heerste was nergens meer te bekennen. “Wat bezielt jou! Mama is weg dus ik neem maar een andere vrouw in huis?! Alexis, in hemelsnaam! Ben je soms vergeten wat ze heeft aangericht?! Welk verdriet ze onze familie, en Maartje in het bijzonder, heeft gedaan!”

Afbeelding

“Dat ben ik niet vergeten nee,” Alexis stond plots in de kamer. Het geschreeuw had haar nieuwsgierigheid geprikkeld. William keek zwijgend naar Sara, die zich niet omdraaide. “Lieverd! Wat fijn je weer te zien, ik heb je zo erg gemist,” Doortje liep langs Sara heen, naar haar jongste dochter. “Je ziet er mooi uit, Setra heeft je goed gedaan, dat is één ding dat zeker is. Hoe is het met je? Ik heb je zo gemist, echt ongelooflijk.” Er verscheen een glimlach op Alexis’ gezicht en haar ogen werden wat vochtig. Ze omhelsde haar moeder, lang en stevig. William keek naar de omhelzing, naar Sara en weer naar zijn vrouw. Hij zei niets, en verliet zwijgend de kamer. “Mam, ik wil even alleen met Alexis praten, kan dat?” Doortje liet haar dochter los. “Natuurlijk, ik ga me even opfrissen na zo’n lange reis. Ik ben zo blij dat je er weer bent.” Ze pakte nog even Alexis’ hand vast en liep toen weg.

Afbeelding

Sara liep naar het raam. Ze had haar zusje nog steeds niet gezien. Ze zweeg en hoorde dat Alexis dichterbij kwam. “Waarom?” was de simpele, duidelijke, maar alles omvattende vraag. “Omdat ik niets meer te zoeken had in Setra,” antwoordde Alexis. Ze keek naar de ogen van haar oudste zus in de spiegeling van het raam. Ze keken niet terug. “Nee, nee dat bedoel ik niet. Het zal me een zorg zijn waarom je hier bent, als je maar snel weer gaat. Wat ik wil weten, Alexis, is waarom je ons dit aan hebt gedaan. Er zit 10 jaar tussen jou en Nick. Wij hebben je zoveel liefde gegeven, maar je bleef de jongste, de kleinste, de liefste. En dan flik je ons zoiets, zoiets afschuwelijks. Alexis, waarom ging je weg op een moment waarop we elkaar nodig hadden?”

Afbeelding

“Draai je om, dan zal ik het je vertellen.” Alexis wachtte. Ze verwachtte niet dat Sara zich om zou draaien, maar toch gebeurde het. “Nou, vertel het me dan. Waarom vertrok jij toen je familie je nodig had?” Ze zuchtte. Het was nu of nooit. Als ze geen open kaart zou spelen, zou ze hier niet kunnen blijven. Sara wist haar weg te krijgen, als ze dat wilde. “Ik... Vier jaar geleden. De dag, de middag voor het ongeluk was ik bij de dokter geweest. Ik was niet alleen…” Sara keek diep in haar ogen, zoekend naar de waarheid achter de leugen die ze verwachtte. Ze kon hem niet ontdekken. “Ik was zwanger, iets meer dan drie maanden.” “Je was.. Van…?” Alexis knikte. “Waarom heb je dat niet eerder verteld? Een bezorgde blik. “Waar is het? Waar zijn ze? Alexis,” Sara zuchtte.

Afbeelding

De woede was verdwenen. Doortje voelde de serene rust weer terugkeren op het landgoed. “Ik vertel het je allemaal nog wel, volgens mij heb jij een lange reis achter de rug en missen twee schatten van kinderen je.” hoorde Doortje Alexis’ zeggen. Ze keek snel even om de hoek van de boog en zag de omhelzing gebeuren. Ze glimlachte. Het was fijn om te zien, dat ondanks het verontrustende nieuws, alles weer goed leek te komen. Ze was dus weer oma, of nou ja, weer. Al een tijdje. Drie kleinkinderen, wat enig. “Je hebt gelijk, maar wet moeten dit niet lang voor ons houden, zusje. Ik zal mama vragen of ze aan papa wil vragen vanavond een diner te organiseren. Gezellig met Thomas en Ellen, Maartje natuurlijk en Nick. Ze moeten dit weten, het moet weer goed komen. Het kan.” Sara drukte een kus op de wang van haar zusje en Alexis voelde hem tot diep in haar hart. Familie, wat had ze dat gemist.

Laatst gewijzigd door Adoror op ma 26 sep 2011, 23:06, 2 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
De Familie Sims: 2 x Dagboek van de Maand

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie